Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 2 (PS3)

Anbefalte innlegg

:ermm: La meg bare gjette litt her..

Jeg tror faktisk du ikke har spilt spillet en gang. Du fikk en deadline på denne anmeldelsen som du ikke en sjangs i havet hadde tid til å fullføre. MEN, det du fikk til var å slenge inn en trailer fra spillet i anmeldelsen, kanskje så på den 3 ganger og skrev anmeldelsen derifra. (Noe jeg også syns er rart, fordi den var faktisk ganske rå.) Tydligvis hadde du dårlig tid. Du har ikke engang skrevet om multiplayeren og clansystemet, dette er i mine øyne nyskapende innenfor multiplayer. Anmeldelsen ble utifra dette bestående av dine resterende kunnskaper om eldre spill. Jeg skjønner deg, dette er noe jeg også kan finne på å gjøre på prøver jeg ikke har pugget på. Jeg slenger inn en masse dritt jeg tror er riktig.

Ja, du liker Microsoft.. Men det gjør vel jeg også. Gears of War og Fable er to fantastiske spill. Men som ethvert barn må du se egenskapene til hver enkelt. Dette gjelder også spill.

Usaklig anmeldelse rett og slett. Jeg vil også si at jeg ikke eier noen av Killzone spillene, men jeg har spilt dem. Altså ikke en fanboi. Men folk stusser kanskje litt at når du sammenligner Killzone med noe "bedre" så bruker du f.eks GOW og Halo. Og sammenligner du kamuflasjen som du tydligvis ikke er fornøyd med bruker du Playstation exlucive Haze som sammenligning. Kamuflasjen i begge spillene suger liksom.

Men det driter jeg i, Haze var dårlig. Men det er ikke fordi det er Playstation exlucive. Virker som om du har den tanken.

Hilsen aktiv anmeldelse-leser av Gamer.no

Eier av xbox 360 og playstation.

Halokan

Det er ikke smart å skrive noe negativt om han ikke rekker deadlinen. Om han skal rekke deadlinen bør han alltid gå til Metacritic og kopiere derfra, eventuelt bare lage en karakter som passer med hypen. Jeg kjenner ikke anmelder personlig, men jeg tviler på at han er en idiot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi vurderer nå å innføre prosentkarakter der vi bare setter inn snittet fra Metacritic eller Gamerankings.

:D

Syns du ikke at noe av kritikken i denne tråden er berettiget?

Jeg har ikke testet spillet, reagerer bare litt på hvordan man absolutt skal trekke inn et gyllent gjennomsnitt.

Skal ikke uttale meg om selve anmeldelsen, men jeg tror grunnen til at mange drar frem en snitt karakter er det nærmeste man kommer et objektiv svar siden de veldig gode anmeldelsene(les:Playstation magazine osv.) blir mer utvannet mot IGN, Eurogamer osv. og spillet blir til slutt "dratt" ned til et mer normalt nivå.

Lenke til kommentar
Gamer.no slår til igjen..

Gow1 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10

Gow2 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10

Resistance 1 Press Average: 8.8 Gamer.no 7/10

Resistance 2 Press Average: 9.1 Gamer.no 7/10

Killzone 2 Press Average: 9.5 Gamer.no 6/10

Denne sier det meste, hvis gamer ikke kommer med en uttalelse om at anmeldelsene deres er 100% basert på anmelderens egne meninger og ikke utifra noen standarer, kommer jeg aldri til å ta gamer sine anmeldelser seriøst.

Vi krever en offentlig unnskyldning i triplikat!

Siv Jensen har allerede uttalt seg og hun er, jeg siterer: Dypt sjokkert.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke klage på karakteren fordi anmeldelser er subjektive samt at jeg ikke har spillt spillet. Likevel mener jeg dette var en dårlig anmeldelse.
...vel, i alle fall hos hylekoret som kaller seg selv Playstation-fans.

Dette er tatt fra anmeldelsens første avsnitt. Selv har jeg hatt og har PS1, 2 og 3 og vil kalle meg en fan. Dog er jeg ikke en fanboy og mener slettes ikke at alt Sony gjør er perfekt. Kanskje er jeg til og med enig i karakteren i anmeldelsen når jeg selv får spilt KZ2. Men jeg har da ikke bidratt i noe hylekor. Mener du fanboys, så skriv det. Hvorfor starte anmeldelsen med å skjelle ut alle som har et positivt forhold Playstation?

Det er ikke rart i at beskyldninger hagler mot skribenten om faboyism. Spillet har "hatt en høy stjerne i menigheten...". Det hørtes kanskje tøft ut inne i hodet når det ble skrevet, men det høres ut som hvilken som helst fanboy (PS eller Xbox) som omtaler sine motstandere.

Skribenten skrev i en av kommentarene her at han ikke hadde latt seg påvirke av hypen, men etter en slik start virker det ihvertfall slik. I tillegg har media også vært med på å hype KZ2, hva med å ta et litt selvkritisk blikk også? Ikke bare skylde på "menigheten". Se feks Gamer.no sin sniktitt. Forresten mener jeg at det er en generell trend at media er veldig god til å ta avstand fra den hypen de selv har skapt.

Teksten under overskriften "trauste omgivelser" henger ikke helt på greip. heller. Hva har leadegrepet i GeoW med dette å gjøre, eller motorsagen? Og hva har dette å gjøre med pinnen som lyser og lager lyd som spilleren kommer å løpe til gang på gang? Mulig jeg hadde skjønt dette hvis jeg hadde spilt KZ2 og mer GeoW.

Det er alt for mye sammenligninger med andre spill. Anmeldelsen står ikke på egne ben. Man er nødt til å ha spilt alle spillene som nevnes for å få full mening av teksten. På meg virker det også som lat skriving å bruke sammenligninger hele tiden, istedet for å prøve å uttrykke hva men mener/føler i tekst.

Det er ofte jeg er uenig i karakterene anmeldelsene på Gamer.no (mer om dette senere), men jeg leser dem alltid fordi skribentene beskriver spillene godt. På den måten får jeg et godt bilde om spillet er noe for meg eller ikke. Men dette får jeg ikke av denne anmeldelsen. Delvis er dette på grunn av alle sammenligningene og delvis fordi skribenten fokuserer for mye på sin subjektive opplevelse av spillet. Ikke noe galt i subjektivitet, men spillet kunne vært bedre beskrevet.

Bare for å ha sagt det med en gang. Jeg beskylder ikke Marius Jentoft eller andre skribenter her for å være xbox-fanboys. Men mitt inntrykk er likevel at det stilles langt strengere krav til PS-spill enn andre spill. Det er min oppfatning at når det gjelder store spilltittler så avviker negativt gamer.no i mye større grad fra metakritikker når det er PS spill, enn ved Xbox-spill. Godt mulig dette er helt tilfeldig, men det begynner å bli påfallende.

Uenig. Det er naturlig å sammenligne med Gears og Halo da disse spillene definerte Xbox og KZ2 skulle gjøre det samme med PS3. Det er også naturlig å sammenligne da spillene følger mye de samme rollemønstrene og lik stilart. Skribenten har brukt eksisterende spill som motvekt og sett hvordan KZ2 måler seg mot dem. Hadde spillet vært helt unikt, som Little Big Planet, så kunne anmeldelsen stått fint på egne bein. KZ2 er ikke et unikt spill, da det finnes et utalls slike spill og skribenten, etter min mening, må derfor sammenligne for å finne en rett konklusjon. Mener han at en brorpart av spillmekanikkene er dårligere enn tilsvarende i andre spill, så må også spillet få dårligere karakter.

Når det gjelder grafikk så fikk også Gears 1 kritikk for å være veldig brunt, sammen med mange andre nestegenerasjonspill. Det hindret ikke spillet i å score bra, da det passet veldig bra inn og var noelunde ferskt. Gears 2 inneholder derfor flere plasser der hele fargespekteret kommer frem, det samme gjør Halo. Da er det ikke akseptabelt at et spill, som skryter veldig av det visuelle, kun beveger seg i brun\gråtoneskalaen.

Skribenten trekker også frem flere lyspunkt, men han mener ikke at disse trekker nok opp til at spillet skal score bedre. DET ER HANS MENING. Hvis du kan trives med de manglene han lister, hva er da problemet?

Lenke til kommentar
Vi vurderer nå å innføre prosentkarakter der vi bare setter inn snittet fra Metacritic eller Gamerankings.

Haha, strålende idè. Da vil nok mange brukere her inne bli glade.

Selv er jeg glad for at Gamer.no tør å skrive noe annet enn alle andre sider, men jeg har mine tvil om at Killzone 2 var så meh, men jeg har ikke spilt det så jeg kan ikke uttale meg hverken for eller imot.

Det jeg synes er merkelig er at alle som prøver å beskytte Gamer ved å nevne at spillet faktisk kan hende ikke er sååå fantastisk under hypen blir bæsjet på og sett på som fanboys med kommentarer som "DU HAR IKKE SPILT DET!". Hvorfor kan det ikke være dere som ikke vil innfinne dere med at spillet kanskje ikke er sååå bra under hypen? Og en ting til: Har dere som hetser Gamer SPILT DET?

Lenke til kommentar
Nei, anmelderen må bare innrømme at hans personlige oppfatning av dette spillet er totalt feil da det ikke stemmer overens med alle andres mening.

Herregud, hvordan kan en personlig oppfatning av et spill være feil? Jeg liker ikke kaffe. Tar jeg da feil siden flertallet drikker kaffe daglig? Mener du at jeg egentlig liker kaffe, men vet det bare ikke selv ennå?

Virker som om en del her inne ikke vet hva en anmeldelse er. Da skal jeg lære dere noe. Selv om en anmeldelse er trykket i VG, Dagbladet eller ligger på nett på gamer.no så er det faktisk en persons mening dette her. Joda, en bør ha med litt objektive "fakta" om spillet, men det er fortsatt en persons mening. Velger man et spill ut ifra karakteren det får så er ikke noe annet enn dum. Hvorfor er en karakter fra et såkalt "stort internasjonalt nettsted" så mye mer pålitelig enn den fra Gamer.no? Det er 2 forkskjellige meninger fra 2 forskjellige personer.

Det jeg fikk ut ifra denne anmeldelsen er at spillet er teknisk veldig bra og ser veldig pent ut. Jeg vet hva spillet handler om sånn ca, og jeg vet hvilken sjanger det har og type gameplay. Det er faktisk alt jeg trenger for å avgjøre om jeg vil prøve dette spillet selv, eller ikke. Om Marius synes dette spillet er morsomt eller ikke er egentlig totalt likegyldig for meg, med mindre jeg hadde kjent han og hatt en formening om han likte mye av det samme som meg. Og angående metacrit..hvem bryr seg egentlig andre enn fanboys? 1 million synes dette spillet er topp...javel? Skal det liksom være en garanti for at jeg liker dette spillet? Prøv spillet selv og gjør deres egne meninger, ikke rakk ned på andre fordi de har deres. Virker som om alle andre må like dette spillet for at visse personer her inne kan tillate seg å like det..

Lenke til kommentar

Dette er den dårligste anmeldelsen jeg har lest siden jeg leste IGN sin anmeldelse om fotball manager som fikk 2/10 og IGN måtte trekke tilbake anmeldelsen.

Jeg spilte Betaen til Killzone 2 og det er det beste spillet jeg har spilt.

Min liste:

1. Killzone 2

2. Little big planet

3. Gears of war 2

4. Metall gear solid 4

5. Halo 3

Ingen spill kan samelignes med Killzone 2 og så kommer denne NOOBEN og gir det 6/10.

Fortjener ikke å teste spill så fanboy han er.

Dem ga gears of war 2 10/10 som ikke fortejenr 10/10.

Jeg liker Gears of war men historien suger og du vet aldri hva som møter deg bak neste sving.

