Lindsay Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Kjører rsync fra en debian boks til en Free NAS med disse verdier # Directory to copy from on the source machine. BACKDIR="/var/www" # Directory to copy to on the destination machine. DESTDIR="/mnt/data/rsync" Hvordan kan jeg synce tilbake fra Free NAS og beholde rettigheter på filer?. Sist gang jeg prøvde fikk jeg access denide på alle domener jeg hoster så jeg må være sikker på att dette gjøres riktig da. Jeg har backup av server en gang i døgnet av databaser,webområde og e-mails,pluss att jeg kjører sync av filer på webområdet hver 30 minutt. Men det hjalp ikke å restore backupen som jeg hadde da rettigheter ikke ble endret Blir dette sånn? # Directory to copy from on the source machine. BACKDIR="/mnt/data/rsync" # Directory to copy to on the destination machine. DESTDIR="/var/www" Og må jeg ha noe som ordner rettigheter på filene? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Du sier jo ingenting om hvordan du kjører rsync i posten din. Men man rsync, som inneholder all informasjonen du trenger sier at -p flagget bestemmer om permissions beholdes. http://www.manpagez.com/man/1/rsync/ Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Her er scriptet da #!/bin/sh # Simple rsync "driver" script. (Uses SSH as the transport layer.) # http://www.scrounge.org/linux/rsync.html # Demonstrates how to use rsync to back up a directory tree from a local # machine to a remote machine. Then re-run the script, as needed, to keep # the two machines "in sync." It only copies new or changed files and ignores # identical files. # Destination host machine name DEST="192.168.2.6" # User that rsync will connect as # Are you sure that you want to run as root, though? USER="root" # Directory to copy from on the source machine. BACKDIR="/var/www" # Directory to copy to on the destination machine. DESTDIR="/mnt/data/rsync" # excludes file - Contains wildcard patterns of files to exclude. # i.e., *~, *.bak, etc. One "pattern" per line. # You must create this file. # EXCLUDES=/root/bin/excludes # Options. # -n Don't do any copying, but display what rsync *would* copy. For testing. # -a Archive. Mainly propogate file permissions, ownership, timestamp, etc. # -u Update. Don't copy file if file on destination is newer. # -v Verbose -vv More verbose. -vvv Even more verbose. # See man rsync for other options. # For testing. Only displays what rsync *would* do and does no actual copying. OPTS="-n -vv -u -a --rsh=ssh --exclude-from=$EXCLUDES --stats --progress" # Does copy, but still gives a verbose display of what it is doing OPTS="-v -u -a --rsh=ssh --exclude-from=$EXCLUDES --stats" # Copies and does no display at all. #OPTS="--archive --update --rsh=ssh --exclude-from=$EXCLUDES --quiet" # May be needed if run by cron? export PATH=$PATH:/bin:/usr/bin:/usr/local/bin # Only run rsync if $DEST responds. VAR=`ping -s 1 -c 1 $DEST > /dev/null; echo $?` if [ $VAR -eq 0 ]; then rsync $OPTS $BACKDIR $USER@$DEST:$DESTDIR else echo "Cannot connect to $DEST." fi Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Du bruker: OPTS="-v -u -a --rsh=ssh --exclude-from=$EXCLUDES --stats" Og i scriptet står det: # -a Archive. Mainly propogate file permissions, ownership, timestamp, etc. # -u Update. Don't copy file if file on destination is newer. # -v Verbose -vv More verbose. -vvv Even more verbose. Så hva er det du lurer på? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 Du bruker:OPTS="-v -u -a --rsh=ssh --exclude-from=$EXCLUDES --stats" Og i scriptet står det: # -a Archive. Mainly propogate file permissions, ownership, timestamp, etc. # -u Update. Don't copy file if file on destination is newer. # -v Verbose -vv More verbose. -vvv Even more verbose. Så hva er det du lurer på? Det jeg opplevde var att jeg fikk permission denide på alle domener, så jeg tør ikke synce tilbake filer etter dette Jeg kjørerer PLESK på domener og restore fungerte ikke da rettigheter var gale tror jeg da Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hmm, viktigste her er vel at uid og gid stemmer. Så hvis du bruker LDAP eller annen tilsvarende løsning vil ikke dette være noe problem(problemet oppstår gjerne hvis du flytter en backup til en ny maskin, hvor uid og gid ikke stemmer). Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Ja jeg tror dette også var problemet, det resulterer i att jeg tar backup av domener, men syncer ikke tilbake.Men jeg får tatt backup av endrede filer da og skal uhellet skje har jeg backup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå