Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har på flere forskjellige forum sett at folk har satt i gang maraton scripting, altså en person skriver noen linjer med kode og andre skriver videre på koden og etter en stund får man et script som vokser og vokser.

Jeg har vært med her i ca et halvt år nå(husker ikke nøyaktig) og har etterhvert sett at det er ganske mange her som kan en god del php og nå lurer jeg altså på om andre enn meg selv kunne ha en interesse av et sånnt "prosjekt".

Hvem vet kanskje vi får til et bra script til slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva slags script har for min del ikke så mye å si, det kan jo være så mangt, men hvis vi får med flere folk og det blir noe av må vi kanskje sette noen regler

det kan feks være greit å skrive kode som ikke krever annet enn php, altså droppe database gd imagemagick og andre ting som kanskje ikke alle har tilgang til.

Lenke til kommentar

jeg ser egentlig to forskjellige utgangspunkt til dette:

 

1.

En av oss skriver noen linjer med kode som kan være absolutt hva som helst og alle bare skriver vider moder hacker på dette og kanskje vi endre opp med noe tilslutt.

 

2.

Vi finner noe mer håndfast som feks et program som er bestemt på forhånd hva skal gjøre, da bør det helst kanskje være noe som ingen har hørt om før for at det skal ha noe mening, men dette er vel vanskeligere å finne på og jeg vil tro at 1. er mer gøy.

Lenke til kommentar
Hva med et fullt brukersystem der du kan skrive artikler, endre brukeropplysningene dine, se andre brukere og et admin-oppsett.

 

Vi kan bruke:

1. MySql

2. PHP

3. HTML

4. CSS

 

Og så setter vi opp en liste med folk som vil bli med i maratonen.

 

ja høres jo ålreit ut det, hvis vi blir en 7 - 8 stk eller no må vi da dele oss etter opgaver.

 

jeg har en ide om oppsett av sidene med tanke på

index

header

footer

menu og

main

kan mekke litt på det i kveld og gi en link i natt ellerno.

Lenke til kommentar

har nå satt opp et veldig enkelt design som vi selvfølgelig må endre på etterhvert, det er laget fullstendig med valid xhtml1.1 og valid css, jeg vil gjerne at det fortsetter sånn ettersom folk endrer også så derfor la jeg inn linker til å teste nederst på siden,

 

foreløpig er det bare et workinprogress navn som vi endrer etterhvert.

 

selve designet er bare gjort om litt fra en side jeg har så det skal endres etterhvert som folk kommer med forslag,

bruker foreløpig:

./index.php

./inc/config.php

./inc/menu.php

./inc/header.php

./inc/footer.php

./admin.php

./forside.php

./artikler.php

./profile.php

 

for å se koder:

http://magikern.sytes.net/code/projects/br...show_source.php

 

se hvordan det ser ut(selvfølgelig bare tomme sider foreløpig):

http://magikern.sytes.net/code/projects/brukersystem/

 

jeg kan godt fortsette med å skrive xhtml og css etterhvert som vi kommer mer i gang, men jeg vil ikke bestemme designet selv, det synes jeg heller vi kan bli enige om. sånn som sidene er nå er det noen små ting med utseende som kan endres i menu.php, header.php og footer.php mens alt annet endres fra css.

 

la .zip og .tar.gz filer i http://magikern.sytes.net/code/projects/ for de som vil laste ned alle filene.

 

hvis man skal legge til noen flere sider må fila først lages i mappen så må filnavnet legges til som et extra parameter i $arr[] som finnes i config.php.

Lenke til kommentar

det designet var rett og slett bare drit kult, men jeg synes vi skal holde oss til minimalisme og brukervennlighet og heller komme igang med scripting, hvem vet kanskje dette blir bra til slutt så kan vi jo legge det ut på feks sourceforge, og da er det vel bedre for folk å ha muligheten til å implementere i sitt eget design.

Lenke til kommentar

tja vet ikke helt med brukersystemet...

 

men når det gjedler desgin er det ikke bedre å bruke et template system slik at det blir enkelt å bytte design? holde god avstand mellom php og html

 

Har alt laget et system hvor tekst lastes inn fra ekstern fil for så å bli satt inn istedet for feks {Tekst} eller {Titel} i html templaten

 

det eneste problemet er vel det at det bruker mye system resurser med mange strreplace funksjoner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...