heisveisa Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Hei, jeg har nå tenkt til å ta noen bilder for et skoleprosjekt hvor jeg skal ta naturbilder, men etter erfaring så er dette en forferdelig kjedelig tid å ta bilder pga monotont lys, noen som har et par gode tips til meg? jeg bor ved skaugum (stor ås med masse skog) og har gått tom for ideer. takker på forhånd for konstruktive svar! Endret 30. januar 2009 av heisveisa Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Surf på nette å se etter naturbilder... Mange veldig gode det blir litt vanskelig å stake ut et motiv for deg, det må du nok finne selv http://browse.deviantart.com/photography/n...ure&order=9 Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Her er en annen side: http://1x.com/photos/nature/ Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 I 7-tiden om morgenen er ikke lyset så ille akkurat. Hvertfall ikke her i Bergen. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Å se andres ideer gir inspirasjon Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 kanskje du er like heldig som han her om du er tålmodig! Lenke til kommentar
lekang Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hvis du har noen blitzer så kan du alltids gå tettere innpå ting i naturen og lage eget lys. Hvis ikke oppgaven er landskaps bilder da. Mye som kan bli kult når man går tett på Lenke til kommentar
heisveisa Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 ja, jeg har holdt med til å ta close-ups, føler jeg kan gjøre helt banale og kjedelige ting mer spennende ved å kunne vinkle det, men er det noen ting jeg burde se etter når jeg er ute å går? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, nærbilder er gull. Hvis du skal ta bilder i naturen, kan du jo se etter noe som kan skape litt kontraster. Regner med det er snø hos deg, og da kan man jo bruke det hvite som et bakteppe for noe annet. Du er jo allerede klar over at vinklingen kan gjøre mye, så da er det bare å holde øynene oppe når du er ute og ser etter motiver. Så og si alt kan bli spennende på foto hvis du bare komponerer bildet riktig. Dessuten kan du følge med litt ute når det er solnedgang, da hender det jo at himmelen får noen fantastiske farger som kan brukes som bakgrunn for naturfotografier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå