ken8 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Jeg har nå prøvd både med BitComet og med uTorrent og får samme resultatet med begge programmene. Når jeg laster ned en torrent med kabel på pc'en så får jeg full hastighet i forhold til min linje, ca 500kB/s, men med en gang jeg bytter til det trådløse så svinger det voldsomt melleom 170 og helt ned til 0, men i snitt ca 90. Hva kan dette skyldes? Ruter = DIR 655 med firmware 1.11EU. Trådløst kort = 4965 AGN med driver 12.1.1.0 Har Vista som OS. Det pleide aldri å være slikt før og jeg har ikke gjort noen endringer i ruteren. Noen som har vært borte i samme problemet? Endret 30. januar 2009 av ken8 Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Gå til Start -> Kjør... og skriv "cmd" i feltet. Skriv "ipconfig /all" og finn gateway (bruker å være 192.168.0.1) skriv så "ping *DIN GATEWAY* -t" Hvis disse verdiene hopper mye, eller hvis du eventuelt får general failure eller andre feilmeldinger, ligger feilen som regel i at det er dårlig forbindelse med routeren. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Har nå kjørt ping testen og det var ikke positivt. Hver 16-20 ping, så får jeg Request timed out. Mener jeg har vært borte i dette tullet før for en stund siden. Husker ikke hva løsningen var, men jeg har oppdatert det trådløsekortet flere ganger i det siste og kjører i dag med v12.2.0.0 av driverene til 4965AGN kortet. Statistikken ble som følgende: Packets: Sent = 1456, Received 1352, Lost 104 (7% loss) Minimum = 0ms, Maximum = 107ms, Average = 2ms. Hva kalles slike problemer mellom trådløst kort og ruteren? Hva kan jeg søke på i google slik at jeg kan rette denne feilen. HauksA: takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Du kan jo starte med å oppgradere firmware til 1.21 på routeren. Oppgrader firmware via nettverkskabel og ikke trådløst. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Så nå at det lå ny firmware på www.dlink.no Før jeg la inn ny firmware fant jeg fix fra Dell som jeg har lastet ned før, R162289. Det står bare bare at den skal fix problemer. http://support.dell.com/support/downloads/...p;fileid=217662 Denne fixen gjorde at jeg fikk 0 på lost. Har nå lagt inn ny firmware, unistalla de gamle driverene til det trådløse kortet og installert de nyeste på nytt og resultatet av ping testen var at loss %'en var tilbake. Installerte fix'en fra Dell igjen og nå har jeg 0% loss. Lurer også på om jeg skal sette Channel Width til Auto 20/40MHz? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ved å sette den til auto vil du kunne få større hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå