KjellSpell Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei, Kva er dei generelle reglene for registrering av domener? Vist f.eks. google.net var ledig kunne eg da kjøpt det uten at Google har noe rett på det domene? (Kanskje dårlig eksempel men) Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Google er et merkenavn, og jeg har vanskelig for å tro om du kan slippe unna det. Det er forøvrig forskjellige regler på .com/.net/.org og .no. Sistnevnte er meget strengt, når det gjelder merkenavn og "plagiater". Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Så eg kommer meg ikkje unna vis eg kjøpar et så er varemerke? (Er helt blind på juss og lignende) Endret 30. januar 2009 av CissaM Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Nei, det tror jeg ikke. Ikke hvis det er store og/eller kjente merkenavn. Her i byen (Sarpsborg), ble det navnestrid om domenene s-a.no (Sortland Automasjon) og sa.no (Sarpsborg Arbeiderblad). Sistnevnte var "størst", og saken endte med at de måtte bytte domenenavn. Skal ikke så mye til, med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå