Gå til innhold

Paint bucket i Flash CS3

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har IKT på skolen. Noen av oss får til Paint Bucket, mens andre ikke.

Problemet er når jeg skal fylle en figur, eksempelvis en trekant, sammenhengende streker og lignende. Uansett hvor jeg trykker, farger den enten feile deler, eller farger ingenting i det hele tatt.

Og hvorfor i all verden skal det ikke ha samme funksjon som paintbucket i MS paint? Hvorfor kan jeg ikke bruke paintbucket for å farge bakgrunnen?

Det er slik jeg ønsker den skal fungere - likt til Paint.

Trenger hjelp snarest. Takk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det er forskjell mellom "blyant"- og "maling"-streker. Om du lager en trekant med Line Tool (N), pass på at du har aktivert "Snap to Objects", for å hindre åpninger i formen.

Du har også en funksjon under Paint Bucket Tool (K), som heter "Gap size". Om du stiller på den, kan du farge former som ikke en gang er helt lukket.

Hvorfor den ikke fungerer nøyaktig som MS Paint sin? Fordi MS Paint sin suger, og Flash er et vektorprogram.

Grunnen til at du ikke fikk farget bakgrunnen med Paint Bucket Tool (K), er fordi du ikke hadde noen form å fylle. Om du lager en firkant utenfor "Stage" (det du ser), og deretter fyller, vil firkanten bli fylt. Bare pass på å ha det i en layer langt bak.

Jeg ser det er en stund siden du tregte hjelp, og jeg antar at du er ferdig med prosjektet eller hva dere enn nå dreiv med, men håper dette kommer til hjelp for enten deg eller andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...