Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 2 (PS3)

Anbefalte innlegg

11 post(er) som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det krangel og fanboyisme m.m. som er slettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I godt over halvparten av oppdragene befinner du deg enten i kalde byruiner eller lagerbygg. Det er en brun, grå og sort smørje hvis eneste lysglimt er munningsflammer og de oransje øynene til Helghast-soldatene.

Vi besvarer den linjen fra anmeldelsen med et lite gullkorn fra NeoGaf.

sen7dy.jpg

:)

Haha! Jævlig bra. Jeg ser absolutt ikke på dystre og mørke farger i et FPS som noe som kan kritiseres. Jeg elsket

den gråe fargepaletten i Resistance: Fall of Man, men jeg kan ikke fordra den fargerike paletten de har gått for i oppfølgeren. Gleder meg som juling til å utforske disse mørke og dystre omgivelsene i Killzone 2. Krig skal jo tross alt ikke se ut som "happy-go-lucky land". ;)

Lenke til kommentar
Har du ikke postet nok Anit-Gamer.no for en dag enda Theo?
Bedriver du en slags forfølgelse av debatanter på diskusjon.no Lakus? Eller har du andre motiver for dette?

EDIT:

med unntak av den helt soleklare favorismen for xbox360 i profilen din.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Slakt av Killzone 2 - som hylles over alt ellers - har kanske sørget for rekordbesøk på Gamer.no's avdeling på diskusjon.no og at alle er oppmerksomme på hva som skjer i overgangsperioden når siden løsrives fra tek.no. Virker kanskje mistenkelig, men jeg tror det er tilfeldig.

Grunnen er at de fleste andre sider har en del objektive målere (teknisk gjennomførelse etc), samt sterk nivåkontroll (alle anmeldere skal ha nøyaktig samme forståelse av karaktersystemet). Gamers anmeldelser fremstår for meg som en blogg for håndplukkede skribenter (forstår det slik at de ikke er ansatt på noen måte). Da blir det en 100% subjektiv meningsytring som fort kan ende med slakt av et spill mange vil like - på samme måte som at jeg ville slaktet Ringenes Herre filmene. (Man ville aldri funnet slakt av disse på de store internasjonale sidene.)

Intet negativt i dette dog. Interessant og spennende å lese flest mulig meninger - samtidig er det nesten alltid er godt skrevet. Kan kanskje lede til at noen går glipp av gode spill, men for min egen- og de fleste andres del gjøres det selvsagt mye mer research enn én anmeldelse. Man vet hvilken type spill man liker - virker så historien og det tekniske bra kjøper man - evt. leie først.

Til Gamer-redaksjonen: Lykke til med overgangen! Med alle kvalitetsartiklene som leveres er jeg imidlertid sikker på at det går glimrende. Har besøkt siden nesten hver dag det siste året, og er sikker på at jeg vil fortsette med det.

Et forslag til overgangen: Det er ikke til å komme unna at det veldig ofte er mange brukere som er uenige med anmeldelsene på Gamer. Hadde derfor vært glimrende om brukerne kunne skrevet og gitt poeng i egne anmeldelser, og at alle kunne klikke seg inn på disse via en marg ved siden av gamers anmeldelse. Kanskje kunne snittscoren blant brukerne kommet frem også. Dette åpner for konstruktive svar til anmeldelsen og flere spennende synspunkter for leseren, da det legges opp til best mulig argumentering for ens egen score. Tror også det vil hjelpe at brukerne føler at deres mening vil bli lagt merke til. Gamespot kjører denne ordningen med stor suksess. Noen brukeranmeldelser er selvsagt useriøse, men det går bare utover den som har skrevet den - vedkommendes argumenter vil ikke bli tatt seriøst.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Et forslag til overgangen: Det er ikke til å komme unna at det veldig ofte er mange brukere som er uenige med anmeldelsene på Gamer. Hadde derfor vært glimrende om brukerne kunne skrevet og gitt poeng i egne anmeldelser, og at alle kunne klikke seg inn på disse via en marg ved siden av gamers anmeldelse. Kanskje kunne snittscoren blant brukerne kommet frem også. Dette åpner for konstruktive svar til anmeldelsen og flere spennende synspunkter for leseren, da det legges opp til argumentering for ens egen score. Tror også det vil hjelpe at brukerne føler at deres mening vil bli lagt merke til. Gamespot kjører denne ordningen med stor suksess. Noen brukeranmeldelser er selvsagt useriøse, men det går bare utover den som har skrevet den - vedkommendes argumenter vil ikke bli tatt seriøst.

En annen idé kan være at de tar med en kort "second opinion" med karakter, for å se hva andre i staben mener, slik de gjør på noen spillsider, og i enkelte spillblader.

Men har kanskje sett litt teit ut i dette tilfellet. "Anmelder 1: Hypen lurte meg, buhu! 6/10" "Anmelder 2: Jeg aner ikke hva han andre karn har røkt... Dette er jo krute bra! 9/10" Hehe :D

Lenke til kommentar
EDIT:

Jøss han lister opp litt spill han har på 360.

Jøss? Jeg leste ordet Xbox360 minst 3 ganger bare på den nederste delen av profilen, det er nok mer enn bare å liste opp "litt spill" der ja :). Merkverdig nok fant jeg ingen andre konsoller der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

*leses*

Selv om det kan være et litt partisk forum det der også.

EDIT:

Vel jeg synes også denne karen la litt tykt på, i andre retningen, så jeg leter fortsatt etter en god anmeldelse. Men generelt som anmeldelse var den klart bedre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har du ikke postet nok Anit-Gamer.no for en dag enda Theo?
Bedriver du en slags forfølgelse av debatanter på diskusjon.no Lakus? Eller har du andre motiver for dette?

Du har jo for guds skyld ikke drevet med annet enn å jabbe om hvor dritt Gamer.no er i hele dag. Jeg har valgt å overse deg pga hendelsene de siste dagene, men nok er nok. Halvparten av det jeg har lest i dag har ikke vært like ille som de repeterende postene dine med tullball om Gamer.no og hvor dårlige og kjøpt de er av Microsoft.

Det skal nemlig ikke noe forfølgelse til for å se den eneste personen som er så redd for spillet og maskinen sin at han går til så store lenger som å kalle alle og enhver som sier at andre ting kan være løsningen enn det han selv mener for fanboys og blasfemister.

Det er ikke jeg som sprer rykter og vissvass basert på rykter. Det er deg.

Om du ikke takler at jeg eier en annen konsoll en deg er ikke det mitt problem.

Lenke til kommentar

Vil vel si det er bedre å lese anmeldelser fra et partisk forum, enn fra gamer.no nå.. De skriver ihvertfall ordentlig og man blir klokere av det, siden anmelderne ikke konsentrerer seg om å kritisere andre folk i anmeldelsen og bare skriver om hvor fæl opplevelse man hadde og savnet etter å spille kjære gears of war osv igjen.

Lenke til kommentar

Ta og les følgende avsnitt:

... Det er en brun, grå og sort smørje hvis eneste lysglimt er munningsflammer og de oransje øynene til Helghast-soldatene.

Også dette problemet kan skjules. Hvis du kaster spilleren en pinne som lyser og lager lyd, kommer han til å løpe og hente den gang på gang på gang. (Hva har problemet med smørje, munningsflammer og oransje øyne med AI å gjøre??? Hvordan løser manglende AI enstonig grafikk???) Gears of War har for eksempel ting som lademekanismen, som du trener på gjennom hele spillet for å få til å sitte. (Hva har dette med AI igjen og gjøre???) De har også den makabre motorsagen, som gir en slags ekstra liten premie når du sniker deg inn på fiender. Killzone 2 har til gjengjeld en knapp og en geværkolbe. (Hvordan skjuler noen av disse ensformig fargevalg i spillet? Blir spillet mer fargerikt fordi man får tilgang til en motorsag??? Er det slik å forstå?)

Godt skrevet? Jeg ser at det er et par som mener dette. Hva i allverden slags øyne dere leser med skjønner ikke jeg. Det er jo mindre sammenheng i dette avsnittet enn en stil skrevet av en hyperaktiv unge som leker sisten med lillebror innimellom hver setning. Jeg har ikke til intensjon å angripe noe annet enn Gamer.no sin manglende kvalitetssikring, men jeg synes det er jaggu provoserende å lese forherligelse av slikt.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke noe forhold til killzone-universet og har heller ikke gledet meg nevneverdig til Killzone2. Men ut fra denne anmeldelsen og hva resten av "anmeldermiljøet" mener om dette spillet, så vil jeg påstå at denne anmeldelsen beviser at Marius Jentoftsen er udugelig som noen spillanmelder. Han drar rett og slett gamer.no sitt navn og rykte ned i søla. Dette kunne tilogmed jeg ha gjort mer objektivt, og jeg er ikke egnet til faget. Sjokkerende dårlig!

Lenke til kommentar
EDIT:

Jøss han lister opp litt spill han har på 360.

Jøss? Jeg leste ordet Xbox360 minst 3 ganger bare på den nederste delen av profilen, det er nok mer enn bare å liste opp "litt spill" der ja :). Merkverdig nok fant jeg ingen andre konsoller der.

Meiner ikkje å legge for mye i dette..men eg såg egentlig ikkje noe poeng i å dra det frem in heile tatt, i det heile å editere posten sin for å nevne det. Kanskje Lakus ikkje har noen andre konsoller. Er det absolutt behov for å ha både Xbox,Wii og PS3 for å i heile tatt kunne bli tatt seriøst her på forumet? Eit spørsmål rettet til alle her inne. Eg føler det har blitt ein vane for folket her å bruke kosoll mangfoldet sitt som "forsikring" mot å ikkje få Fanboy stempelet solid plantet i panna. Har gjort det mang ein gang eg også...men det er egentlig heilt latterlig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Ser at alle skribentene på Gamer.no har relativt liten interesse av å ta selvkritikk, selv i diskusjonen over ett såpass dårlig review som dette er (tenker på innhold, ikke score).

Med tanke på at dette er ett av de mest etterlengtede spillene i år, så bør dere sørge for å få de flinkeste til å skrive, til å skrive om spillet, istedenfor å sende jobben til en tulling som tror de skal skrive om hyle-kor o.l.

Håper tek.no får tak i noen flinkere folk, gjerne med journalist-utdanning, dersom dem starter en ny spillside. :)

Jeg mener ikke at Gamer.no er dårlige til å ta selvkritikk. Selv mener jeg at mye av tilbakemeldingen som foregikk i trådens første innlegg var av liten konstruktiv art - det er først de siste sidene at jeg har fått en ide om hva det var dere reagerte på i omtalen til anmelder. I stedet for å fokusere på karakterer og hva andre medier mener ville det vært mer rett om lesere som var uenige i noe reagerte på dette på en mer konstruktiv måte fra starten av. Kom med forslag til formuleringer! Si hva dere reagerer på i innholdet og hvorfor. Fint at det hvertfall er innholdet du mener du reagerer på og ikke karakteren!

Å si at en anmelder er "en tulling" fordi han velger å uttrykke seg på måter du ikke er enig i - er ikke særlig konstruktivt. Anmelder kan ha gode grunner til å nevne det med "hyle-kor" - og det trenger ikke automatisk ha en sammenheng med hvilken konsoll han liker best.

Journalistutdanning er jeg sikker på at alle eller hvertfall flesteparten av skribentene til Gamer.no har. Meget god journalistutdanning slik jeg ser det. Jeg har gledet meg over mange artikler og omtaler fra Gamer.no de siste årene og jeg synes faktisk den redaksjonelle kvaliteten har blitt bedre og bedre i forhold til mange andre nettsider. Å konkludere med at alle skribentene på Gamer.no mangler journalistutdanning, basert på en anmeldelse du ikke er enig i - uten å gå mer i dybden på hva du mener er feil, blir usaklig. Forøvrig trenger man ikke nødvendigvis journalistutdanning for å skrive godt.

Reagerer på karakteren også, ikke bare innholdet.

Men om jeg blir kjempeimponert over noe i spillet, så har det ingenting å si for annmelderens opplevelse av samme tingene. Så det er greit nok for meg at han synes det er ett 6/10 spill.

Man trenger ikke journalistutdanning for å skrive godt, derfor jeg skrev 'flinke folk, gjerne med journalistudanning'.

Jeg opplyste om grunnen til at jeg jeg syntes at artikkel-forfatter var en 'tulling', nemlig fordi han trodde han skulle skrive om PS3-fans = hyle-kor, o.l. i en produktannmeldelse av Killzone 2.

Uprofesjonellt og useriøst, så hvis vi får en ny spillside nå, så håper jeg dem ihvertfall dem har en redaktør eller noe, som leser igjennom artiklene og sørger for at de holder seg på ett noenlunde fornuftig nivå.

Og jeg har heller ikke konkludert noen verdens ting om alle skribentene på Gamer.no, jeg skrev derimot at artikkel-innholdet var av variabel kvalitet, og siden jeg (tydligvis) syntes denne artikkelen var veldig dårlig, så betyr det at det jeg også synes det finnes gode artikler på Gamer.no.

Lenke til kommentar

Mulig folk har sagt det før og jeg ikke har sett det, i såfall beklager jeg.

Jo flere ganger jeg leser gjennom den jo mer overbevist blir jeg om at anmelderen prøvde å være litt morsom. Kan godt hende han lo godt for seg selv når han skrev det, men PS3 fanboys, Killzone fanboys, folk generelt som hadde Killzone 2 høyt oppe på lista over må ha og koste seg med 9'ere og 10'ere fra andre anmeldere så nok mer rødt enn morsomhetene.

PS: Kanskje det er en konspirasjon og Marius Jentoftsen jobber for Edda Media? :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...