mattatrollet Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei! Jeg er en jente på 18 år, er 161 cm høy og veier 55 kg. Jeg har i noen uker nå holdt meg til et kostholdsprogram som jeg har laget selv. Ønsker jo at dette skal hjelpe meg til å holde meg stabil i vekten. Her er det i alle fall: FROKOST: (08.00) (ca. 370 kcal) - 98 % fullkorn frokostblanding (30g) med 2 dl ekstra lett melk (0.7 % fett) - Et glass (2 dl) appelsinjuice - Tran LUNSJ: (11.00) / MELLOMMÅLTID: (14.00) Forslag 1: (ca. 270 kcal) - 2 skriver grovbrød/spelt brød - Med leverpostei på en skive og hamburgerrygg el. familieskinke på den andre - En frukt (eple, plomme, paere o.l) Forslag 2: (ca. 230 kcal) - Kyllingsalat u/ dressingen - En frukt Forslag 3: (ca. 150 kcal) - 1 halv grov baguett med forskjelling pålegg (skinke/kylling, salat, grønnsaker o.l. holder meg unna smør og majones) *Dette er da 3 forskjellige forslag til hva jeg kan spise som lunsj kl 11 og som mellommåltid kl 14. MIDDAG: (17.00) Forslag 1: (ca. 250 kcal) - Suppe (2 posjoner) (fiskesuppe, tomatsuppe m/ egg, betasuppe, grønnsakssuppe o.l) Forslag 2: (ca. 450 kcal) - Ovsbakt fisk m/ poteter, grønnsaker o.l. Forslag 3: (ca. 450 kcal) - Kyllingwokk med grønnsaker Forslag 4: (ca. 450 kcal) - Fiskegrateng m/ poteter og grønnsaker o.l. * Masse forskjellige å velge mellom fra dag til dag KVELDS: (21.00) (ca. 100 kcal) - 1 grovt knekkebrød m/ masse fiber. - Hamburgerrygg / familieskinke - Rødbetter el. agurk som topping - En frukt el. grønnsak (gulrot f.eks.) Dette vil bli totalt ca. 1100-1400 kcal Naeringsinnhold ligger på generelt: Protein: 40g-50g + Fett: 25g + Karbo: 120g-180g + Er det for mye kcal? elr for lite? Kan det lønne seg å gjøre visse forandringer? Takker masse for svar Ikke bare i forhold til meg, men kom gjerne med forslag i forhold til flere ting som gjelder kosthold generelt Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 regn ut totalt kcal inntak, mange gidder ikke sitte å regne ut for deg.. http://www.tn.no/App_Assets/kalkulator/Energiforbruk.aspx har lagt ut denne linken i samtlige tråder, skulle nesten vært en sticky, men folk leser vel somregel ikke disse uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå