pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) For meg er en rasist en som tror at en rase (eller etnisk gruppe, om vi skal bruke FNs definisjon) er en annen overlegen Hvis man stemmer på en person utelukkende pga rase, mener man at én rase er overlegen en annen. Ergo er man rasist. Nei jeg gjør egentlig ikke det? Prøver du og si at det å tillate drapstrussler gjør det lettere og tillate drap? For det er 2 ganske så forskjellige ting. JÅ tillate drapstrusler gjør det ikke lettere å tillate drap, men det øker definitivt sjansen for drap. Du ser hva som skjer i muslimske land når lederne går ut og oppfordrer til etterfølgelse og drap av ikke-muslimer? Endret 1. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ikke nødvendigvis, man kan mene at en person med den og den hudfargen vil ta bedre vare på deg, men det betyr ikke nødvendigvis at du syns at hudfargen hans i seg selv gjør ham bedre egnet. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 man kan mene at en person med den og den hudfargen vil ta bedre vare på deg, men det betyr ikke nødvendigvis at du syns at hudfargen hans i seg selv gjør ham bedre egnet. Nei, men da stemmer du jo heller ikke på vedkommende av hensyn til hudfargen! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Joda, fordi svarte kan mene at en svart person tar best vare på dem som personer, MEN det trenger ikke bety at de mener denne svarte personen er noe bedre enn en den hvite som menneske bare at en svart person er et bedre valg for dem. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Joda, fordi svarte kan mene at en svart person tar best vare på dem som personer Det kan du ikke mene uten å være rasist. Er det noe rasjonelt grunnlag for å anta at en svart person er bedre egnet som president enn en hvit? Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Med tanke på all jævelskapen svarte har måtte tåle i USA så vil jeg så absolutt si at det er det ja. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) OK, da er du jo rasist selv. Jeg er enig i at Obama er en bedre presidentkandidat enn McCain, men det er ikke pga hudfargen. Hadde jeg ikke hatt andre kunnskaper om dem en hudfargen, ville jeg trukket lodd dersom jeg skulle stemme. Endret 1. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Sier da ikke at jeg mener at han er det. Jeg mener at jeg kan forstå at svarte der nede mener det. Og jeg mener også at de ikke er rasistiske fordi de mener det. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Hvis hvite mener at en hvit kandidat er bedre egnet i kraft av at han er hvit, kaller vi dem rasister. Hvorfor ikke da kalle svarte som mener at en svart kandidat er bedre egnet i kraft av at han er svart, rasister? Bare det å skille mellom disse to tilfellene er jo rasistisk i seg selv! Eller mener du kanskje at hvite som stemmer hvitt av prinsipp ikke er rasistiske? Endret 1. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg mener at hvite som stemmer på en hvit person på deg grunnlag at de mener de vil ta bedre vare på dem ikke er rasistiske så lenge de ikke samtidig mener at denne hvite personen er et bedre menneske enn den svarte. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Uff, dere kidnapper jo bare traaden min med USA-valgkampen jo Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 I alle tilfelle mener de at presidentkandidatene er rasistiske, fordi de legger politikken sin opp etter folkets hudfarge. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Uff, dere kidnapper jo bare traaden min med USA-valgkampen jo Beklager den du. Skal slutte nå. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hørte på nyhetene i dag at de sa hun var nordens første lesbiske leder. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Hørte på nyhetene i dag at de sa hun var nordens første lesbiske leder.Hvem er det ellers som er homofil? Alle andre kilder sier verdens. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hørte på nyhetene i dag at de sa hun var nordens første lesbiske leder.Hvem er det ellers som er homofil? Alle andre kilder sier verdens. Aner ikke, de sa bare at hun var nordens første, kan hende hun er verdens første også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå