Gå til innhold

Hva som skjer med spillforumet etter Gamer-Tek skillsmissen

Anbefalte innlegg

Litt skuffa over dette. - Tek.no er dødt for min del, til tider har det jo omtrent BARE vært gamer.no artikler på fronten... Edda er sikkert litt vel pengehungrige, sitter der med masse annonsepenger de ikke vil dele, høy dressfaktor er ikke positivt for en litt idealistisk og flink redaksjon som gamer.nos for å si det sånn.

Håper dressmennene ser sin egen dumskap i dette? Sikkert en markedsavdeling fylt med folk som egentlig ikke har SNØRING på gaming og miljøet, de ser pengene de kan tjene på å kutte ut gamer.no og flott er det, nå får vi vel enda en "gamereactor.no" makan til piss-side skal man lete lenge etter, det første som møter deg er en forbanna helside med reklame og det redaksjonelle innholdet holder ikke mål.

Velvel, vil vel alltids beholde pengene de tjener fra meg, kan jo ikke bare forlate diskusjon.no sånn med en gang :/

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst: Jeg kunne ikke vært mindre imponert over hvordan denne konflikten har utartet seg. Det er svært drastisk å stenge nettsiden gamer.no, og Edda lovte tidligere å hoste dette domenet ut neste uke. Hvorfor har de gått tilbake på det? (Samt slettet alle spor i artikkelen hvor dette stod)

Hei!

Det kommer veldig mange henvendelser angående spillforumet nå som Tek og Gamer skiller lag. For å avkrefte enkelte rykter: Spillforumet vårt vil ikke forsvinne eller bli splittet ut, det vil fortsette å være endel av Diskusjon.no. Jeg vet Tek.no arbeider med en erstatter for å fylle opp tomrommet Gamers avreise medfører og forumet vil nok ventelig være tilknyttet opp mot det. Forumet vil nok dessverre ikke være knyttet opp mot Gamer.no, det blir en konsekvens av at de to partene valgte å avslutte samarbeidet.

Skal Tek-nettverket ta kreditt for alt materiale Gamer til nå har stått for? Er det ikke mer rett og rimelig at alle tråder som gamer.no-folkene har startet, blir overført til de? (Nei: ikke slettet, men flyttet - stor forskjell)

Jeg kan iallfall si at det jobbes på spreng nå med å få opp en ny gaming-site i Tek.no-nettverket.

Burde dere ikke i steden jobbet på spreng for å unngå dette bruddet med Gamer.no? Uansett hvordan man vrir og vender på det, kan dette bare slå negativt ut på Tek-nettverket. Gamer var en stor side med mange besøkende. Dette fordi den hadde godt skrevet artikler av en viss lengde (i motsetning til mye av saksingen man ser på hw.no).

For Tek sin del håper jeg dette bruddet ikke får for store konsekvenser. Men jeg er redd flere enn meg begynner å bli lei den stadig synkende kvaliteten her inne. At Gamer nå forlater dere, hjelper ikke!

Lenke til kommentar
Skal Tek-nettverket ta kreditt for alt materiale Gamer til nå har stått for? Er det ikke mer rett og rimelig at alle tråder som gamer.no-folkene har startet, blir overført til de? (Nei: ikke slettet, men flyttet - stor forskjell)

Du snakker om forumtråder her nå ikke sant?

Hvem er disse Gamer.no folka? De som jobber der eller oss som skriver på forumet?

Du skrev under en avtale når du ble medlem av forumet hvor rettigheter til postene dine/deres var tydelig avklart.

Gamer.no har valgt å starte opp et nytt forum og må dermed starte på nytt, enkelt og greit.

Klart er det synd og trist, men å begynne å mase om at tråder fra forumet skal flyttes til Gamer.no sitt nye forum bli bare for dumt.

Lenke til kommentar
Denne uken er ikke slutt ;)

Denne ukens siste arbeidsdag var i dag, så uken bedriftsmessig er over. Så jeg kan ikke se at det er så urimelig.

qualbeen:

Du må ikke glemem at Edda eide 50% av gamer.no, slik at de har like mye rett til matrialet som det gamer.no. Men dette er uansett noe som sikkert haqr blitt regulert i avtaler mellom partene.

Etter det jeg har lest så har partene jobbet intensiv for å forhindre dette bruddet, og det er ikke bare å skylde på en side i denne saken.

Uansett så er dette way- off topic.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Etter som jeg synes kvaliteten på artiklene til tek.no er ganske så middelmådige og er nære på å vippe over til ITavisen kvalitet, så blir jeg nok å lese Gamer sin nye side aktivt, og ikke tek.no sin. Men for all del, lykke til.

Lenke til kommentar

Hei, en liten oppdatering fra Tek.no-nettverket: En midlertidig ny spillside er på vei opp her: http://www.tek.no/hvaskaljeghete/. Kort fortalt vil vi lansere en navnekonkurranse med mulighet for å vinne en ganske så heftig premie!

Vi kommer tilbake med mer info om kort tid :)

Ellers må jeg si at alle tilbakemeldinger om redaksjonell profil tas svært og seriøst. Ikke bare det som nevnes om en ny spillside, men også om de andre sidene i nettverket. Nå er det ikke opp til meg å styre det redaksjonelle lenger - det er ny ansvarlig redaktør på plass i nettverket nå - men dette er signaler som definitivt må tas videre.

Lenke til kommentar

Må si at jeg sitter igjen med en følelse av at dette egentlig er tek.no sin feil. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det sånn da jeg faktisk ikke vet noe som helst om hva som har skjedd men tror det har noe og gjøre med at de mistet kulturo.no. Må også si at Gamer.no og Kulturo.no var de eneste nettsidene som var verd og lese her så jeg skjønner ikke hvordan de kan ha mistet begge i et så kort tidsrom.

Lenke til kommentar
Må si at jeg sitter igjen med en følelse av at dette egentlig er tek.no sin feil. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det sånn da jeg faktisk ikke vet noe som helst om hva som har skjedd men tror det har noe og gjøre med at de mistet kulturo.no. Må også si at Gamer.no og Kulturo.no var de eneste nettsidene som var verd og lese her så jeg skjønner ikke hvordan de kan ha mistet begge i et så kort tidsrom.

Om det er slik du sier at det er likt som med Kultur.no, så er det jo Gamer.no som har vært storforlangende da.

Da har Edda kommet med et bud ut fra at Gamer.no ikke drev lønnsomt, hvilket var tilfelle med Kultur.no.

Ikke å blande fakta og følelser er lurt når man skal danne seg et realistisk bilde av saken ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Gjort er gjort (og elg er elg), synd at det gikk slik men skyld er litt sent å dele ut nå når skaden er skjedd. Om man ikke er interesert i å støtte tek.no for å få en ny spillside innen nettverket opp så får et så være.

Lykke til i alle fall tek.no, dere har en tøff oppgave fremfor dere å erstate gamer.no. Håper dere klarer det slik at man får 2 gode norske spillsider :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...