Jann - Ove Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Mine trofaste Beyerdynamic DT331 holder på å falle fra hverandre. De har holdt ut 6-7 år med hard bruk og jeg er 110% fornøyd med de. Nå har elementet og ledningen på venstre side begynt å røre på seg. Har teipet ledningen, men slikt er ikke holdbart over tid Har drevet disse direkte fra lydkortet mitt (ESI Juli@) men tror det etterhvert blir en dedikert hodetelefonforsterker. Dette blir ett problem om jeg skal ha vesentlig bedre hodetelefoner, disse drar man jo ikke direkte fra ett vanlig lydkort. Jeg har en gammel Sanyo integrert forsterker, med hodetelefonutgang, vil en slik fungere som nødløsning før jeg finner ut hva slags hodetelefonforsterker jeg skal ha? Fins det billige, brukbare hodetelefonforsterkere som klarer å drive tungdrevne hodetelefoner i prisklassen < 1k? Det er to ting som virkelig betyr noe når jeg nå skal ha nye hodetelefoner, lydkvalitet og komfort. Jeg er bortskjemt med god lydkvalitet fra stereoannlegget mitt, ren klasse A SET rørforsterker og Voigt-horn. Jeg vil helst ha åpne hodetelefoner, vil ikke stenge verden ute selv om jeg bruker hodetelefoner. Nøyaktig hva slags lydsignatur jeg er ute etter vet jeg ikke, jeg liker virkelig dt331-ene med sin sterke mellomtone og diskant. Buldrende bass er ikke noe jeg liker, så om bassen må være kontrollert. Jeg vil ikke ukritisk holde meg til Beyerdynamic, fins det andre gode alternativer så vil de bli vurdert. DT990 virker som beste alternativ om jeg skal holde meg til Beyerdynamic. Noen som har andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå