Gå til innhold

Spillverket.no: Når får vi se nye Gamer.no?


Anbefalte innlegg

Ut fra det jeg har lest på den midlertidige bloggen til gamer.no, på dagbladet sin artikkel og lest diverse andre steder jeg ikke kommer på i farta, så virker Edda Media som den store stygge ulven. Og de har ikke gjort noe som helst for å bedre det inntrykket heller. Kan hende det har noe med å gjøre at det er helg. Vi får se etter helga.

 

Har du noen eksempler på at Edda er den stygge ulven da?

Det som står i bloggen er jo ingenting som tilsier annet enn en forhandling som ikke har medført enighet.

Dette skjer overalt på møterom til bedrifter her i landet, og du mener vel ikke alltid at den som ikke er villig til å betale den andres krav er en slem ulv vel?

 

Dagbladet har en anonym kilde, noe som burde tilsi at du ikke skal legge for mye sannhet i hva som står der enda.

I og for seg står det heller ikke noe der som skulle si den ene part har vært verre enn den andre.

 

Du får nok finne disse andre sidene du har glemt i farta, for jeg regner med dette er offesielle uttalelser og ikke bare tråder du har lest, med flere likesinnede som tydeligvis ikke forstår hvordan buisness fungerer her i landet, og resten av verden for den saks skyld ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må du ikke glemme at dagbladet.no publiserer anmeldelser fra gamer.no på sine sider, så jeg regner med at de har ganske mange kontakter både fra tek og gamer. Så ikke avskriv det db.no skriver med engang.

 

Det er det vel ingen som gjør, men anonyme kilder i slike saker er et varseltegn på at man skal være varsom med å svelge det også.

Nå vet jeg egentlig ikke hva som stod i Dagbladet som skulle gjøre Edda noe mer stygg ulv enn noen andre da, så uansett er det vel ikke viktig.

Selv om det er trist og leit at forumet og Gamer.no må i gjennom disse forandringene, vil ikke det automatisk si at den ene part har mer skyld enn den andre.

Lenke til kommentar

Etter ha fulgt med på alle innleggene på diskusjon.no og nå her, føler jeg at diskusjonene har vært litt for ensrettet og sort/hvite.

 

BRUDDET:

Kanskje sannheten er den at MrGamer (TST), ikke helt har forstått hva nettstedet han har vært medeier i, i virkligheten er verdt eller hva det faktisk koster (red/drift) å drive ett nettsted i dag.

Etter bruddet med Edda har han da to alternativer, drive nettstedet fra egen lomme og dekke alle kostnader selv eller selge en andel til ett medieselskap som da vil dekke en del av disse utgiftene mot sin del av overskuddet (noe de selvsagt krever raskt tilbakebetalt i dagens finansmarked)

Siden bruddet kom før det var planlagt tipper jeg at dette vil få rettslige følger og siden det ser ut til at det er Edda som trakk ut plugggen tipper jeg at MrGamer har gjordt noe som brøt avtalen de hadde. (Han skriver selv (på gamer i "brudd" artikkelen) at han paralellt bygget opp en ny side og samarbeidet med ett nytt medieselskap, noe som juridisk sett ikke er spesiellt smart). Time will show........

 

NYTT NETTSTED:

Jeg estimerer at ett nettsted av gamers størrelse har en total kostnadsramme per dd på minst ca 4 000 000 (2 skibenter, 1 selger, web-hosting og linjer)

Dette betyr i praksis at dere må finne dere i å se en mengde med annonser (fjerne adblocker) som dere også må klikke på (glade annonsører) eller tjenester (ala video/TV/demo nedlastinigslinjer) dere må betale dyrt for å kunne benytte dere av, for at nettstedet i det hele tatt skal kunne overleve.

 

Dette tviler jeg på at dere er villige til å gjøre, for hadde dere det hadde det sikkert ikke blitt noe brudd med Edda.

 

Nå dette er sagt tror jeg faktisk at det kommer til å bli 2 bra sider ut fra dette bruddet. Jeg har stor tro på at MrGamer får dette til men jeg tror også at Edda kommer til å få etablert en bra side. Spørsmålet blir da hvem som har best kontroll på utgiftene/inntektene og hvem som levere bra nok redaksjonell kvalitet for å tilfredstille dere lesere. LYKKE TIL BEGGE!

 

HvaSkjer@

Lenke til kommentar

Synes Edda media begynner å se mer og mer ut som den store stygge ulven i denne saken...

 

Hvorfor i svarte gjør Edda media dette? Den eneste grunnen til at TST/gamer.no sa at folk kunne sende PM over diskusjon.no var for brukernes sin skyld. En tjeneste for oss som ville beholde nicket vårt på gamer.no sine nye forum.

 

Edit:

Quoter "Melfacion", som jeg synes har et veldig godt poeng:

*riste på hodet*

 

Ja, edda ønsker selvfølgelig ikke en brukerflukt fra deres prosjekter, men reaksjoner som denne gjør vel ikke at oppfatningen av situasjonen går i eddas favør…

 

Det er jo så enkelt som at kvalitet tiltrekker brukerne, og det er tydelig at edda media er redd for at det blir vanskelig å erstatte en så kompetent redaksjon som gamer.no har stilt med de siste årene.

 

Jeg prøver i det lengste å unngå å peke ut syndebukker, men det begynner å nærme seg et krystallklart bilde av hvem som gjør det vanskelig for hvem her… :(

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Ja dette var faktisk helt hårreisende oppførsel! Jeg hadde i utgangspunktet ingen formening om bruddet, men da jeg tilfeldigvis slengte innom gamer.no og så dette ble jeg først sint over at noen kan være så duste, men så begynte jeg å se det latterlige i det.

 

Her er det nok en lite gjennomtenkt mellomleder som har tatt en dårlig beslutning på vegne av Edda, er ikke utenkelig at de går tilbake på den avgjørelsen der. For en beklagelse kommer nok neppe, og det er vel også litt far-fetch å tro at dette bare er noe gamer.no har funnet opp som et markedsføringsstunt.

 

Men maken til gavepakke for markedsføringsøyemed skal man lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Går det an å få brukeren sin her flyttet over til det nye forumet, eller er det bare brukernavnet det er snakk om?

 

Ingen av delene. De hadde åpent for såkalt "VIP" registrering i går før resten fikk tilgang, men det var bare for de som hadde sendt mail til TST. Hvis du vil ha brukernavnet ditt anbefaler jeg deg å kjappe deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg forstår edda med tanke på diskusjon.no i dette tilfellet. Om jeg hadde en side, som kostet mye å drive i løpet av året ville jeg ikke latt noen benytte seg av denne tjenesten gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...