Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klamydia, når ha sex igjen...?

Gjest g18

Anbefalte innlegg

Kjærsten min og jeg tar behandlig for klamydia. Begge har tatt en dose med azitromycin, og hun fikk beskjed om å ikke ha sex _I DET HELE TATT_ på 4 dager, mens jeg ikke skulle ha det på to uker, siden legen sa at jeg skulle hvile "kjønnsorganene" som hu så fint sa.

Så når kan vi ha sex med kondom igjen...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sier meg lite....

Ingen som har erfart det samme, eller med et snev av legeutdanning?

Hva er det som er fryktelig galt med å ha beskyttet sex før 2 uker er gått, da infeksjonen er fjernet etter bare få dager?

Lenke til kommentar
sier meg lite....

Ingen som har erfart det samme, eller med et snev av legeutdanning?

Hva er det som er fryktelig galt med å ha beskyttet sex før 2 uker er gått, da infeksjonen er fjernet etter bare få dager?

Hvis du ikke vil høre på legen, så er det vel fint lite sannsynlighet for at du hører på noen her såfremt de ikke gir deg det svaret du egentlig vil ha.

Hør på legen, hun sa det for en grunn..

Lenke til kommentar

Leger sier ofte mye forskjellig, og kan ikke tro at konsekvensene kan være spes ille hvis man gjør det noen dager før. Derfor jeg spør om erfaringer, eller om noen andre har greie på det.

Er ikke mye til hjelp at noen sier "hør på legen", for det er jo tross alt alternativet.

Fleste legesider på nettet er det også nevnt at det skal være greit med _beskyttet_ sex etter en uke.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er absolutt lurest å høre på legen, og vente de to ukene. Azitromycinen har en halveringstid på ca 65 timer (om jeg husker riktig, gidder ikke slå opp nå), og er grunnen til at du kun trenger ta én dose a 2x500mg. Hvis du merker at du ikke klarer holde deg to uker, er kondom brukt på riktig måte tilnærmet 100% sikker, men det anbefales å være uten sex til legen sier det er greit.

Vent uansett mer enn fire dager. Det hørtes lite ut, selv om det er mulig bakteriene er døde iløpet av denne tiden...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Kjærsten min og jeg tar behandlig for klamydia. Begge har tatt en dose med azitromycin, og hun fikk beskjed om å ikke ha sex _I DET HELE TATT_ på 4 dager, mens jeg ikke skulle ha det på to uker, siden legen sa at jeg skulle hvile "kjønnsorganene" som hu så fint sa.

Så når kan vi ha sex med kondom igjen...?

Lenke til kommentar

Snakk om ubrukelig forum, så mye pisspreik, ingen som gir et fornuftig svar...

Som tom waits for alice sier, så er tråden rundt et halvt år gammel.

Men det du sier der, er jo patetisk.

Jeg foreslår at du spør på freakforum og ser om du får no bedre svar.

Dette er et av de beste forumene du får som er norske, og etter det jeg leser så fikk du svaret ditt fra både legen din og flere postere.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...