Gå til innhold

BK: Fyr i solstråler

annto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Horisonten er midt i bildet, det likte jeg ikke helt..

Jeg må vel si at jeg ikke er enig i at horisonten er midt i bilde.

Dette er vel ganske nær "rule of thirds"...

Uansett, jeg er litt usikker på valg av utsnitt. Er liksom ikke så veldig mye spennende i forgrunnen her, mer fart i bakgrunnen. Vet ikke hva slags brennvidde som er brukt? Hadde kanskje ikke mer å gå på?

Jeg likte i allefall motivet veldig godt. Fotogent lite fyr og godt lys :thumbup: Enig i at det var godt gjort å få med deg det øyeblikket da de fuglene letta. Får vel kanskje ikke så mange sjanser på det skuddet der ;)

Lenke til kommentar

Ja, det var et fint bilde. Hadde det vært mulig uten å gjøre det for kjedelig kunne du vist mer av himmelen. Da hadde du også fått horisonten noe lavere og effekten hadde blitt mange prosent bedre. 'Rule of one thirds' som er nevnt er ganske effektfull og veldig enkel :)

Lenke til kommentar
Horisonten er midt i bildet, det likte jeg ikke helt..

Jeg må vel si at jeg ikke er enig i at horisonten er midt i bilde.

Dette er vel ganske nær "rule of thirds"...

Uansett, jeg er litt usikker på valg av utsnitt. Er liksom ikke så veldig mye spennende i forgrunnen her, mer fart i bakgrunnen. Vet ikke hva slags brennvidde som er brukt? Hadde kanskje ikke mer å gå på?

Jeg likte i allefall motivet veldig godt. Fotogent lite fyr og godt lys :thumbup: Enig i at det var godt gjort å få med deg det øyeblikket da de fuglene letta. Får vel kanskje ikke så mange sjanser på det skuddet der ;)

Jeg er ganske "grønn" når det er snakk om brennvidde å andre liknende ting... :ermm:

Men brennvidden på dette bildet er 122 mm, tatt med 70-200 mm objektiv.

Dette er orginal bildet...

Så visst noen har et bra forslag til best mulig utsnitt, tar jeg i mot med takk :)

Takker for alle tilbakemeldinger. :)

post-183404-1233496866_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...