stclem Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Svigermor er døv og hører derfor ikke ting som piper. Vi har en babycall med jack (vanlig hedsett plugg) utgang. Siden hun ikke hører når babyen skriker er det vanskelig å bruke henne som barnevakt, og babycall med vibrator som virkelig funker koster rundt 6000kr. Tenker derfor at det må være mulig å koble ett lys til en jack ledning slik at når babycallen lager lyd så lyser det i lyset. noen forslag? takk Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Svigermor er døv og hører derfor ikke ting som piper. Vi har en babycall med jack (vanlig hedsett plugg) utgang. Siden hun ikke hører når babyen skriker er det vanskelig å bruke henne som barnevakt, og babycall med vibrator som virkelig funker koster rundt 6000kr. Tenker derfor at det må være mulig å koble ett lys til en jack ledning slik at når babycallen lager lyd så lyser det i lyset. noen forslag? takk Dette er ikke noe problem, men lampen vil jo ikke skille mellom pludring og grining. Blir mye løping på svigermor... For å få lyden på jackpluggen til å trigge en lampe så må du bygge en liten forsterkerkrets som driver lampen. Strømmen du kan få ut av jackpluggen er ikke nok alene. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 hmm... kan ingenting om å bygge en forsterkerkrets, så blirnok vanskelig dette her. Er det noen deler som kan brukes? gamle PC høytalere osv. Kan vel koble et 9v batteri på ledningen med en "bryter" som slås på når det er lyd i babycallen. Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 hmm... kan ingenting om å bygge en forsterkerkrets, så blirnok vanskelig dette her. Er det noen deler som kan brukes? gamle PC høytalere osv. Kan vel koble et 9v batteri på ledningen med en "bryter" som slås på når det er lyd i babycallen. Den bryteren du beskriver er en forsterkerkrets med rele. Men et annet alternativ er å kjøpe et eksternt VU-meter. Evt å bygge et. http://sound.westhost.com/project60.htm Lenke til kommentar
stclem Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 takk for hjelpen, men tror dette blir for komplisert for meg. Har funnet en ekstra vibrator av typen de døve har til vekkerklokken sin og som har 3.5 jack. Ser ut som jeg kan få en slik for 400kr fra england, så blir mye lettere og billigere. Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 takk for hjelpen, men tror dette blir for komplisert for meg. Har funnet en ekstra vibrator av typen de døve har til vekkerklokken sin og som har 3.5 jack. Ser ut som jeg kan få en slik for 400kr fra england, så blir mye lettere og billigere. Høres ut som en god løsning. Selv om dette hadde vært stiligere Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Den type vibrator du snakker om har de også på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Takk for tipset. Er det denne du mener? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=45664026 Må få sjekket ut om den har jack neste gang jeg er innom en slik butikk. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Stemmer. Den har jack tilkobling(kjøpte meg en selv nylig). Denne klarte eg å få tilfredstillende resultat ut av med et 9v batteri. Men det er ikke like mye strøm i den pluggen du skal koble den til. Du må ha noe imellom som forsterker signalet. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Denne er det jeg har testet før, den bruker batteri og trenger derfor ikke mye strøm. Inkl porto blir det ca 400kr og vil være tryggere og bedre å kjøpe for meg en den på Clas Ohlson som jeg må fikle på. http://www.connevans.co.uk/store/viewProduct.do?id=3738 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hvorfor kontakter dere ikke hjelpemiddelsentralen og får dette GRATIS?? Er selv tunghørt, og jeg vet at det er no problem!! Lenke til kommentar
stclem Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Er 0 problem for en døv å få de gratis, men er ganske mye vanskeligere for meg å få den av de. Min kones søster, som da også har døve foreldre, har kranglet en del med hjelpemiddelsentralen for å få slikt, og eneste grunnen til at de i det hele tatt fikk var at de bor i samme hus som den døve. Babycall får de ikke når de ikke har barn selv, og vekkerklokke har de jo, derfor jeg har testet den delen. Desverre trenger de vekkerklokka og man får ikke en ny så lenge man har en som funker. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 "Hjelpemiddelsentral"... ? Burde vært "Petimetersentralen", skal vedde på at ingen av de som jobber i den sentralen har noen i familien eller kjenner noen som er døve, og hva de trenger til hjelpemidler i hverdagen. Er det noen som er ubrukelige så er det "Hjelpe"middelsentralen. Håper du får til dette :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå