Gå til innhold

Hente tekst fra en side.

Anbefalte innlegg

Hei.

Hmmm.. trenger litt hjelp her.

Har en side jeg lager for kunder, der dem har profiler.

vi har allerede en lignende side, men det jeg trenger/ønsker er muligheten til og hente tekst fra dems eksisterende profil, og poste denne ut på den nye portalen.

Trenger bare og hente tekst. har tittet rundt på nett og klarer ikke helt og finne ut av dette.

Det er og viktig at siden det er mye reklame og annet på den siden dette skal hentes fra, så ønsker jeg at det meste der blir strippet bort sånn at jeg bare står igjen med den teksten jeg ønsker og ha ut og ikke noe mer enn det.

Hvis dere ønsker link til siden som scriptet skal hente tekst fra så si ifra så skal jeg poste det. kan og poste ett redigert bilde av hvordan jeg ønsker/tenker at det skal se ut når scriptet har hentet teksten og postet det på den nye siden.

Tanken med hvorfor man ønsker og bruke ett sånn script er veldig enkelt. når en kunde ønsker og oppdatere sin profil, så oppdatere vi den på 1 sted. og da blir den automatisk oppdatert på den andre portalen pga scriptet. noe som da gjør det meste en god del enklere enn at man skal oppdatere på flere steder samtidig.

PS: Vi tjener ikke noe på disse profil sidene. dette er gratis sider som våre kunder har fått igjennom oss. bare sånn at det er sagt og at dere vet det.

Takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Takk for svar. når du sier at jeg skal bruke databasen..

Hvis jeg ikke tar feil av hva du sier da men. her er hva jeg tenker da.

Databasen der teksten til disse profilene ligger har ikke jeg tilgang til siden dem er laget av en som var annsatt her før meg. jeg selv er ikke dreven på php eller mysql, men skal lære mer om det etterhvert. så derfor vet jeg heller ikke hvordan jeg skal få tak i dette fra databasen.

Samt ett annet problem er jo det med mangel på dokumentasjon fra forrige webdesigner som gjør at jeg/vi sitter igjen med en veldig bra fungerende side, men med minimale muligheter til og redigere/gjøre om på den annet enn og legge til og fjerne tekst/bilder via innlogging direkte på siden.

hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...