Gå til innhold

Windows vista partisjons trøbbel

Anbefalte innlegg

Heisann! fikk ny 1TB disk idag og skulle installere vista på den.. Lagde en 20GB partisjon og tenkte det burde holde. Da alt va klart så skulle eg køyre windows update. det var 300mb med updates. så etter ei stund så var heile skiten full. hadde 900mb ledig og windows update nekta å gjere seg ferdig. Så da prøvde eg å redusere den store partisjonen med 10GB og skulle installere Vista på nytt på ny partisjon. Men da eg skulle velge partisjoner så gikk ikkje det an å slette 20 eller 10GB partisjon. og da var det kun den store partisjonen igjen. Og den ligger det no 60GB på. Må eg flytte alle dei GB tilbake på gamle døande partisjoner og gjere alt på nytt eller er det en lur måte å få installert Vista på en partisjon på 30GB uten å måtte flytte alt tilbake?

får ikkje gjort noke med partisjonane i windows heller som eg håpte på.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virket ganske rotete gitt. Du kan prøve Partition Magic, men jeg tror jeg vil råde deg til å starte PC'en med Vista-DVD'en, og deretter slette alle partisjonene for så å begynne på nytt igjen. Legg inn Vista på en partisjon på 250GB, da vel! Du har da vel nok plass å ta av. Dette er nok den desidert enkleste måten med mindre du har masse verdifulle filer strødd rundt på disken. (Og det høres rart ut når den var ny.) Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

grunnen til at eg hadde ting innpå allerede var at eg har 500GB som eg skulle få over på den TB disken. og hadde tenkt å la det stå å gå mens eg gikk på jobb i 6.5time. Så no har eg flytta alt fra nye harddisken tilbake til dei gamle. og installere vista for 3 gang idag. morro. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...