celidog Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg går i 10'ende, og vi har kort tid på å tenke på hva vi vil bli, og jeg VET absolutt hva jeg vil bli, altså å lage spill, programmere. Men jeg vet ikke ossen linje jeg må gå inn i for å bli dette. Jeg har sett over hele forumet, men fant ikke svar jeg forsto helt. Ville vært fint om jeg kunne fått noen par svar Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Er vel ingen direkte fasitsvar på det, men om jeg kan foreslå noe - vil jeg foreslå allmennfaglige linjer for å bygge opp studiegrunnlaget ditt, og så søke høyskole med IT-utdanning senere. Endret 30. januar 2009 av magnusalex Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Pass iallfall på å ta de mattefagene du kan.. Det er _mye_ matte i spillutvikling. Lenke til kommentar
celidog Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Liker ikke matte, hehe.. Må vel bare venne det til meg! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Start å utvikle nå, det er ingenting å vente med! Både generell programmering og spill-utvikling. Jeg anbefaler Python med pygame i starten. Når du kommer litt inn i det bør du vurdere å bidra til open source prosjekter som feks OGRE3d, Sauerbraten m/derivater eller lignende. Lykke til! Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Man må ikke begynne med programmering så tidlig som dette for å lykkes, det viktigste er å ha det gøy mens man er ung og få seg en god utdannelse. Lenke til kommentar
Heffan Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Du kan f.eks begynne på NITH når du er ferdig på videregående.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå