Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor kan jeg stole på noen igjen noensinne?

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål, kanskje, og "selvsagt" dreier det seg om kjærlighetssorg. Men til saken. Jeg har blitt sviktet av folk hele livet, og har vansker med å stole på folk. Jeg møtte en dame for over ett år siden, og vi ble sammen ganske raskt. Vi var svært gode venner og har hatt det svært hyggelig sammen, og jeg stolte 100% på henne. Senest i går sa hun at hun elsket meg og vil gjerne gifte seg med meg. Problemet er at vi snakket en del i dag, og hun sa helt plutselig at hun var lykkelig alene og ville heller at hun og jeg bare skulle være venner. Hun hadde visst følt det slik en stund og har tenkt seg om lenge før hun slapp bomben. Jeg har ikke sjanse å bare være venner da jeg fremdeles elsker henne over alt, så jeg ble nødt til å bryte kontakten for godt. Men det er ikke poenget.

Poenget er at når selv hun kan svikte meg så totalt tilsynelatende uten grunn aner jeg ikke hvordan jeg skal klare å stole på noen igjen noensinne. Noen som har et tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde nå det var snakk om utroskap. Hun har vel rett og slett ikke de samme følelsene for deg lenger, og det er ikke noe verken hun eller du kan gjøre noe med. Det er slikt som kan skje absolutt alle og bør ikke gå utover hvorvidt du stoler på noe eller ikke. Livet er et sjansespill, dessverre. Du er nysingel, og det er vanlig at du vil føle deg håpløs, men etterhvert vil du nok kjøre på med en ny dame.

Lenke til kommentar
Det er vel heller et spørsmål om hva som gikk galt i forholdet, enn hvorvidt du skal slutte å stole på folk.

Hva som gikk galt? Jeg har ikke den fjerneste anelse. Den ene dagen vil hun gifte seg, den neste vil hun bare være venner. Hva som skjedde i mellomtiden aner jeg ikke. Utroskap er utelukket da vi snakket sammen ganske sent i går og ganske tidlig i dag, så hun ville ikke hatt tid til å ligge med noen andre. Om hun gjorde det må de ha avtalt det på forhånd og hun løyet meg rett opp i tryet, men hun er ikke så flink til å lyve.

Så her sitter jeg da. Livet er i ruiner, og jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor. Kan jeg ikke stole på henne kan jeg ikke stole på noen andre, og kan jeg ikke stole på andre ser jeg ikke noe grunn til å bli venner med noen andre. Langt mindre noe mer enn det.

Lenke til kommentar
never trust anyone but yourself

Who do I trust?? Me!! That's who I trust..

You want a friend in this world? Get a dog!

Ok, så der var to sitater, fra to av mine favorittfilmer.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe noe mer akkurat nå, har litt promille og alt slags - og når det kommer til stykket, hva kan vi egentlig hjelpe med? Vi er jo ikke inne i deg, vet ikke hva som egentlig skjer.

Men det er en hard verden, dessverre.

Å investere i menneskers tillit, er som med alle andre investeringer: Aldri sats/risiker mer enn du kan tåle å tape. 5% av alt du har å gi, til ethvert tidspunkt. Det er regelen i investeringer. Kanskje det gjelder mellom mennesker også.

Men you gotta give some to get some. Vis respekt til andre mennesker. Er du heldig, så får du litt tilbake også.

Lenke til kommentar
Var dette dama fra USA, som skulle flytte hit? Mener å huske du ble advart mot å inngå i for store forpliktelser uten å kjenne henne utenfor webben.

Js.samme dama. Men vi avtale å møtes i april på nøytral grunn som venner en ukes tid først, og senest i går sa hun at hun gledet seg. Da jeg snakket med henne i dag ville hun heller bare være venner. Frostå det den som kan.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Folk sier at kjærester kommer og går, venner består. Men der er jeg ikke enig. Venner kommer og går de også. Poenget mitt er at man bare må kose seg med det man har nå, for uansett hvor mye et kjærestepar elsker hverandre så har man dessverre ingen garantier. Så jeg er enig i den at man ikke skal stole på noen 100%, selvom man så gjerne har lyst. For det viser gang på gang at dette ikke er tilfellet i lengden.

Så ja, eneste du kan kontrollere er deg selv og man må bare innse fakta at livet er et usikkert spill der man bare må håpe på det beste selvom man prøver å spille alle kortene sine riktig. Neste gang kan det være du som viker unna ei jente som stoler på deg.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Dette var litt merkelig, men jeg vil egentlig tro at det virker som om du har vært særdeles uheldig gjennom årene. Enkelte damer er bare merkelig i hodet og "vet ikke hva de vil" osvosv. Damer har lett for å tro at gresset er grønnere på den andre siden, men når de kommer dit så merker de at det slettes ikke var rett. Men da er det for seint. Typisk.

Nå skal det sies at det virker som om du har vært spesielt uheldig i denne situasjonen også og at denne damen ikke har visst opp-ned på noe som helst. Hun har tydeligvis løyet for deg når hun har sagt at hun vil gifte seg eller whatnot. Uansett er dette er tillitsbrudd av det uvanlige og jeg må bare ønske deg lykke til! Det er klart du blir fortvilt når sånt skjer og at "til og med henne kunne si noe sånt", men som trøst så virker det jo som om hun ikke har vært den rette for deg i utgangspunktet. Det er skikkelig dårlig å leke med noens følelser på denne måten, bare det at du skriver "til og med henne" viser jo det at hun har gjort akkurat dette. Og tydeligvis gjort det hun kunne for at du skulle stole på henne. Faktisk kan det virke som om dette er noe av de verste tillitsbruddene jeg har hørt om, spesielt siden det virker som om du har opplevd lignende tidligere og har problemer med å stole på folk. Da skal det jo sannsynligvis mye til for at du i hele tatt stoler på noen som helst, noe du tydeligvis gjorde med denne dama. Så skjer dette.. Du fortjener helt klart noe bedre! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...