Gå til innhold

[Løst]Er det mulig å passordbeskytte en usb minnepenn?

granny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Truecrypt er svaret ditt. Du kan enten installere det på maskinene du skal flytte pennen mellom, lage en kryptert partisjon på minnepennen og ha programmet på en annen partisjon på den, eller lage en kryptert konteiner (tilsvarende et zip arkiv) med dine sensitive filer i, og ha programmet på minnepennen.

Krypteringen fra dette programmet er godkjent for det amerikanske forsvaret opp til Top Secret... Og det er gratis

Lenke til kommentar

Du trenger ikke beskytte hele pennen heller, du kan lage deg en konteiner fil på X gigabytes og bare ha passordbeskyttede ting i den.

Hvis du vil beskytte hele pennen vet jeg ikke, det har jeg ikke prøvd ennå. Enten må du flytte alt vekk fra minnepennen, kryptere den, og så flytte tingene tilbake, eller så kan du bare kryptere den med alt innholdet som er der. Det vil stå i tutorial, og det vil komme info om det når du skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg går ut i fra at jeg skal velge fremgangsmåten for å lage en Partition?

Alt ser ut til å gå greit fram til jeg skal lage "auto mount device" - da får jeg "incorrect password or no tru crypt volum found" Noen aning om hva jeg gjør feil?

Edit:

Jeg fikk det til :thumbup: Måtte droppe auto mount og velge en av de som stod der og bruke "mount" men det gikk kjempefint! Tusen takk for hjelpen :)

Endret av granny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...