Gå til innhold

Beste HK til AMD

Anbefalte innlegg

Asus A7N8X Deluxe

Denne var beste på annbefalings siden til HW

Er dette det beste hovedkortet sfor socket a?

Har bestillt meg en Xp3000 cpu.....

Har denne sånn dual channel opplegg....alså det nyeste og beste?

Hadde tenkt å putte i:

XP3000+

1024 mb TwinMOS pc3200 minne

120 gb Segate Barracude hdd

Radeon 9800 pro

osv

osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv nettopp kjøpt meg dette kortet, og er meget godt fornøyd. Har aldri opplevd et så stabilt hovedkort (så har jeg hatt VIA brikkesett i flere år nå da :p )

Mange sier at hvis du skal overklokke så bør du gå for et annet kort, dette skal ikke jeg uttale meg om siden jeg ikke har prøvd å overklokke.... Men til vanlig bruk er ASUS A7N8X et godt valg, og vel så det....

---ANBEFALES--- :woot:

Lenke til kommentar
Har aldri opplevd et så stabilt hovedkort (så har jeg hatt VIA brikkesett i flere år nå da :p )

litt info: min kt400 hk er 100% stabilt

har hatt nforce før det

Var ikke ment for å disse folk med VIA brikkesett, sikkert bra de nye hovedkortene med VIA... Men mitt gamle KT133A var like ustabil som Saddam

Lenke til kommentar

Slabbedasken: nForce2 hovedkort er til dags dato de beste og mest "feature" rike kortene til AMD CPU'er. Men det finnes også 2 alternativ til nForce2, Det ene er VIA, som med sine KT400 brikkesett tar steget nærmere nForce2 ved å tilby noe av de samme tingene, som f.eks 8x AGP, USB2.0, Integrert 5.1 Lydkort (langt fra like bra som nForce2 sitt), S-ATA og DDR400 Ram... Det KT400 ikke har, er støtte for DUAL DDR som skal gi en liten ytelsesøkning, ved å benytte 2*64bits minne kontrollere, som jobber sammen, istedenfor den vanlige 128bits kontrolleren...

SiS, ser jeg på som et alternativ for de som ikke er så altfor opptatt av ytelse, men heller tenker på et rimelig kjøp, Med sine 745 og 746FX brikkesett tilbyr de støtte for DDR400, integrert lydkort AGP8X osv.. Strengt tatt vil jeg heller anbefale å legge i noen kroner ekstra når man først skal kjøpe hovedkort, og gå for nForce2 eller KT400

Du kan forøvrig ta en titt her (Tomshardware.com)for å se en sammenligning av brikkesettene.

Lenke til kommentar
Det ene er VIA, som med sine KT400 brikkesett tar steget nærmere nForce2 ved å tilby noe av de samme tingene, som f.eks 8x AGP, USB2.0, Integrert 5.1 Lydkort (langt fra like bra som nForce2 sitt), S-ATA og DDR400 Ram...  

kt400a + kt600 har bedre lydkrets enn nforce2 med "apu" (og i tillegg: i allefall halvparten av nforce2 kort mangler nvidias audio processing unit)

dessuten, via, i samarbeid med andre står bak trolig den beste lydkretsen som finnes for vanlige brukere + litt til: VIA Envy24HT audio-controller.(Hoontech ST Audio DSP 24, Midiman Audiophile 2496, TerraTec EWX 24/96 bruker f.eks. denne). håper at den kommer som integrert del av hk med via-chipsett :D

Lenke til kommentar
Det lydkortet som er innebygget i Asus hovedkortet er det bra?

Har tenkt å kjøpe Logitech sin z-560 (400w) 4.1 høytt sett....og hadde tenkt å putte inn audigy2 men vil det kortet som er innebygget kunne gi mer enn bra nok ytelse for meg mht film og spilling osv?

anbefaler Hercules sitt lyd kort: Game theater XP 7.1. externt, herligt design, råeste lydkortet eg nogen gang har sett (hørt). kompett selge d for ein tusing, eg anbefale d på d sterkaste, har d sjøl, eg e døds fornøyd.

Lenke til kommentar

Ble litt gresk det der, men vil det si at hvis jeg bruker 2 512 mb TwinMOS pc3200 rambrikker så vil jeg få utnytte den dere dual greia?

Det er riktig... og brikkene må plasseres i rambank 1 og 3, eller 2 og 3 for å få det til å virke, men pass på at du ikke bruker cl2.5 ram, tomshardware.com advarer mot dette, da du ikke får utnyttet chipsettets dual kontroller riktig, og får et ytelsesdropp istenfor økning, så gå for cl2 ram.

Lenke til kommentar

:) Fine greier

Så jeg vil ikke få ytelsesdropp med TwinMOS pc3200 cl.2,5 m/winbond!!

Skal også ha:

Asus A7N8X Deluxe HK

AMD XP3000+

Segate 120 gb 8 mb cache

Radeon 9800 pro

Formac Gallery 2010 (www.formac.com)

osv osv

Det er viktig at minnen er god i og med at dette skal være en kvalitets pc ment for spill multimedia, film og internett (med ekstra vekt på cd spilling osv :wink: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...