Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) I tillegg er det jo langt fra sikkert det blir en ny middelmådig side. Det eneste som egentlig forhindrer Edda i å nå målet om å opprettholde kvaliteten til til Gamer er jo å finne gode nok erstattere redaksjonelt sett. Det blir jo en tøff jobb, men det finnes sikkert flere gode entusiaster der ute som nå kan få muligheten til å skrive til et stort publikum. Det tar sikkert tid, men det er nå et fint mål Var en bastant uttalelse av meg det det der, men jeg bruker mye tid å lese om spill på diverse nettpublikasjoner og foraer. Norsk spillpresse er egentlig et trist kappitel, om man ser bort fra gamer.no er kvalitet en stor mangelvare. Så hvor tek-nettverket skal finne dyktige spilljournalister med engasjement som gjør at de holder kvaliteten jeg forlanger av nettsider jeg skal bruke tiden min på, er for meg en stor gåte. Derav skepsisen til nysatsingen. Det er ikke noe annet enn en ny spillside på gamer-kvalitet jeg ønsker meg, men jeg har bare ingen tro på at det er mulig under disse omstendighetene. En spillside må drives med engasjement fra bunnen av. Her føler jeg bare at tek-nettverket ønsker å starte en spillside av kommersielle årsaker. Påvirkningen jeg fryker dette kan ha på forumet er nettopp at kjernebrukerne forsvinner, og jeg vil i så fall forstå dem godt. Endret 31. januar 2009 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Et lite frågan: Siden gamer.no og edda begge eier 50% av "siden", vil da ikke det være naturlig at alt på forumet her også blir "gitt" til gamer.no? Jeg tenker på en eller annen form for mysqldump av databasen for brukere på gamer.no forumet, hvis begge har like store rettigheter så burde vel dette være naturlig? Samme gjelder vel alle tester, design og mer Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Gamer.no er/var et selvstendig selskap/nettside, og hadde ikkenoe eierskap i diskusjon.no Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Virker på meg at det er litt ondt blod ute og går her, så noen hjelp vil nok ikke gamer.no få.. "Correct me if I am wrong" Det bare virker litt slik utenfra.. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Gamer.no er/var et selvstendig selskap/nettside, og hadde ikkenoe eierskap i diskusjon.no De hadde jp et forum her for diskusjon.no , det er nå relativt nytt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Virker på meg at det er litt ondt blod ute og går her, så noen hjelp vil nok ikke gamer.no få.. "Correct me if I am wrong" Det bare virker litt slik utenfra.. Det er ikke noe ondt blod fra forumets side. Vi skulle helst sett at de to partene kom frem til en løsning hvor brukerne ikke endte opp mellom to stoler, men det var visst ikke mulig. Vi som jobber med forumet har vår lojalitet til våre brukere, det er vårt utgangspunkt og det vi må jobbe videre utifra. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Gamer.no er/var et selvstendig selskap/nettside, og hadde ikkenoe eierskap i diskusjon.no De hadde jp et forum her for diskusjon.no , det er nå relativt nytt. Det forumet var eid av Diskusjon.no, og du skrev avtale med Diskusjon.no når du ble medlem her, ikke Gamer.no. Gamer.no benyttet seg av muligheten det ga å være på samme nettverk som Diskusjon.no, men de eide ingenting på forumet. EOD. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kan hende jeg er blind men siden dere skal starte en ny spillsidesatsing under tek nettverkiet hvor i huleste er stillingsannonsene for de som ønsker å være en del av deres nye konsept eller fordelere dere bare nuværende stab også til å omhandle området spill. Vet ikke hvor jeg haver, vill se ann hvordan begge områdene blir før jeg velger enn av de for jeg orker ikke å være aktiv på mere en ett spillforum. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Kan hende jeg er blind men siden dere skal starte en ny spillsidesatsing under tek nettverkiet hvor i huleste er stillingsannonsene for de som ønsker å være en del av deres nye konsept eller fordelere dere bare nuværende stab også til å omhandle området spill. Vet ikke hvor jeg haver, vill se ann hvordan begge områdene blir før jeg velger enn av de for jeg orker ikke å være aktiv på mere en ett spillforum. Glem det fant det ut Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Gamer.no er/var et selvstendig selskap/nettside, og hadde ikkenoe eierskap i diskusjon.no De hadde jp et forum her for diskusjon.no , det er nå relativt nytt. Det forumet var eid av Diskusjon.no, og du skrev avtale med Diskusjon.no når du ble medlem her, ikke Gamer.no. Gamer.no benyttet seg av muligheten det ga å være på samme nettverk som Diskusjon.no, men de eide ingenting på forumet. EOD. Diskusjon.no eksisterte ikke når jeg ble forummedlem. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Helt riktig, da var det forum.gamer.no, forum.hardware.no osv, men det var fremdeles samme forum . Og det var eid av det daværende hardware.no-nettverket (dette her var før Orkla Media kjøpte nettverket). Siden fikk det navnet diskusjon.no, litt senere ble forumet kjøpt opp av orkla media, som siden ble kjøpt av mecom - og skiftet navn til edda digital. Men forumet du valgte å bli medlem på har hele tiden vært eid av hardware.no . Det er mulig gamer.no hadde sitt eget forum helt i starten (dette kjenner jeg ikke til), men dette vil isåfall ha vært merget inn i hardware.no sitt, evt avsluttet. Andre vet sikkert mer om dette enn meg. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Gamer.no er/var et selvstendig selskap/nettside, og hadde ikkenoe eierskap i diskusjon.no De hadde jp et forum her for diskusjon.no , det er nå relativt nytt. Det forumet var eid av Diskusjon.no, og du skrev avtale med Diskusjon.no når du ble medlem her, ikke Gamer.no. Gamer.no benyttet seg av muligheten det ga å være på samme nettverk som Diskusjon.no, men de eide ingenting på forumet. EOD. Diskusjon.no eksisterte ikke når jeg ble forummedlem. Sorry, så ikke at du har vært medlem så lenge, men det ble jo forklart videre av Alastor nå så Lenke til kommentar