Hvis dem ikke fjerner denne anmeldelsen vil dem bli gjort til latter av alle, og ingen gidder å lese de teite anmeldelsene deres.

Kanskje 14 år gamle 360 fanboys gidder å lese gamer.no

Lenke til kommentar
Merkeligt at folk her tror at et spillmagasin prøver å ødelegge for seg selv ved å bevisst pisse av brukerene sine. Det ble skrevet en subjektiv anmeldelse av et spill, som alle andre ganger. Se på hans tidligere anmeldelser. Stemmer karakterene hans med deres oppfatning? Ja, så ta ham på ordet. Nei, så kjøp spillet og prøv selv.

Det er ikke sikkert at spillet er så dårlig som skribenten vil ha det til, det kan og godt være at andre anmeldere er for feige til å kalle dette et dårlig spill. Alt jeg vet, er at GTA IV ble hyllet opp i skyene av "alle" og jeg personlig mener det er et dårligere spill enn Crackdown, GTA:SA og SR2. Det fikk meg faktisk til å begynne å lure på om mange anmeldere får tåkeslør over øynene når det er pen grafikk i et spill. At de blir ignorante over mangler et spill. Da tenker jeg f.eks. på spillanmelderen tidligere som tydeligvis legger veldig stor vekt på grafikk og lyd. Personlig mener jeg at spillmekanikk er mye viktigere og det kan se ut som om KZ2 er "just another FPS."

Helt enig.

Lenke til kommentar

Har på følelsen av at flere her lever i håp om at dette virkelig skal bli et bra spill, og ikke like dårlig som eneren. Altså en såkalt Halo-dødar.. Noe jeg ikke forstår, da halo også var et 6/10-spill.

Er enig i at anmeldelsen var overstadig negativ, men det forandrer ikke det faktum at spillet tydligvis rett og slett er en middelmådighet.

Forøvrig er 6/10 er relativt god karakter. Forstår meg fortsatt ikke på folk som krever at spill skal ha 8, 9, 10 for at et spill skal være spillbart. Husker karakterinflasjonsdebatten her for en stund siden, men den hjalp tydligvis ingenting.

Lenke til kommentar
Gamer.no slår til igjen..

Gow1 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10

Gow2 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10

Resistance 1 Press Average: 8.8 Gamer.no 7/10

Resistance 2 Press Average: 9.1 Gamer.no 7/10

Killzone 2 Press Average: 9.5 Gamer.no 6/10

Denne sier det meste, hvis gamer ikke kommer med en uttalelse om at anmeldelsene deres er 100% basert på anmelderens egne meninger og ikke utifra noen standarer, kommer jeg aldri til å ta gamer sine anmeldelser seriøst.

Vi krever en offentlig unnskyldning i triplikat!

Siv Jensen har allerede uttalt seg og hun er, jeg siterer: Dypt sjokkert.

Det neste på agendaen er: Kritisere Foto.no for å kun dekke fotorelaterte emner, såkalt "pro-photography bias"

Lenke til kommentar

Tør å gå i mot mengden? Er det noe mål i seg selv å gå i mot mengden? En anmeldelse bør ikke være 100 % subjektiv, i så fall burde de hatt flere enn en karakter. Folk ser på siden og dømmer ut i fra karakteren om de vil ha spillet eller ikke. Det er kun de færreste som tenker at de må sjekke flere sider og at anmeldelsene er subjektive.

Lenke til kommentar
Dette er den dårligste anmeldelsen jeg har lest siden jeg leste IGN sin anmeldelse om fotball manager som fikk 2/10 og IGN måtte trekke tilbake anmeldelsen.

Jeg spilte Betaen til Killzone 2 og det er det beste spillet jeg har spilt.

Min liste:

1. Killzone 2

2. Little big planet

3. Gears of war 2

4. Metall gear solid 4

5. Halo 3

Ingen spill kan samelignes med Killzone 2 og så kommer denne NOOBEN og gir det 6/10.

Fortjener ikke å teste spill så fanboy han er.

Dem ga gears of war 2 10/10 som ikke fortejenr 10/10.

Jeg liker Gears of war men historien suger og du vet aldri hva som møter deg bak neste sving.

Hvis dem ikke fjerner denne anmeldelsen vil dem bli gjort til latter av alle, og ingen gidder å lese de teite anmeldelsene deres.

Kanskje 14 år gamle 360 fanboys gidder å lese gamer.no

Når jeg ser topplista di er jeg glad for at du ikke er en anmelder. Du har tydeligvis ikke mye erfaring.

Lenke til kommentar

Synest det er helt patetisk at folk går fullstendig bananas, grunnet anmelderens subjektive synspunkt på spillet.

For å gjøre det klart.. Killzone 2 er et spill jeg selv kommer til å kjøpe (Og som jeg har sett frem til selv) uavhengig av karakterer spillet skulle få av anmeldere verden over. Og det, grunnet det enkle faktum at jeg er en stor fan av FPS spill, og at spill bibloteks-utvalget hos PS3 har vært rimelig dårlig, når det kommer til spill av høy kvalitet. (Min subjektive oppfattelse)

Jeg personlig liker Xbox360 best, av den enkle grunn, at jeg synest Xbox360 gir meg den beste underholdningen.

Definerer dette meg som en "fanboy"?? Nei, absolutt ikke.. I så tilfelle kan det vel defineres som en "Fanboy" av det jeg liker best, av den enkle grunn at det gir meg mest glede.

For min del, så synest jeg Xbox360 har det beste utvalget av spill, bedre online tjeneste, bedre brukervennlighet/vennetjeneste samt at majoriteten av multiplatform spillene er teknisk bedre til Xbox360, enn PS3 (Om dette skyldes en slapp jobb av utviklere, eller at arkitekturen simpelt hen er lettere å utvikle for hos Xbox360, er fullstendig irrelevant for meg, da det faktum foreligger, for min del, at jeg pr. Dags dato finner dem bedre på Xbox360)

Ja, MS har sine svin på skogen. Og problemene med "hardware" (3 røde lys) har satt min tålmodighet på prøve, flere ganger.. Men jeg har alltid endt opp med å retunere til Xbox360en, fordi jeg enkelt og greit finner den mer appelerende når det kommer til underholdningsfaktoren og gleden produktet gir, når det fungerer som det skal.

Om det PS3 skulle plutselig revolusjonere, ut av det store blå, og gi meg en større underholdningsglede, enn hva jeg finner hos noen av konkurentene, så hadde jeg vært den første til å hoppe direkte over (Eller om en ny konsoll skulle komme på markedet, som "appelerte" mer til mine behov for underholdning) for å benytte meg av det/den som gir meg mest glede.

Og pr.Dags dato, så har PS3en vært en liten skuffelse for meg. De helt store kvalitetspillene har vært fraværende, online tjenesten har ikke vært på topp, multiplatforms spillene har som regel vært teknisk svakere og konsollen har enkelt og greit ikke nådd opp til mine forventninger, ang. "Hypen", som skulle ta rotta på 360en og knuse den, med engang den kom på markedet.

Jeg håper virkelig at Killzone 2 er et kanon spill, for jeg driter ikke penger, og har ikke lyst til å kaste vekk 500-600 kr, på noe som ikke gir meg valuta i henhold til underholdningsglede.

At anmelderen her, velger å kritisere Kilzone 2, og sammenligne deler av spillet, med andre spill som har gjort deler av dette tidligere på enten positive, eller negative måter, synest jeg er hekt kurrant. (Jeg personlig synest Halo3 og Gears of War-serien var helt middelmådige serier, som ikke stod i samsvar med topp-scoren de har fått, men respekterer likevel at andre måtte mene dette)

Lenke til kommentar

Sjelden har jeg sett så mye nerdrage i en og samme tråd.

Jeg har aldri forstått hvorfor folk i det hele tatt bryr seg med å anmelde spill når selve den ubestridelige fasiten på hvor godt spillet er finnes så lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...