Gjest g18 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Kjærsten min og jeg tar behandlig for klamydia. Begge har tatt en dose med azitromycin, og hun fikk beskjed om å ikke ha sex _I DET HELE TATT_ på 4 dager, mens jeg ikke skulle ha det på to uker, siden legen sa at jeg skulle hvile "kjønnsorganene" som hu så fint sa. Så når kan vi ha sex med kondom igjen...? Lenke til kommentar
Gjest g18 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 sier meg lite.... Ingen som har erfart det samme, eller med et snev av legeutdanning? Hva er det som er fryktelig galt med å ha beskyttet sex før 2 uker er gått, da infeksjonen er fjernet etter bare få dager? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 klarer du virkelig ikke å vente 14 dager? better to be safe,than sorry..........hvis du spør meg. 1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 sier meg lite.... Ingen som har erfart det samme, eller med et snev av legeutdanning? Hva er det som er fryktelig galt med å ha beskyttet sex før 2 uker er gått, da infeksjonen er fjernet etter bare få dager? Hvis du ikke vil høre på legen, så er det vel fint lite sannsynlighet for at du hører på noen her såfremt de ikke gir deg det svaret du egentlig vil ha. Hør på legen, hun sa det for en grunn.. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Holder ikke det hva legen sa til deg? Trenger vi å si noe mer ? Lenke til kommentar
Gjest g18 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Leger sier ofte mye forskjellig, og kan ikke tro at konsekvensene kan være spes ille hvis man gjør det noen dager før. Derfor jeg spør om erfaringer, eller om noen andre har greie på det. Er ikke mye til hjelp at noen sier "hør på legen", for det er jo tross alt alternativet. Fleste legesider på nettet er det også nevnt at det skal være greit med _beskyttet_ sex etter en uke. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 jeg ville ikke stolt på de legesidene mer en jeg hadde stolt på legen min. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 jeg ville venta 2 uker. brukt dong fra da til begge er bekrefta friske. azitromycin funker ikke 100% av tilfellene. Lenke til kommentar
Seth_pua Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Klamydia forsvinner etter 2-3 dager. Vent så 10 dager inntil du har sex igjen. Ha beskyttet sex helt fra det er blitt bekreftet at begge parter er blitt friske igjen. Kort sagt: Hør på legen din Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 2 innlegg med personhets, eller andre unødvendige kommentarer til eller om andre brukere er fjernet fra tråden. Lenke til kommentar
Gjest Guest_kk_* Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 gjelder vell her som ved alle andre sykdommer/infeksjoner, ca 2 uker Lenke til kommentar
neadii Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sjekk med en 3. lege nå som du allerede leker smarting. Så er du sikker. 2 uker er ingenting om det er det som er svaret. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Er det så vanskelig å akseptere da? Isåfall så er det bare å pule i vei og ta konsekvensene av det. Lenke til kommentar
Gjest Bertil Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Snakk om ubrukelig forum, så mye pisspreik, ingen som gir et fornuftig svar... Lenke til kommentar
Kris Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Synes det var mange gode svar, jeg. Hør på legen, to uker klarer du fint. Edit: Her er det en som måtte vente fire uker. http://www.doktoronline.no/qa/forum/41/qa1174821.html Endret 20. mai 2010 av Kris Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det er absolutt lurest å høre på legen, og vente de to ukene. Azitromycinen har en halveringstid på ca 65 timer (om jeg husker riktig, gidder ikke slå opp nå), og er grunnen til at du kun trenger ta én dose a 2x500mg. Hvis du merker at du ikke klarer holde deg to uker, er kondom brukt på riktig måte tilnærmet 100% sikker, men det anbefales å være uten sex til legen sier det er greit. Vent uansett mer enn fire dager. Det hørtes lite ut, selv om det er mulig bakteriene er døde iløpet av denne tiden... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Siden det er halvannet år siden trådstarter spurte om han måtte vente 14 dager, er svaret kanskje av mer akademisk interesse nå. Uansett foreldes ikke personangrep, så jeg slettet noen poster som tydeligvis unnslapp sensuren den gangen. Geir Lenke til kommentar
Gjest anita Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kjærsten min og jeg tar behandlig for klamydia. Begge har tatt en dose med azitromycin, og hun fikk beskjed om å ikke ha sex _I DET HELE TATT_ på 4 dager, mens jeg ikke skulle ha det på to uker, siden legen sa at jeg skulle hvile "kjønnsorganene" som hu så fint sa. Så når kan vi ha sex med kondom igjen...? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Snakk om ubrukelig forum, så mye pisspreik, ingen som gir et fornuftig svar... Som tom waits for alice sier, så er tråden rundt et halvt år gammel. Men det du sier der, er jo patetisk. Jeg foreslår at du spør på freakforum og ser om du får no bedre svar. Dette er et av de beste forumene du får som er norske, og etter det jeg leser så fikk du svaret ditt fra både legen din og flere postere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg