Orcuz Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Hei! Har nettopp flyttet i en ny leilighet med ganske liten stue. Jeg trenger derfor et ganske lite hjemmekinoanlegg og har følgene krav. Det må ta liten plass, må være bra lyd til prisen. Må lese divx og oppskalere dvd (helst ha bluray spiller) Ha vanlig analog lydinngang så jeg kan koble på pc (rca) og gjerne ha optisk lydinngang/hdmi inngang. Det skal helst være 2 høytallere og sub (jukse surround) men kan godt være 5 høytallere også. Det viktigste er hvertfall at jeg kan koble både pcen(rca) og get hd boksen (optisk) og xboxen min til samme anlegget. Noen tips? Har stt litt på LX03 link Noen erfaring med det? Har også mulighet for å få Bose 321 gsx til ca 7500... Er dette et anlegg jeg burde gå for? Var å hørte på det, men syntes det ga litt lite bass, men det var kanskje fordi det var stor butikk? Endret 30. januar 2009 av Orcuz Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei! Har nettopp flyttet i en ny leilighet med ganske liten stue. Jeg trenger derfor et ganske lite hjemmekinoanlegg og har følgene krav. Det må ta liten plass, må være bra lyd til prisen. Må lese divx og oppskalere dvd (helst ha bluray spiller) Ha vanlig analog lydinngang så jeg kan koble på pc (rca) og gjerne ha optisk lydinngang/hdmi inngang. Det skal helst være 2 høytallere og sub (jukse surround) men kan godt være 5 høytallere også. Det viktigste er hvertfall at jeg kan koble både pcen(rca) og get hd boksen (optisk) og xboxen min til samme anlegget. Noen tips? Har stt litt på LX03 link Noen erfaring med det? Har også mulighet for å få Bose 321 gsx til ca 7500... Er dette et anlegg jeg burde gå for? Var å hørte på det, men syntes det ga litt lite bass, men det var kanskje fordi det var stor butikk? Sjekk ut Canton hos avshop.no, det er små og ganske gode høyttalere. Vil anbefale separat surroundreceiver fra feks Yamaha og kvalitetshøyttalere. Kompaktanlegg er som regel fulle av kompromisser, og gir ikke den helt store dynamikken i et kino oppsett. Små høyttalere med god lyd er dyrere enn store høyttalere med god lyd dessverre Bose er vel de som har tøyd godlyd fra små diskrete systemer lengst, men det koster skjorta... Lenke til kommentar
akle Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg kan også anbefale separat surroundreceiver. Det gir jo også større muligheter til utvidelse senere. Jeg tenkte også kjøpe et anlegg noe alla det du linker til men litt rimeligere. Jeg endte opp med Onkyo 606 og Dynavoice F-6-5.1-pakke. Hadde jeg vert deg hadde jeg kjøpt et par fronthøyttalere, en reciver og en separat BD-spiller. Men skal la andre få anbefale hva! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ha vanlig analog lydinngang så jeg kan koble på pc (rca) Hvorfor ikke koble til PC-en via den optiske utgangen på PC-en? Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Da må man ha en pc med optisk lydutgang først. Tror ikke min har det =( Lenke til kommentar
nickandr Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ta en titt på XTZ 89 5.0 pakke. + Denne NAD reciveren. Så hadde jeg spart opp litt til å kjøpt meg en XTZ 10.16 sub. Har selv dette XTZ oppsettet.. Mye lyd for pengene.. Selv uten suben er det bra med lyd Lenke til kommentar
akle Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Ta en titt på XTZ 89 5.0 pakke. + Denne NAD reciveren. Så hadde jeg spart opp litt til å kjøpt meg en XTZ 10.16 sub. Har selv dette XTZ oppsettet.. Mye lyd for pengene.. Selv uten suben er det bra med lyd Du linker til en DENON reciver!? Har hørt mye bra om XTZ, så tror dette er et bra oppsett. Endret 31. januar 2009 av akle Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Takk for mange gode tips, men er det noen som har noen erfaring med Bose 321 gsx? Kan få det veldig billig (ca 7000) Finner ikke noen tester av det heller =( Lydogbilde har testen den forrige modellen, men mye har skjedd på noen få år da... Lenke til kommentar
_chef Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Takk for mange gode tips, men er det noen som har noen erfaring med Bose 321 gsx? Kan få det veldig billig (ca 7000) Finner ikke noen tester av det heller =( Lydogbilde har testen den forrige modellen, men mye har skjedd på noen få år da... Hei. Jeg savner også en test av de seneste modellene fra Bose 3.2.1, men har selv vært og hørt på de og synes det låter meget bra til tross for et anonymt utseende. Kan selv tenke meg dette oppsettet og er meget interessert om du kan skaffe flere til en slik hyggelig pris... En annen kompaktspiller jeg har snust litt på er NAD sin VISO TWO (2.1). Finnes også en VISO FIVE (5.1) http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemme...ceiver_sort.htm Dette er en DVD-Receiver jeg har sett og lest en del om og har stor tro på, og her kan du sette sammen de høyttalerene som måtte passe og da blir prisen blir fort 10.000,-..... Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) litt sent svar kanskje, men i alle fall; Ut ifra størrelse, og den prisen du kan få GSX for så jeg har ingen problemer med å anbefale 3.2.1 GSX. Har hatt GS utgaven noen uker nå (hvor eneste forskjellen egentlig er harddisken) opp mot en platespiller, og det låter helt fantastisk. Bass er det mer enn nok av, og skulle det behøves er det fort gjort å fininstille det etter eget ønske. Jeg har samme problem som deg, med en liten stue, og her gjør anlegget en kjempejobb. Har faktisk bare god-ord å si. Attpåtil får du en multifjernkontroll med på kjøpet;-) PS: Jeg måtte forresten gi litt over 13k for komplett anlegg med stativer, og synes fortsatt det er verdt hver krone PS nr 2: Jeg leste testen av 321 GS hos lyd&bilde nu nettop, det er den gamle utgaven de tester der. Nyeste har selvfølgelig HDMI, optisk inngang og egentlig alt de savnet der;) Endret 12. april 2009 av JonasPB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå