Gå til innhold

slå på lys via jack kontakt?

Anbefalte innlegg

Svigermor er døv og hører derfor ikke ting som piper.

Vi har en babycall med jack (vanlig hedsett plugg) utgang.

Siden hun ikke hører når babyen skriker er det vanskelig å bruke henne som barnevakt, og babycall med vibrator som virkelig funker koster rundt 6000kr.

Tenker derfor at det må være mulig å koble ett lys til en jack ledning slik at når babycallen lager lyd så lyser det i lyset.

noen forslag?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svigermor er døv og hører derfor ikke ting som piper.

Vi har en babycall med jack (vanlig hedsett plugg) utgang.

Siden hun ikke hører når babyen skriker er det vanskelig å bruke henne som barnevakt, og babycall med vibrator som virkelig funker koster rundt 6000kr.

Tenker derfor at det må være mulig å koble ett lys til en jack ledning slik at når babycallen lager lyd så lyser det i lyset.

noen forslag?

takk

Dette er ikke noe problem, men lampen vil jo ikke skille mellom pludring og grining. Blir mye løping på svigermor...

For å få lyden på jackpluggen til å trigge en lampe så må du bygge en liten forsterkerkrets som driver lampen. Strømmen du kan få ut av jackpluggen er ikke nok alene.

Lenke til kommentar

hmm... kan ingenting om å bygge en forsterkerkrets, så blirnok vanskelig dette her.

Er det noen deler som kan brukes? gamle PC høytalere osv.

Kan vel koble et 9v batteri på ledningen med en "bryter" som slås på når det er lyd i babycallen.

Lenke til kommentar
hmm... kan ingenting om å bygge en forsterkerkrets, så blirnok vanskelig dette her.

Er det noen deler som kan brukes? gamle PC høytalere osv.

Kan vel koble et 9v batteri på ledningen med en "bryter" som slås på når det er lyd i babycallen.

Den bryteren du beskriver er en forsterkerkrets med rele.

Men et annet alternativ er å kjøpe et eksternt VU-meter. Evt å bygge et.

http://sound.westhost.com/project60.htm

Lenke til kommentar

takk for hjelpen, men tror dette blir for komplisert for meg.

Har funnet en ekstra vibrator av typen de døve har til vekkerklokken sin og som har 3.5 jack.

Ser ut som jeg kan få en slik for 400kr fra england, så blir mye lettere og billigere.

Lenke til kommentar
takk for hjelpen, men tror dette blir for komplisert for meg.

Har funnet en ekstra vibrator av typen de døve har til vekkerklokken sin og som har 3.5 jack.

Ser ut som jeg kan få en slik for 400kr fra england, så blir mye lettere og billigere.

Høres ut som en god løsning.

Selv om dette hadde vært stiligere :)

Lenke til kommentar

Er 0 problem for en døv å få de gratis, men er ganske mye vanskeligere for meg å få den av de.

Min kones søster, som da også har døve foreldre, har kranglet en del med hjelpemiddelsentralen for å få slikt, og eneste grunnen til at de i det hele tatt fikk var at de bor i samme hus som den døve.

Babycall får de ikke når de ikke har barn selv, og vekkerklokke har de jo, derfor jeg har testet den delen. Desverre trenger de vekkerklokka og man får ikke en ny så lenge man har en som funker.

Lenke til kommentar

"Hjelpemiddelsentral"... ?

Burde vært "Petimetersentralen", skal vedde på at ingen av de som jobber i den sentralen har noen i familien eller kjenner noen som er døve, og hva de trenger til hjelpemidler i hverdagen.

Er det noen som er ubrukelige så er det "Hjelpe"middelsentralen.

Håper du får til dette :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...