Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 2 (PS3)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

hele den 1/10 skalaen har blitt helt ødelagt denne genrasjonen, så og si alle spill får nesten 9/10 i disse dager

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den som er problemet med anmeldelsen er at den lekstremt subjektiv og likner mye mer på en personlig blogg enn en seriøs artikkel fra noe som var en av Norges største spillsider. Også når det heller ikke blir nevnt mer en bare litt om multiplayer og alle mulighetene, klassene, de forskjellige modusene osv.

Når anmeldelsen blir så subjektiv, kan man heller skrive en blogg.

Lenke til kommentar

Dette er direkte urkomisk, virker som Gamer.no er eneste nettstedet i universet for enkelte her. Vil man ha flere meninger om Killzone 2 er det vel bare å google i vei og lese til man blir blå i trynet. Å skrike etter flere Killzone 2 anmeldelser på Gamer.no, så skulle man plutselig få en aha-opplevelse og tenke "NÅ vet jeg om jeg skal kjøpe det eller ikke". Meh.

Lenke til kommentar
Jeg kan virkelig ikke skjønne hva det gjør deg om det kommer en ekstra anmeldelse? Kan ikke ALLE VI SOM ETTERSPØR DETTE FÅ EN ANNEN VURDERING!!!!!!!!!!!

Med største letthet.

IGN USA: 9.4

IGN UK: 9.4

IGN AU: 9.0

Gamepro 5/5

Gamereactor Norge: 9/10

Gamereactor Sverige: 10/10

Gamereactor Danmark: 9/10

Gamereactor Finland: 9/10

Spillmagasinet: 6/6

Catchgamer.no 9/10

Meristation: 9.5

Eurogamer.pt 10/10

Eurogamer.es 10/10

Gameplayer: 9.5

Vandal 9.6

Metacritic 95

PSLife 9.5

Gamepro 10

Inside Gamer 9.5

Konsolifin 5/5

Eurogamer 9/10

Det er sikkert enda fler vurderinger ute nå enn da denne lista ble slengt opp tidlig i tråden ;)

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis uten å provosere for mye, det er en grunn til at anmeldelsen til Jentofsen begynner som den gjør. Det første avsnittet sier ingenting om Jentofsen selv annet enn hans forakt for PS3-fanboys (som jeg forresten deler). Det kreves ingen Microsoft-fanboy for å skrive noe slikt. Personlig fant jeg introen både morsom og modig.

Men hva mener Marius med fan? Som jeg skrev før så ser jeg på meg selv som PS3 fan, PC fan, vannkoker fan osv.

Er man ikke fan hvis man liker noe veldig godt? Wikipedia sier at noen få blir besatt av noe, og kanskje det er på det punktet man går over til å være fanboy/fangirl.

Uansett ser jeg på meg selv som en PS3 fan, hvilket betyr at Marius har lagt meg for hat (selv om jeg ikke bryr meg om Killlzone en gang).

Er ikke dette en litt dårlig måte å starte en anmeldelse på?

Ville du likt å lese en anmeldelse hvor du ble latterliggjort med en gang?

Kan ikke folk prøve å se for seg en anmeldelse av et 360 spill hvor 360 eiere blir vist forakt på samme måten.

Eller er det bare PS3 fans som er irriterende?

Uansett så ser jeg at mange folk fra begge sider glatt overser mange gode innlegg i denne diskusjonen.

Jeg synes noen av brukermoderatorene har hatt gode innlegg selv om de selvsagt er mer positive til anmeldelsen enn mange. Mange av dem klarer i hvert fall å se begge sider (sier ikke at jeg er god på det samme).

Og ikke krev at anmeldelsen skal bli trukket tilbake. Han har all rett til å skrive det han gjør.

Det jeg og andre reagerer på er tonen han bruker.

Det hadde vært fint om han kunne kommentert dette. Det kan godt være han synes det hørtes morsomt ut når han skrev det, men få mennesker synes det er gøy å bli angrepet når de bare skal lese en anmeldelse.

Sånn. Over og ut. Fortsett med krangelen. :p

Lenke til kommentar

LOL. Jeg har hatt kontoen i noen måneder, men først nå ble jeg provosert nok til å skrive noe. Jeg skjønner dog spørsmålet ditt. Jeg og flere er kraftig provosert av gamer,no. Dermed har de oppnådd målet sitt. Det er nå over 700 innlegg i denne tråden og mange er meget provosert, inklusive meg.

Det store spørsmålet de unngår, er om de andre hos gamer.no ikke kan kommentere hva de synes om spillet. Jeg blåser i hva de synes om artikkelen, den er jeg ferdig med, men jeg synes de kan vise oss forbrukere RESPEKT, ved å kommentere selve spillet.

KAN VI FÅ ET SVAR: HVA SYNES DERE OM SPILLET, ANDRE I GAMER.NO

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Da forsvant 18 innlegg som egentlig ikke hadde noe som helst med selve omtalen av dette spillet.

Til vedkommende som krever at gamer.no skal komme med en ny omtale av spillet så jeg be han trykke HER og se at Gamer.no ikke er oppe å går for øyeblikket og at de har betraktelig mere viktige ting å gjøre for øyeblikket en å skrive om omtalen så den faller i smak.

Begrunnelsen for de slettede postene er følgende regler i retningslinjene:

* #1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

* #2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

Vær så vennlig å hold diskusjonen på et SAKELIG nivå, klarer dere ikke det så kan dere la være å poste.

Kommentereing av dette innlegget skal ikke skje. Har du tilbakemeldinger om modereingen så taes den via PM.

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Mange her som tydligvis har spilt spillet.

Mitt spørsmålt til dem:

Hva er det som skiller Killzone 2 fra andre FPS spill?

Veldig få her som har spilt spillet, men det er du nok veldig klar over. Utifra det jeg har lest fra andre anmeldelser, virker det som en nokså solid FPS. Kan godt ta meg tid til å skrive litt om hva jeg synes om spillet etter å ha spilt det, har også GoW2 jeg må spille igjennom, så da kan jeg jo skrive hva jeg missliker og liker om de begge. Blir ikke overrasket om jeg liker GoW2 bedre (har lest og hørt mye om det, og det virker utrolig bra), men jeg er nokså sikker på at jeg ikke kommer til å sitte igjen med følelsen av at Killzone 2 er et dårlig spill.

Det er ikke karakteren som mange klager over her, men selve anmeldelsen. Jeg sitter igjen med veldig lite etter å ha lest anmeldelsen. Følte til tider også at jeg nesten at leste om GoW og Halo, eller leste sitater fra en kirkeavis. Det finnes flere måter å uttrykke seg på, når jeg leser det han skriver får jeg nesten en følelse av at han sier "*yes* haha, ta den PS3-fans". Det mange også stiller seg skeptiske til er at det er en del PS3-eksklusiver som har mottatt negativ kritikk her som samtidig har fått god kritikk andre steder.

Skribenten kunne gjerne gitt spillet lavere karakter for min del, og det finnes grenser hvor mye tid man gidder å sette seg inn i et spill man synes er dårlig, men på et spill som har fått såpass god kritikk andre steder bør man utdype spillet bedre. Veldig mye av det han skriver er også stikk i mot det andre skriver, men det har han forsovidt rett til å ha egne meninger om spillet.

Personlig lurer jeg på hvor mye tid som er lagt i dette spillet, hvilket vanskelighetsgrad spillet ble spilt igjennom på eller om de i det heletatt har spilt igjennom hele spillet og hvor mye tid som er brukt på flerspillerdelen. IGN så de hadde spilt spillet til døden og de er meget fornøyde.

Da dette spillet også har fått såpass forskjellig kritikk fra andre sider burde det også kanskje vært nevnt at spillet har mottatt god kritikk fra de fleste andre hold. Kanskje Gamer.no burde hatt en sammenlagt karakter fra Gamerankings eller noe?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Syns det hadde vert flott om 3 anmeldere hadde fått kommentert hva de syns om spillet i tillegg til hovudanmelderen. Selvfølgelig ikkje i like grundig grad. Det tviler eg fremtidige gamer.no har ressurser til, men ihvertfall slik at man får meir enn 1 person mening om akkurat det spillet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Syns det hadde vert flott om 3 anmeldere hadde fått kommentert hva de syns om spillet i tillegg til hovudanmelderen. Selvfølgelig ikkje i like grundig grad. Det tviler eg fremtidige gamer.no har ressurser til, men ihvertfall slik at man får meir enn 1 person mening om akkurat det spillet.

På de aller mest profilerte spillene er ikke det så dumt. De gjorde det med Halo 3. 9/10 fra hovedanmelder Furevik som er selverklært Halo-fan, mens en mer nøktern Innholt ga 7/10 og fikk tre avsnitt for å forklare sitt syn.

Men det går som sagt på ressurser og økonomi. Såvidt jeg har fått med meg var mye av årsaken til bruddet med Edda Media påtvungne kutt av kostnader...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Det hadde vært en god ide faktisk.

Man må bare ikke gi inntrykk av (som noen gjør) at anmeldelsen til Marius skal sensureres eller fjernes. La anmeldelsen hans stå og la noen andre få sagt sin mening om spillet, når den nye siden kommer opp selvsagt.

Det bør bare gjelde spill som blir omdiskutert i like stor grad som dette spillet.

Har aldri sett så mye diskusjon rundt en anmeldelse og da synes jeg at flere synspunkter hadde vært fint.

Men for all del, anmeldere må få si hva de vil.

Marius kunne godt kommet innom her og sagt noe lignende: "Hehehe, der får dere jævla PS3 suckers. Lolz" for min del (tror selvsagt ikke at han hadde sagt noe sånt, bare bruker det som eksempel).

Jeg vil ha så lite sensur som mulig, men det hadde jo vært fin å få en kommentar på hvorfor han drar inn religion og 360 spill hele tiden i anmeldelsen.

Hvis han ville få frem hypen rundt spillet kunne han simpelthen sagt: "Jeg vet at mange har gledet seg til dette spillet".

Hvis han ville peke på at dette bare er hans egen mening så kunne han simpelthen sagt det i stedet for å mase om truser og dollarsedler.

Jeg kan godt forestille meg at han satt med et lite flir og ikke mente noe ondt med det han skrev, men man bør være forsiktig med slike språkbilder i en skriftlig anmeldelse.

Uansett har jeg ingen interesse av å lese hva han synes om PS3 eiere eller hypen rundt spillet. Jeg vil lese om spillet, og alle henvisningene til andre spill sier meg ingen ting siden jeg ikke har spilt disse.

Hehe. Var egentlig ikke noe rettet til deg i dette innlegget Mala. Bare synes du kom med et godt forslag.

Vet ikke hvorfor jeg skriver så mye om dette nå egentlig. Spillet kunne fått 1/10 for min del. Ble vel bare litt irritert over anmeldelsen og så er det selvsagt morsomt å få en skikkelig krig på forumet igjen før vi nå blir splittet.

Jeg vil uansett understreke at jeg blir med Gamer videre. Leser alltid anmeldelsene deres før noen andre. Kjempebra side. :)

Men det er jo godt at vi bryr oss nok til å skape diskusjon når det først kommer en litt dårligere anmeldelse.

Får bare håpe at en del folk roer seg ned etter hvert og likevel blir med til den nye siden. En anmeldelse er ikke grunn nok til å forlate Gamer.

Håper forresten at du ikke tar alt dette for alvorlig Marius (hvis du leser denne tråden).

Tror likevel at det hadde hjulpet om du hadde prøvd å forklare hva du følte og tenkte når du skrev anmeldelsen. Det er lett for oss alle å kjefte på noen som ikke sier noe, men hvis du ikke er for defensiv of faktisk gir en forklaring så tror jeg du kan stilne noen her. Husk på at du ikke behøver endre din mening om spillet.

Bare forklar hvorfor du hadde en slik negativ tone. :)

Lenke til kommentar

Husker jeg rett gjorde Øystein Furevik noe lignende i Final Fantasy XII anmeldelsen her. Ganske god løsning, synes jeg (de har fjernet det lille vinduet det stod i før, men du kan fortsatt lese det i et av avsnittene)

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Herregud.. Blir flau over å lese hvordan folk kritiserer en sin mening av et spill. Det er han som vurderer det, og han gir sin mening. Dere må ikke synes det samme som han, og han må ikke synes det samme som dere.. Eller?

Hadde jeg hatt ps3 så hadde jeg nok kjøpt spillet uansett hva andre sier.. Noen hater wow over alt på jord, fortsatt mange millioner som spiller det.

Lenke til kommentar
Herregud.. Blir flau over å lese hvordan folk kritiserer en sin mening av et spill. Det er han som vurderer det, og han gir sin mening. Dere må ikke synes det samme som han, og han må ikke synes det samme som dere.. Eller?

Hadde jeg hatt ps3 så hadde jeg nok kjøpt spillet uansett hva andre sier.. Noen hater wow over alt på jord, fortsatt mange millioner som spiller det.

Noen klager utelukkende over at spillet har fått dårlig karakter og at de ikke liker meningene hans, går utifra at de er de personene du sikter til.

Det er mange som ikke ser på dette som hovedproblemet her, har uttalt mine meninger to ganger tidligere, en gang tidligere og en på denne siden (side 36 om det har kommet et par innlegg fra jeg startet å skrive). Synes det er en vesentlig forskjell på dette (som også mange andre påpeker) og å kun klage over at anmelder har andre meninger eller gitt spillet en dårlig karakter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...