nets Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg vet Tek.no arbeider med en erstatter for å fylle opp tomrommet Gamers avreise medfører[/font] Jeg ser for meg nok en overflødig rapporteringsside lik dagens HW.no (litt som en blå ITavisen) - ute av stand til å produsere eget materiale, men veldig flinke til å oversette korte, mildt interessante, engelske nyhetsoppslag. Utsagnet ditt reflekterer nøyaktig mine forventninger til den "nye gamer.no" desverre. Men får håpe at det blir litt sunn konkuranse på anmeldelser og spalter. Lenke til kommentar
CREDiBLE Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Selvfølgelig blir ikke spillforumet deres det samme. Som man kan lese fra forumet allerede nå forlater de største bidragsyterene innen få dager. Dere er dømt til å mislykkes, og kommer aldri til å oppnå noe i nærheten av det Gamer.no sto - og står for verken redaksjonsmessig, communitymessig eller kompetansemessig. Dere har begynt å grave en stadig dypere grav for dere selv; De første spadetakene i form av kulturo, og nå Gamer.no. Måtte dere falle i den og forsvinne inn i internettets bakevje sammen med resten av de overkapitaliserte sidene med fjorten CEOs og null forståelse for hva det vil si å drive et community. Måten dere har behandlet en av Norges beste redaksjoner de siste par årene i etterkant av denne "skillsmissen" gjør at jeg har mistet all respekt for dere. Måtte dere fortsette med copypaste-artikkelene deres fra internasjonale tabloidsider og fortsette med kommersialiseringen deres fremover, for en dag faller dere i den grava dere graver. Og det begynner å bli langt opp. Endret 20. desember 2009 av eXilAz Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Virker på meg at det er litt ondt blod ute og går her, så noen hjelp vil nok ikke gamer.no få.. "Correct me if I am wrong" Det bare virker litt slik utenfra.. Ja jeg får akkurat samme inntrykk! Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 ser at Edda media har satt seg på bakbena og kneblet TST (Tor Steinar sin brukerkonto) her på forumet. De hadde ordnet en løsning slik at de brukerne som evt ønsket å reservere sitt brukernavn på det nye forumet til "gamer" kunne PMe ham. Nå syntes ikke Edda Media at det var noe kjekt så derfor ble han satt ut av spill. Slik unødvendig surmaga oppførsel gjør iallefall at jeg blir forbannet. Ikke at jeg har noen stor lojalitet eller noe den ene eller den andre veien, men det blir for teit. Edda Media can bite me. Deler av forumet her trenger en opprydding uansett, og det kan like gjerne være at de seriøse brukerne finner et nytt hjem. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Er hvertfall tydlig at hva som skjer med forumet er helt opp til edda og brukerene egentlig bare blir fortalt at de har noe å si. Litt som et demokratisk diktatur for å sette det ganske langt ut på spissen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Hei! Bare til info så aner jeg ingenting om hva som har skjedd i denne sammenheng, har kun sett blogginnlegget til Tor-Steinar om dette samt et par mail (kommer rett fra universitetet). Jeg skal sjekke opp i hva som har skjedd her Lenke til kommentar
CREDiBLE Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Selvfølgelig blir ikke spillforumet deres det samme. Som man kan lese fra forumet allerede nå forlater de største bidragsyterene innen få dager. Dere er dømt til å mislykkes, og kommer aldri til å oppnå noe i nærheten av det Gamer.no sto - og står for verken redaksjonsmessig, communitymessig eller kompetansemessig. Dere har begynt å grave en stadig dypere grav for dere selv; De første spadetakene i form av kulturo, og nå Gamer.no. Måtte dere falle i den og forsvinne inn i internettets bakevje sammen med resten av de overkapitaliserte sidene med fjorten CEOs og null forståelse for hva det vil si å drive et community. Tek.no-nettverket har råtnet på rot siden jeg meldte meg inn, og dette blir blant mine siste poster. Måten dere har behandlet en av Norges beste redaksjoner de siste par årene i etterkant av denne "skillsmissen" gjør at jeg har mistet all respekt for dere og alt dere står for. Måtte dere fortsette med copypaste-artikkelene deres fra internasjonale tabloidsider og fortsette med kommersialiseringen deres fremover, for en dag faller dere i den grava dere graver. Og det begynner å bli langt opp. Slenger inn min siste post med en hovmodig latter. Årets nyhet! Gratulerer, Tek.no. Gratulerer. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hei! Bare til info så aner jeg ingenting om hva som har skjedd i denne sammenheng, har kun sett blogginnlegget til Tor-Steinar om dette samt et par mail (kommer rett fra universitetet). Jeg skal sjekke opp i hva som har skjedd her Det er vel ganske åpenbart - Edda er redde for konkurransen gamer.no vil gi dem på spilljournalistikksiden, og prøver med alle tilgjengelige midler å stikke kjepper i hjulene for dem. Smålig, patetisk og tragikomisk er adjektivene som melder seg på først. Årets nyhet! :!: Endret 2. februar 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå