xantarion Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Her er en kalkulator som viser hvor mange kcal du trenger for å opprettholde din nåværende vekt, BMR (beregnet ut i fra alder, vekt, høyde, kjønn og aktivitetsnivå). Kcal kalkulator Endret 30. januar 2009 av xantarion Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Tror jeg holder meg til de som allerede eksiterer. Fungerer bra nok. Dessuten ville ikke denne fungere i Opera (nyeste versjon), men det kan være en feil med min innstallasjon for alt jeg vet. Ellers takk for tipset : ) Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Her er en kalkulator som viser hvor mange kcal du trenger for å opprettholde din nåværende vekt, BMR (beregnet ut i fra alder, vekt, høyde, kjønn og aktivitetsnivå). Kcal kalkulator ble 3000 - 3350 kcal på meg ;P Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Da trenger jeg 3300 ca. hver dag for å fortsette å øke. Glad jeg har gainer til å hjelpe meg ihvertfall, føler jeg spiser så mye jeg kan allerede Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Jeg ligger nok litt i underskudd... Skal ha 3000 kalorier hver dag, (ca. 2650 + 300-500 for å øke i vekt), tror jeg får i meg rundt 2000, kanskje litt mer. Føler jeg spiser så godt jeg kan nå, spiser gjerne to porsjoner til middag (til jeg er mett), og det samme gjelder de andre måltidene. Er det meningen jeg skal spise mer enn dette? Er gainer et alternativ? Er allerede på proteinpulver og det koster skjorta.. Eventuelt noe man kan spise hver dag med mye kalorier? En avokado f.eks.? Lenke til kommentar
KoN_Raptor Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg synes disse kalkuratorene er litt snodige! De sier at de beregner BMR (Basal Metabolsk Rate), men så må man velge aktivitetsnivå? Definisjonen av BMR er jo den energien du bruker når du hviler 100% (null aktivitet). All form for aktivitet vil øke denne. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg ligger nok litt i underskudd... Skal ha 3000 kalorier hver dag, (ca. 2650 + 300-500 for å øke i vekt), tror jeg får i meg rundt 2000, kanskje litt mer. Føler jeg spiser så godt jeg kan nå, spiser gjerne to porsjoner til middag (til jeg er mett), og det samme gjelder de andre måltidene. Er det meningen jeg skal spise mer enn dette? Er gainer et alternativ? Er allerede på proteinpulver og det koster skjorta.. Eventuelt noe man kan spise hver dag med mye kalorier? En avokado f.eks.? Spis deg forbi det punktet du er mett Det kreves litt force feeding i begynnelsen. Etter hvert blir du vant med å spise mye, og det vil kreves mer mat for å bli mett. Blanding av nøtter og frukt er veldig næringsrikt så det kan du spise hver dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå