JaneATaber Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Passer Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di-II LD Aspherical (IF) med Canon EOS 300D? Er det et godt valg? Blir det vesentlig bedre bilder med dette objektivet sammenlignet med original objektivet? Kommer til å bytte ut canon 300D med 450D eller lignende om ca 6 måneder. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Sålenge det har Canon fatning så skal det passe. Edit: Det er et godt valg, og det skal være betraktlig mye skarpere enn kitobjektivet til et 300D. Endret 30. januar 2009 av Wipeout Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg har det ojektivet selv og er et ypperlig kjøp. Men pass på få en med Canon fatning. Tom Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 ok takker for svar Er det noen som har en formening om hvordan dette objectivet er i forhold til Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS (det som følger med canon 450D)? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Fordelen med Tamron objektivet er at du får f/2.8 hele veien og skarpheten er det heller ikke noe å utsette på skulle jeg mene. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 ok takker for svar Er det noen som har en formening om hvordan dette objectivet er i forhold til Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS (det som følger med canon 450D)? Har ikke hatt IS versjonen av dette selv, men hadde i sin tid versjonen uten IS og forskjellen mellom Tamronen og denne er enorm. Nå skal vel IS versjonen være bedre, men jeg tipper Tamronen er mange hakk foran. I tillegg har du jo f/2.8 hele veien, som også er en stor fordel. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Har ikke hatt IS versjonen av dette selv, men hadde i sin tid versjonen uten IS og forskjellen mellom Tamronen og denne er enorm. Nå skal vel IS versjonen være bedre, men jeg tipper Tamronen er mange hakk foran.Jeg tipper den ikke er mange hakk foran I tillegg har du jo f/2.8 hele veien, som også er en stor fordel. Ja, men du mister IS som også kan være en stor fordel. Tamron'en har riktignok bedre byggekvalitet enn 18-55 IS, men den koster samtidig mer enn det dobbelte... Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 hmmm nå ble jeg usikker om jeg skal kjøpe tamron linsen eller ikke... Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Passer Tamron SP AF 17-50mm F2.8 ...? Ja. Begrunnelse: Her på forumet blir Tamronen ofte trekt fram som et godt kjøp. Det er også et av Akams objektivanbefalinger uavhengig av kameramerke, og kommer godt ut også i andres tester. Jeg har gjennom en god del forum og testbrowsing de siste månedene fått inntrykk av at Tamronen er blant favorittkjøpene til mange som ønsker noe bedre enn kitobjektivet. Så hvis du har råd; go mad. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Er det stor forskjell på Canon 18-50 med og uten IS? Jeg har uten, men vurderer å kjøpe med for ca tusenlappen.. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jesse: ja! Ikke i byggekvalitet, men i bildekvalitet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå