praystation Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Her kommenerer dere at det må være lov å være subjektiv i anmeldelser, men likevel tar enkelte anmeldelsen for god fisk og er automatisk enig i kritikken, uten å ha prøvd spillet. Kanskje er dette det beste spillet dere noen gang ikke har prøvd. Synes det er merkelig at enkelte vurderer å droppe å kjøpe spillet på bakgrunn av en anmeldelse, da stoler du virkelig på at anmelder har samme smak som deg selv. Når det gjelder all hypen rundt spillet, så er det ikke Sony som har skapt den, men spillnettsider og brukerforum rundt om i verden. Riktig nok dummet de seg ut med den famøse CG vidoen fra 2004, men rent grafisk har de nærmet seg ganske bra likevel. Lenke til kommentar
Crispo Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 "Sagen er den, ser I, at den stærkeste mand i verden, det er han som står mest alene." Hadde vært greit å diskutere anmeldelsen om man kunne argumentert saklig. Men det er vel ikke noe håp om det i overskuelig fremtid? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Gamer.no slår til igjen.. Gow1 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10 Gow2 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10 Resistance 1 Press Average: 8.8 Gamer.no 7/10 Resistance 2 Press Average: 9.1 Gamer.no 7/10 Killzone 2 Press Average: 9.5 Gamer.no 6/10 Endret 30. januar 2009 av Heatsink Lenke til kommentar
dweebster23 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=zx4yDmPG-FY&eurl= av og til så må man bare innse at man tar feil Lenke til kommentar
LinoraN Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Her ligger nok store deler av problemet. På grunn av ditt anmelderverv tror du at vet bedre om spill og greier og "se gjennom hypen". En ting er å se gjennom hypen, men et spill som Killzone 2, med et astronomisk budsjett og 4 år i utvikling... du kan ikke bare gi det 6/10. Dette er nok det dårligste argumentet jeg har hørt på leeeeenge. Så ved å stappe hauer av penger inn i produksjonen av et spill så vil det automatisk bli episk? Plz.... host*fanboy*host Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=zx4yDmPG-FY&eurl= av og til så må man bare innse at man tar feil Fantastisk Lenke til kommentar
Jesusball Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=zx4yDmPG-FY&eurl= av og til så må man bare innse at man tar feil Spot on! Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Herlighet all eder og galle forumbrukere kan spy ut. 99,9% av dere har aldri prøvde spillet, og likevel vet dere bedre en Marius!? Bare Snåsamannen vet bedre enn Marius akkurat her. At alle andre gir det bra omtale er egentlig uinteressant. Om noen liker Marius sine omtaler spesielt godt og bruker ham som referanse, kan de nok gjøre det her også. En ting bare Marius: Jeg syntes du bruker negative setningformuleringer selv når du sier noe positivt om spillet. Skjønner du hva jeg mener? F.eks at (fritt oversatt)"spillet yter bra grafisk på tross av at det skjer mye på skjermen". For meg er dette en negativ setningsformulering og fanboys kan nok i underbevissheten oppfatte at du slammer spillet selv når du sier noe positivt. Men hvor pirkete skal man være. Jeg for min del vet at det ikke finnes objektive omtaler av noe som helst, kun formidling av opplevelser og innlevelser, samt informasjon om mer tekniske saker og ting. Jeg skal nok spille det, men er bekymret for det du, og flere andre har påpekt, at historien er tynn og karakterene uklare og ikke inkluderende. Når wow-effekten av grafikk og lyd legger seg etter 2 timer faller jeg av toget og fisker fram Gears eller Fable 2. Det er jo tross alt eventyr man blir fortalt og om historiefortelleren er tvillingbroren til Ivar Theisen, hjelper det ikke om han er dritpen. Syntes forøvrig årets så langt beste setning i en omtale er på sin plass å nevne: "Du føler deg ikke så sjef hvis mannen du har slept deg gjennom kuleregn for å få hendene i plutselig viser seg å være Jan Thomas." PS: Christopher Mørch Husby er nok ikke helt enig med deg Marius i akkurat det Endret 30. januar 2009 av Dinsdale Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg likte COD:WOW, selv om det var uoriginalt og varte kort. Jeg likte det bedre enn mange andre spill som fikk langt bedre score. Men jeg har allikevel ingen problemer med å se hvorfor den fikk lavere score enn for eksempel Gears of War. Jeg mener også Dark Messiah er et av de beste spillene som har kommet ut de siste årene, den fikk 7/10. Spillsmak er subjektivt, og derfor er det viktig å lese hele anmeldelsen. Selv syns jeg denne anmeldelsen var ganske grei selv om jeg syns den var altfor sparsom med positive sider. Det negative overskygget det positive gjennom hele greia. Men kanskje det er slik. Jeg går utifra at anmelderen skrev anmeldelsen etter han hadde spilt ferdig spillet, og skrev deretter ned det inntrykket han fikk. Jeg stoler mye mer på Gamer.no enn på alle andre kjente sider som IGN. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Nei, anmelderen må bare innrømme at hans personlige oppfatning av dette spillet er totalt feil da det ikke stemmer overens med alle andres mening. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Må si dette var en stor overraskelse. Hadde i utgangspunktet regnet med at Gamer.no kom til å gi spillet litt lavere karakter enn andre, men at de skulle gi det så lite som 6/10 hadde jeg virkelig ikke forutsett! Nå har jeg lest nesten 200 kommentarer her på forumet i tillegg og synes det er direkte tragisk hvor vanvittig tåpelige en stor del av forumbrukerne faktisk er. Her blir latterlige utsagn, som at Gamer.no er 360-fanboys og at anmeldelsens lave karakter skyldes Gamers splittelse fra Tek.no, slengt ut på rekke og rad. Leser dere i det heletatt hva dere skriver? Det er snakk om Gamer.no her. Det er ikke snakk om noen useriøse 12-åringer som skriver på fritiden. Å slenge rundt seg denne typen anklagelser faller rett og slett på sin egen urimelighet. Det er ikke noe annet enn latterlig! Hvordan kan det ha seg at Gamer.no gir lavere karakter enn alle andre? Jo, noe sier meg at det selvsagt ligger i at mennesker er forskjellige. At Gamers omtaler mener noe annet enn de andre omtalerne betyr jo bare at han ikke likte spillet like godt som dem. Noe som er helt greit ettersom folk som sagt er forskjellige. Ser også at noen her har kritisert omtalen for at den er dårlig skrevet og for at anmelder har fokusert for lite på det positive. Dette er jeg ikke enig i. Synes omtalen var meget godt skrevet. Synes heller ikke det ble fokusert for lite på det positive. Fikk inntrykk av at spillet fikk rundt 6/10 når jeg leste teksten og det stemte jo. Skjønner virkelig ikke hva dere mener når dere sier at omtaler fokuserte for mye på andre spill, for det var da virkelig Killzone 2 som var i fokus hele veien. At man sammenligner litt underveis er da ikke annet enn naturlig. Har hatt planer om å kjøpe Killzone 2 helt siden jeg kjøpte meg PS3. Gamers omtale endret ikke planene mine. Tror min personlige mening vil ligge nærmere andre anmelderes synspunkter, men det trenger da ikke bety at Gamers skribent ikke kan skrive hva han mener. Håper uansett spillet blir 10/10 i min bok, men vi får se. Endret 30. januar 2009 av qweac Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Gamer.no slår til igjen.. Gow1 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10 Gow2 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10 Resistance 1 Press Average: 8.8 Gamer.no 7/10 Resistance 2 Press Average: 9.1 Gamer.no 7/10 Killzone 2 Press Average: 9.5 Gamer.no 6/10 Den var faktisk litt interessant. Lenke til kommentar
Jesusball Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Nei, anmelderen må bare innrømme at hans personlige oppfatning av dette spillet er totalt feil da det ikke stemmer overens med alle andres mening. Du har helt rett! Vi kan ikke la folk ha egne meninger! Hans PERSONLIGE oppfatning er feil! Marius vet ikke hva han sier, han vet ikke hva han vil ha! Endret 30. januar 2009 av Jesusball Lenke til kommentar
praystation Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Vi kan vel alle være enige om at det eneste positive med denne anmeldelsen er at man bare kan bli positivt overrasket. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Gamer.no slår til igjen.. Gow1 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10 Gow2 Press Average: 9.5 Gamer.no 10/10 Resistance 1 Press Average: 8.8 Gamer.no 7/10 Resistance 2 Press Average: 9.1 Gamer.no 7/10 Killzone 2 Press Average: 9.5 Gamer.no 6/10 Eneste jeg er uenig med gamer.no her er at GOW2 kanskje burde hatt en 9'er. Å killzone2 har jeg ikke fått testet. Å Killzone umulig kan være verre enn Resistance. Uansett all heder til en anmelder som gir seg faen i hva alle andre mener. Skulle ønske det var han som anmeldte GTA4 slik at jeg ikke ble lurt trill rundt. Eventuelt Mirrors Edge, følte meg som tidenes sucker etter 5 minutter med det. Uansett fanboys, ro ned. Dette er hans mening. Kan ikke bestrides. