Gå til innhold

Hva som skjer med spillforumet etter Gamer-Tek skillsmissen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare helt kort om Kulturo: Kulturo var definert som et prosjekt med tidsbegrenset ramme, hvor man skulle prøve å få prosjektet kommersielt levedyktig. Det klarte man dessverre ikke. Det er vanskelig å fordele noen skyld, det er helt sikkert mange grunner, det kan være dårlig timing e.l. Det kan godt være prosjektet kan startes opp igjen når bedre tider kommer eller forutsetningene endrer seg.

Med Gamer var det snakk om et 50/50-samarbeid med et enkeltmannsforetak. Man ønsket å enten kjøpe opp 100 % eller få på plass en ny partneravtale som på en mer ryddig måte synliggjorde de faktiske inntekter og utgifter ved samarbeidet, men man klarte dessverre ingen av delene. Så ble konsekvensen at partene gikk hver til sitt.

De andre nettsidene i Tek.no-nettverket er altså heleide og har faste ansatte, så de er i en mye "tryggere" posisjon sånn sett.

Lenke til kommentar

Dessverre begynner dette nettverket å bli mindre og mindre relevant.. Det er slutt på den tiden da man søkte her for å få hjelp, nå er kanskje kunnskapsnivået mitt økt litt de senere årene, men føler likevel at det kun var/er innen et par felt en kan gå inn her og få nyttig informasjon.. Gamer.no var en av dem, selv om jeg klaget litt på karaktergivningen på enkelte spill, så var/er det vel den siten jeg har brukt mest for å sjekke nye titler..

Lenke til kommentar
Spillforumet vil slite uten Gamer.no. Halvparten der forbinder hele spilldelen kun med Gamer.no, og det er mange som vil bli mer aktive i et nytt Gamer.no-forum istedenfor dette. Det er synd, men jeg tror dette gjelder for meg også.
Flesteparten av innleggene i spill-kategorien var vel ikke diskusjoner rundt artikler, men diskusjoner rundt WoW, Half-Life og andre spill. Jeg antar at det er en del prosent av forumets brukermasse som er aktiv i spill-kategorien og at de fleste har gått fra forum.gamer.no til diskusjon.no. Og når det her blir opprettet en ny spill-seksjon på Tek.no, kommer det nok ikke til å bli så store forandringer i forumet. :)
Lenke til kommentar
WoW og Half-life-forumene har jeg knapt vært innom, så jeg vet ikke hvor stor aktivitet det er der. Jeg snakket mest om konsoll-delen.

Tror nok mange vil bruke begge forum jeg da, inkludert meg selv.

Tror faktisk ikke man merker stort her inne jeg, og Gamer sitt nye forum blir sikkert også et aktivt sted.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Spillforumet vil slite uten Gamer.no. Halvparten der forbinder hele spilldelen kun med Gamer.no, og det er mange som vil bli mer aktive i et nytt Gamer.no-forum istedenfor dette. Det er synd, men jeg tror dette gjelder for meg også.
Flesteparten av innleggene i spill-kategorien var vel ikke diskusjoner rundt artikler, men diskusjoner rundt WoW, Half-Life og andre spill. Jeg antar at det er en del prosent av forumets brukermasse som er aktiv i spill-kategorien og at de fleste har gått fra forum.gamer.no til diskusjon.no. Og når det her blir opprettet en ny spill-seksjon på Tek.no, kommer det nok ikke til å bli så store forandringer i forumet. :)

Uten gamer.no har ihvertfall jeg mistet mesteparten av motivasjonen for å henge på diskusjon.no. Nå kvalifiserer ikke min synkedne aktivtet alene som noen stor forandring, men om mange nok føler det samme sitter vi igjen med et amputert spillforum på diskusjon.no. Trolig er det kjernebrukerne som forsvinner over, og som hardcore gamer selv, er det disse jeg har størst interesse å diskutere med. Det kommer trolig til å ta litt tid før vi merker noen forskjell, men på sikt tror jeg mange vil flytte permanent over. Jeg kommer nok til å henge begge plasser en stund, men vet av erfaring at jeg vanligvis holder meg til kun ett forum. At tek-nettverket planleger å stater en ny middelmådig side i direkte konkurranse til gamer, gjør heller ikke lysten for å bli værende noe større for min del.

Nå skal ikke "jeg selge skinnet før bjørnen er skutt" og påstå at det er eneste mulige utfall, men forvirringen er likvel til å ta å føle på.

Lenke til kommentar
Gamer.no var den siste siden på tek-nettverket jeg leste. HW har blitt mye klipp og lim og kulturo ble det ikke noe mer av. Nå fjernes vel tek.no fullstendig fra snarveiene i Firefox.

*tvinne tomler imens han venter på nye gamer.no*

Som om jeg skulle sakt det selv!

Edit: Lykke til videre, Gamer.no.

Endret av FluffyPinkSheep
Lenke til kommentar

Nå er det vel, for de som har tenkt å flytte over, greit å se an hvordan det forumet der blir før man virkelig bestemmer seg. I tillegg er det jo langt fra sikkert det blir en ny middelmådig side. Det eneste som egentlig forhindrer Edda i å nå målet om å opprettholde kvaliteten til til Gamer er jo å finne gode nok erstattere redaksjonelt sett. Det blir jo en tøff jobb, men det finnes sikkert flere gode entusiaster der ute som nå kan få muligheten til å skrive til et stort publikum. Det tar sikkert tid, men det er nå et fint mål :)

Når det kommer til spillforumet så får jo tiden vise. Vi graver oss nå ikke ned og vil fortsette å gjøre vårt for at forumet er det mest attraktive tilbudet der ute. Det er brukerne som står for innholdet på forumet, ikke nyhetssider. De er veldig bra å ha tilknytting til, ikke minst for å skape diskusjon. Men det er brukerne som er de viktige her og der vil vi som sagt strekke oss for at vi blir førstevalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...