Gå til innhold

Tips om hva feilen kan være

weee

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med at PC'n låser seg når jeg går inn i spillet Americas Army. Alt annet fungerer ute i XP men når jeg går inn i spillet låser hele manskinen seg. Jeg tok derfor og formaterte hele c: for det var på tide. Men når jeg da installerer spillet igjenn, låser maskina seg på samme måte. Eneste som går er reset knappen. Spillet har fungert helt fint til det begynte å låse seg i går og jeg har ikke installert noe ny programvare. Jeg lurte derfor på om dette kan tyde på at minne brikka er ustabil eller kan det være noe annet? PS:Jeg har også problemer med bluescreen når jeg booter på XP-cd for å formatere.

AMD Athlon XP 1800 1,53GHz

VIA KT3 Ultra2

Gforce TI4200

Apacer 512MB PC-333 DDR

+++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket GF 4 ti 4200? Hvis du har et Gainward fra i fjor høst/vinter kan det være at du har et med produksjonsfeil.

Sjekk spenningene på strømforskyningen, store avvik/variasjoner kan gi problemer.

AMD lager tull? Nei, det er vel kanskje VIA som har skapt litt frynsete rykte for AMD i enkelte miljøer for en stund siden med litt frynsete produkter...den tiden er vel forbi. Men jeg tok spøken :)

Prøv uten unødvendig hardware, og prøv gjerne med annet skjermkort. Hvis det ikke hjelper, prøv med annen versjon av os`et. Hvis ingenting hjelper, går mistanken mot hovedkortet.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med at PC'n låser seg når jeg går inn i spillet Americas Army. Alt annet fungerer ute i XP men når jeg går inn i spillet låser hele manskinen seg. Jeg tok derfor og formaterte hele c: for det var på tide. Men når jeg da installerer spillet igjenn, låser maskina seg på samme måte. Eneste som går er reset knappen. Spillet har fungert helt fint til det begynte å låse seg i går og jeg har ikke installert noe ny programvare. Jeg lurte derfor på om dette kan tyde på at minne brikka er  ustabil eller kan det være noe annet? PS:Jeg har også problemer med bluescreen når jeg booter på XP-cd for å formatere.

AMD Athlon XP 1800 1,53GHz

VIA KT3 Ultra2  

Gforce TI4200

Apacer 512MB PC-333 DDR

+++

Hmmm... jeg hadde samme problem som deg på dette området med bluescreen og installasjon av xp. Fikk alskens feilmeldinger. Tok å flytta CPU-vifta som sto på Chassis-vifte inngangen på kortet, og flytta den til den rette plassen rett oppfor minnemodulene. Og da var det greit. Fikk ikke noe mere bluescreen. Dette hovedkortet er helt noia om det er noe feil som har med prosessoren å gjøre (virker det som). Vifta di står sikkert der den skal stå hos deg. Men slik var det ikke hos meg ihvertfall. Nå fungerer alt bra her - og xp har kjørt 100% stabilt i snart en uke. Temperaturene er meget fine og alt er bare bra :)

Lenke til kommentar

Når du nevner dette kommer jeg på at jeg faktisk har lest i flere tråder på forumet om folk som har hatt problemer med at cpu-vifta var koblet til et uttak på hovedkortet som tydeligvis skapte problermer.

Men jeg tror det dreide seg om en spesiell modell hk.

Rett meg gjerne, dette er jeg ikke 100% sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...