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg skal ikke klage på karakteren fordi anmeldelser er subjektive samt at jeg ikke har spillt spillet. Likevel mener jeg dette var en dårlig anmeldelse. ...vel, i alle fall hos hylekoret som kaller seg selv Playstation-fans. Dette er tatt fra anmeldelsens første avsnitt. Selv har jeg hatt og har PS1, 2 og 3 og vil kalle meg en fan. Dog er jeg ikke en fanboy og mener slettes ikke at alt Sony gjør er perfekt. Kanskje er jeg til og med enig i karakteren i anmeldelsen når jeg selv får spilt KZ2. Men jeg har da ikke bidratt i noe hylekor. Mener du fanboys, så skriv det. Hvorfor starte anmeldelsen med å skjelle ut alle som har et positivt forhold Playstation? Det er ikke rart i at beskyldninger hagler mot skribenten om faboyism. Spillet har "hatt en høy stjerne i menigheten...". Det hørtes kanskje tøft ut inne i hodet når det ble skrevet, men det høres ut som hvilken som helst fanboy (PS eller Xbox) som omtaler sine motstandere. Skribenten skrev i en av kommentarene her at han ikke hadde latt seg påvirke av hypen, men etter en slik start virker det ihvertfall slik. I tillegg har media også vært med på å hype KZ2, hva med å ta et litt selvkritisk blikk også? Ikke bare skylde på "menigheten". Se feks Gamer.no sin sniktitt. Forresten mener jeg at det er en generell trend at media er veldig god til å ta avstand fra den hypen de selv har skapt. Teksten under overskriften "trauste omgivelser" henger ikke helt på greip. heller. Hva har leadegrepet i GeoW med dette å gjøre, eller motorsagen? Og hva har dette å gjøre med pinnen som lyser og lager lyd som spilleren kommer å løpe til gang på gang? Mulig jeg hadde skjønt dette hvis jeg hadde spilt KZ2 og mer GeoW. Det er alt for mye sammenligninger med andre spill. Anmeldelsen står ikke på egne ben. Man er nødt til å ha spilt alle spillene som nevnes for å få full mening av teksten. På meg virker det også som lat skriving å bruke sammenligninger hele tiden, istedet for å prøve å uttrykke hva men mener/føler i tekst. Det er ofte jeg er uenig i karakterene anmeldelsene på Gamer.no (mer om dette senere), men jeg leser dem alltid fordi skribentene beskriver spillene godt. På den måten får jeg et godt bilde om spillet er noe for meg eller ikke. Men dette får jeg ikke av denne anmeldelsen. Delvis er dette på grunn av alle sammenligningene og delvis fordi skribenten fokuserer for mye på sin subjektive opplevelse av spillet. Ikke noe galt i subjektivitet, men spillet kunne vært bedre beskrevet. Bare for å ha sagt det med en gang. Jeg beskylder ikke Marius Jentoft eller andre skribenter her for å være xbox-fanboys. Men mitt inntrykk er likevel at det stilles langt strengere krav til PS-spill enn andre spill. Det er min oppfatning at når det gjelder store spilltittler så avviker negativt gamer.no i mye større grad fra metakritikker når det er PS spill, enn ved Xbox-spill. Godt mulig dette er helt tilfeldig, men det begynner å bli påfallende. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Nei, anmelderen må bare innrømme at hans personlige oppfatning av dette spillet er totalt feil da det ikke stemmer overens med alle andres mening. Jeg håper dette er ironi? Eller er du helt blåst? Edit: Jeg ser du ikke er helt blåst... Endret 30. januar 2009 av Toa Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Og alle skal være snille mot hverandre... Noen poster slettet. I dag, 13:37 Endret 30. januar 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=zx4yDmPG-FY&eurl= av og til så må man bare innse at man tar feil Haha de hitler videoene blir aldri gamle Bra at de brukte en annen scene en den de alltid bruker fra den filmen. OT: Jeg har selv vært i MP betaen. Hvis du har en brøkdel av forståelse for historien så vil atmosfæren du kriger i være logisk. Grafikken og fysikken i spillet er utrolig bra samt gameplayet. Dette er jo bare en betaen.. Håper på en knallgod SP del og hvis den holden den stemningen som du får MP så er dette et knallgod om ikke det beste FPS spillet der ute til nå... Har respekt for Gamer for å trekke spillet for å ikke ha Co-op men da trekker jeg gamer for å ikke ha video anmeldelser. Holder meg til nå til Tek og se hvilke spill anmeldere de kan hoste opp Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Nei, anmelderen må bare innrømme at hans personlige oppfatning av dette spillet er totalt feil da det ikke stemmer overens med alle andres mening. Du har helt rett! Vi kan ikke la folk ha egne meninger! Hans PERSONLIGE oppfatning er feil! Marius vet ikke hva han sier, han vet ikke hva han vil ha! Tror Norse var ironisk her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg