dweebster23 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 PM US: 5/5 OPM UK: 9/10 OPM Aus: 10/10 OPM Spain: 9.5/10 OPM Netherlands: 91/100 (only reviewed single player) OPM Portugal: 9/10 MegaGames.com: 9.9/10 576Kbyte: 9.7/10 Gameplay: 20/20 Gamepro: 5/5 MAXIM US: 3.5/5 MAXIM UK: 5/5 PSX Extreme: 95/100 Hobby Consolas: 9.4/1 Boomtown (Denmark) – 9/10 Norwegian Playstation Forum – 10/10 (This is a site not a forum) Level 7 (Sweden) – 9/10 Everyeye.it: – 9/10 Jeuxvideo: 8.5/10 Gamereactor Finland – 9/10 Play3 Live – 19 out of 20 Konsolifin (Finland) – 5 out of 5 InsideGamer – 9.5 out of 10 GamePro TV (Spain) – 10 out of 10 Meristation: – 9.5/10 Gamereactor Denmark – 9/10 Eurogamer Italy – 9/10 Vandal.net (Spain) – 9.6 out of 10 Eurogamer Portugal – 10/10 Gamereactor Norway 9/10 GameReacter (Sweden) – 10/10 IGN AU – 9/10 Eurogamer.es – 10/10 PSLife Denmark – 9.5/10 IGN UK- 9.4/10 IGN US – 9.4/10 Eurogamer – 9/10 Empire – 4/5 Gameplayer 9.5 Spillmagasinet (Norwegian) – 6/6 Cynamite (Germany) : 9/10 ITavisen (Norwegian) – 5/6 Games.on.net: 5/5 nuff said Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Spør like fult fremdeles, dere kalte Killzone 2 en X360 killer (halo 3, gears of war, gears of war 2) men nå tåles det ikke i omtalen? Det er en reel sammenligning å sammenligne Killzone 2 med andre populære FPS der ute, noe som er gjort i utalje sammenhenger før. Ja ja ja, jeg har lest omtalen og finner ingen ting forstyrrende med den. Jeg finner det mer forstyrrende at folket går av skaftet grunnet 1 persons mening. For meg betyr anmeldelsen nada, da jeg ikke er hypet på KZ2, men ut fra anmeldelsen i forhold til ørten andre på nettet, så viser dette at spillanmelder er udugelig til denne type arbeid. Lenke til kommentar
Furulinho Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Om noen mnd får vi se om dette blir en større suksess enn CoD4, så får vi se om gamer klarer å innrømme at dette var en elendig anmeldelse. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) "nope" Endret 31. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Det mest latterlige her er at vaskekte 360 fanboys forsøker å forsvare tidenes mest elendige anmeldelse. Det har ingenting med karakter å gjøre, kun med hvordan den er skrevet. Legg merke til at mange som klager på denne elendig skrevne anmeldelsen enten har begge bokser, alle 3 bokser eller ikke har PS3 i det hele tatt. Endret 31. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Spør like fult fremdeles, dere kalte Killzone 2 en X360 killer (halo 3, gears of war, gears of war 2) men nå tåles det ikke i omtalen? Det er en reel sammenligning å sammenligne Killzone 2 med andre populære FPS der ute, noe som er gjort i utalje sammenhenger før. Ja ja ja, jeg har lest omtalen og finner ingen ting forstyrrende med den. Jeg finner det mer forstyrrende at folket går av skaftet grunnet 1 persons mening. Hvis du innbiller deg at poster som denne får deg til å virke nøytral, må du tro om igjen. De aller fleste forumittene ser bare en Xbot/Nintendrone(generelt PS3 hater) i forkledning, som forsøker seg med "saklig og konstruktiv debatt". Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Litt morsomt å tenke på hvordan denne artikkelen hadde greid seg under andre forutsetninger. Om denne artikkelen eksempel vis hadde blitt lagt ut som en forumpost av la oss si gode gamle Avanore i hine og hårde dager, og ikke som en publisert artikkel av Gamer.no, er jeg temmelig sikker på at denne posten hadde blitt redigert bort. Det har vært flere tråder postet på konsoll diskusjons sidene som har blitt stengt for mindre. Begynnelsen av denne artikkelen er rett og slett flamebait, og jeg kan ikke fatte og begripe at det har blitt lest korrektur eller at denne artikkelen har gått gjennom noen form for redaksjon. Jeg synes en smule synd på de som støtter denne artikkelen. Det virker som dere bærer på det samme ønsket som artikkelforfatter om at KZ2 skal feile i tråd med hypen. Det er få spill som har fått så negativ hype som KZ2, og nå når gode reviews med høye scorer ramler inn, velger dere å rose ett av få reviews som omtaler spillet negativt selv om det fremstår som flamebait og er elendig skrevet. Sier en god del om dere. Prøv og ikke se om det kan være en mulighet for at dette spillet fortjener bedre etter 4 år i utvikling, vel 150 utviklere og 20 mill euro spent. Til denne evindelige subjektiv/objektiv og en persons rett til sin egen mening debatten, mener jeg at dette er helt forkastelig og skivebom totalt. Dette handler om journalistikk, og en av grunnpillarene i journalistikkens verden er at man skal etterstrebe sannheten ved å presentere et nøytralt og nyansert syn på det man publiserer. Man har et ansvar for dette, og i dette tilfellet gjør artikkelforfatter det usedvanlig dårlig. Men gratulerer igjen for at dere legitimerer fanboyisme i deres egne artikler, mens det slås nådeløst ned på i forumet. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Skal whining starte i dag også, selv om det ikke forandrer noe som helst? Anmelderen likte tydeligvis ikke spillet og trodde det var en god ide å ha litt humor i anmeldelsen, han regnet derimot ikke med all nerdrage som ventet han. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 For noe vås bruktbilen. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Skal whining starte i dag også, selv om det ikke forandrer noe som helst? Anmelderen likte tydeligvis ikke spillet og trodde det var en god ide å ha litt humor i anmeldelsen, han regnet derimot ikke med all nerdrage som ventet han. Vi kommer til å whine i helt til release, da skal vi spille! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Litt sprøtt at dere kaller dette whining og artikkelen bra( for det er personlig mening det han skriver ) Ja, det folk her skriver er også en mening utenom ren flaming da. Men at brukere skriver at artikkelen er dårlig og med god begrunnelse er ikke whining...det er en egen mening. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Fluesopp: En ting er å si sin mening i tråden, men å poste det samme om og om igjen, side etter side, er bare syting. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Ok, bare for å ha det helt klart: jeg bryr meg katta om dette spillet, det kommer ikke til å være et spill jeg bryr meg om, men jeg vil kommentere alle klagene på artikkelen. Man har to folketyper: sauer - de som følger etter alle andre og egentlig ikke har noen egne meninger, og haier - de som skaper sin egen retning i livet og jager den sanne mening med ting og tang. Bare fordi artikkelforfatter ikke er en sau, ikke copy-paster et review fra en eller annen internasjonal annerkjent side og ikke gir spillet 10 av10/100%/whatever, betyr ikke dette at det er en dårlig artikkel. Jeg synes det er flott at noen tør å se på de mer lyssky sidene ved et så kjærkomment barn, det er på tide! Altfor mange ganger har jeg lest at f.eks. GTAIV er et så bra spill, og det har fått toppscore nesten over alt. Aldri før har jeg sett en så sindig voldsorgie av et spill få så mye skryt og positiv omtale. Bare fordi et spill er hypet ut av dimensjoner, betyr ikke dette at spillet vil bli et fantastisk underverk, hva med Black & White, Spore, Age of Conan osv.. Og så må vi alle huske at dette er SUBJEKTIVE meninger. Hadde vi alle vært like ville dette vært en forferdelig planet å bo på! Endret 31. januar 2009 av elf_man Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg synes det er rart dere whiner om whinerene jeg da, for dere vil jo ikke få med dere hva flertallet sier. Man mener artikkelen er dårlig skrevet, og at Marius trolig har prøvd å være morsom uten hell, men at karakteren i seg selv er fair nok. Man må ha lov til å diskutere på et forum, selv om kanskje ikke alle er enige i det som sies, og plager det deg er det luft og fint vær ute Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hvis du innbiller deg at poster som denne får deg til å virke nøytral, må du tro om igjen. De aller fleste forumittene ser bare en Xbot/Nintendrone(generelt PS3 hater) i forkledning, som forsøker seg med "saklig og konstruktiv debatt". Problemet til denne tråden ligger i den type svar som du her kom med Chaos. I stedet for å kalle han fanboy og drite han ut kunne du enten ignorert han eller kommet med et vettugt svar. Når ingen fra noen sider klarer og holde topplokket kaldt nok til å holde seg saklige og ikke på person er tråden tapt. Man kommer ikke til enighet om begge parter bare sier "Dere er fanboys", "nei, dere er fanboys". Hvordan man kommer til enighet eller iallefall noe som ligner på en sivilisert diskusjon er om brukerne klarer å holde seg på sak, og ikke person. Se på Teknologi og vitenskap forumet. Om en person sier der at han er kristen blir han ikke merket som idiot og fryst ut, han blir spurt ut om ting og man kommer som regel til en løsning til tross for religion. Jeg er ikke en engel selv i denne konsollkrigen, men jeg ser hva som er feil. Lenke til kommentar
Neglisjerbar Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 noen som ikke har refresha siden og har lyst å legge den ut her eller? Ellers får jeg aldri lest den.. ! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12979939 Tusen, tusen takk! Anmelderen har tydeligvis utelukkende fokusert på det som han mener er negativt. Rart at han klarer å si at den fiendtlig intelligensen er dårlig. Litt kjipt at han også trekker for de kjipe omgivelsene da dette er et virkemiddel for å skildre den "kjipe" planeten. Også helt utrolig at han ikke trekker fram mer av det positive som mp og grafikken. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ut i fra trailern, så det ut som anmeldelsen passet fint. Det virket veldig ensformig ut og det var også mange grafiske småfeil. Lenke til kommentar
dweebster23 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 denne anmeldelsen er ikke ment for gamere, men for xbox-fanboys at en anmelder kaller Ps-fans for hylekor og samtidig insinuerer at Ps3 må "reddes" av en messias er bare en håpløs holdning hos en "journalist" og hvordan er Killzone2 i forhold til Resistance 2? Du vet...det nåværende største fps`et på PS3? Nei ikke underkjenn at der finnes mange bra spill på Ps3 ved å sammenlikne KZ2 med Haze...håpløst Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Hører uansett aldri på anmeldelser, og hvertfall ikke gamer.no, for jeg har min egen mening. Men neste gang dere skal anmelde noe så gjør det med et snev av proffesjonalitet og objektivitet og ikke bare dra inn andre spill i hver andre setning. Til syvende og siste gir jeg blanke faen i hva dere gir Killzone, Marius viser bare at han ikke har peiling når han trekker KZ2 for ting som man TYDELIG burde trukket diverse andre spill han nevner i teksten for også, les GeOW 2, Halo 3, COD4... Herlig ironisk selvskudd. Ja uff, han sammenligner et spill med andre spill som har satt standarden andre må leve opp til. Fy skamme. du kan være så smart du vil med den kommentaren. men faktum er at en anmelder har et større ansvar på seg enn meg som er en mann i gata OG når han digger spill i samme sjanger som Halo 3 osv (og han liker sikkert mange andre FPS også) så blir det latterlig å skrive som han gjør, i og med at FPS sjangeren ikke har hatt mye nyskapning på 10 år. pluss jeg har lov til å være uenig.. skjønner ikke helt hvor du vil med kommentaren din... uansett er jeg av den oppfatning at anmeldelser ikke bare skal være basert på subjektiv mening. derfor syns jeg ikke det er et argument for anmelder. Nå er det ikke orginalitet som er som er det største ankepunktet. Men at det rett og slett ikke er engasjerende, å andre spill rett og slett er bedre å dermed må sette karakter iforhold til disse spillene. Du sier at du har din egen mening, men aksepterer ikke på samme tid at anmelder har det. Ironisk. Å når 95% her ikke har spilt spillet enda blir det jo for meg helt på trynet å angripe anmelder på en slik måte. Å hvordan kan en filmanmelder eller spill anmelder være objektiv? Det er snakk om personlige følelser og personlige kriterier som styrer om du blir revet med eller ikke. og hvis du mener Halo 3 og GeOW har satt noen standarder for noen ting så er du bare rubbish uansett.. /care Halo-serien syns jeg satt standarden for mest upersonlige hovedrolle-karakter. Samt noen av de kjedeligste motstanderene. GOW satte standarden for mye, er lenge siden et spill har vært så godt oppbygd. Å på samme tid hatt så stor fokus på hjernedød gøy. Storyen er tynn som aspeløv og karakterene typiske stereotyper. Men det betyr ingenting, siden spillet ikke tar seg selv høytidelig og spiller på det. Dermed blir spillet fantastisk. Så ja det satte standarden for hva jeg mener er gøy. Men jeg er jo tydeligvis rubbish siden jeg også har egne meninger, såeh er jo denne diskusjonen død. Jeg kom plutselig på hvorfor jeg ikke er aktiv på gamer-delen lenger. Sånn bare for å nevne, jeg har både PS3 og Xbox. Å jeg kjøpte PS3 først, siden jeg ikke liker Xbox. Men GOW, vel det måtte jeg ha. Killzone2 skal jeg forøvrig også ha. Endret 31. januar 2009 av Hyrlen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg