Skinney Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 AMD legger til støtte for blant annet OpenGL 3.0 i årets første driveroppdatering for Linux Les mer Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hmmm, burde ikke denne artiklen være slått sammen med den andre om 9.1 drivern? Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Synes ikke det, få/ingen andre ser ut til å dekke linux-biten på en god måte. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Flott! OpenGL3.0 og Hybrid Crossfire Og endelig fungerer standard output til videospilling uten flimmer. Bare å vente til 9.1 dukker opp i pakkebrønner rundt omkring i verden. Selv har jeg testet ut 9.2 beta (AUR i Arch) og da fungerte compiz + video glitrende ut-av-boksen. Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvor lang tid vil det ta før denne kommer i pakkebrønner? Og hvordan fjerner jeg 8.12 først da? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvor lang tid vil det ta før denne kommer i pakkebrønner? Hvilken distro har du? F.eks. Arch bør være klar om noen dager, mens ubuntu tar nok en del lenger tid. Og hvordan fjerner jeg 8.12 først da? Det trenger du ikke, hvis du har installert den gjennom pakkebrønnen, som du bør/skal, er det bare å oppdatere. Kan også hende dette skjer av seg selv, kommer ann på innstillingene dine. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvis du ikke vil vente på distribusjonen din finner du hjelp til installasjon nå her: http://wiki.cchtml.com/index.php/Main_Page Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Jeg har ubuntu 8.10 og har installert .deb filen som var på ati sine sider Hvis det kommer ut bare noen dager etterpå, klarer jeg å vente med det, men har inntrykk av at det tar lenger tid enn som så Endret 30. januar 2009 av Raptus_ Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Wow... ATI har lagt ut .deb filer nå? imponert! @ Del: Slutt med komplimentene dine nå, ellers forelsker jeg meg Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Vet dette er litt fåfengt å spørre om, men noen som har prøvd det med Radeon X1950 Pro og Fedora, sist jeg prøvde ville ikke Fedora boote forbi Plymouth og alt ende med en reinstallasjon. Lenke til kommentar
Slither Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Note: The ATI Radeon™ HD 3870X2 series of product is currently not supported by the ATI Catalyst™ Linux software suite *Sukk* Hadde de i det minste latt meg få bruke HW 3D med ene gpu'en på kortet mitt hadde jeg brukt Ubuntu for lengst, men må nok vente enda litt lengre Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Note: The ATI Radeon™ HD 3870X2 series of product is currently not supported by the ATI Catalyst™ Linux software suite *Sukk* Hadde de i det minste latt meg få bruke HW 3D med ene gpu'en på kortet mitt hadde jeg brukt Ubuntu for lengst, men må nok vente enda litt lengre Sikker på dette? Mener å ha lest at du kan bruke 3870X2 men at du ikke vil kunne utnytte begge GPU'ene... Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Wow... ATI har lagt ut .deb filer nå? imponert! Litt flaut, men jeg må bare legge meg helt flat her nå; Det var .run filer og ikke .deb filer... Beklager eventuelle opphisselser det skapte Endret 31. januar 2009 av Raptus_ Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Wow... ATI har lagt ut .deb filer nå? imponert! Litt flaut, men jeg må bare legge meg helt flat her nå; Det var .run filer og ikke .deb filer... Beklager eventuelle opphisselser det skapte bah... her fikk du meg kåt og nyforelsket av ingen grunn... møkkamann Lenke til kommentar
Slither Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Note: The ATI Radeon™ HD 3870X2 series of product is currently not supported by the ATI Catalyst™ Linux software suite *Sukk* Hadde de i det minste latt meg få bruke HW 3D med ene gpu'en på kortet mitt hadde jeg brukt Ubuntu for lengst, men må nok vente enda litt lengre Sikker på dette? Mener å ha lest at du kan bruke 3870X2 men at du ikke vil kunne utnytte begge GPU'ene... Ikke helt sikker nei, men sist jeg prøvde å bare installere driveren sa den noe sånnt som at den ikke fant noe kompatibelt skjermkort. Mye mulig det fins en fix eller hack for å deaktivere ene kjernen, men jeg har ikke orket å lete for mye etter det Edit: sjekket akkurat litt mer i release notes, og disse driverene supporterer faktisk 4870X2... Kan noen fortelle meg hvorfor 3870X2 ikke skal være supported da? Endret 31. januar 2009 av Slither Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hadde håpet at jeg kanskje kunne ta i bruk Compiz, men jeg fortsatt like elendig hastighet på Compiz med Radeon X1200. Utrolig skuffende at det ikke er mulig - jeg har overhodet ingen problemer med hastighet og Compiz på den litt eldre bærbare med et noe sjabert Intel-grafikkort. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hadde håpet at jeg kanskje kunne ta i bruk Compiz, men jeg fortsatt like elendig hastighet på Compiz med Radeon X1200. Utrolig skuffende at det ikke er mulig - jeg har overhodet ingen problemer med hastighet og Compiz på den litt eldre bærbare med et noe sjabert Intel-grafikkort.Jeg har en laptop med X1250 (IGP), og 3D-aksellerasjon fungerer helt fint med fri driver. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg har en laptop med X1250 (IGP), og 3D-aksellerasjon fungerer helt fint med fri driver. Droppet fglxr og la inn den frie driveren, men Compiz er fortsatt treigt, i tillegg til at jeg har får "flimring" f.eks når jeg bytter workspace. Gjorde du noe spesielt med xorg.conf, eller fungerte det bare ut av boksen? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Så bra at de har fått inn støtte for Hybrid Crossfire! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå