Gå til innhold

Taste inn siffer til talefonsvarer med TouchScreen mobiler? (NOKIA 5800)

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort dilemma her tror jeg. Hvis jeg ringer kontofon, kundeservicer, taxi etc, og blir bedt om å taste 1,2,3 eller whatever, så har jeg ikke noe tastatur å taste det inn på. Har prøvd å trykke på menyene, men finner ikke noen måte å gjøre dette på...

Noen som har en løsning på dette problemet?

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøvd litt, og fikk frem tastaturet, men det ble ikke registrert før jeg trykket på ringeknappen, og da ble samtalen satte på vent fordi jeg prøvde å ringe telefonnummer "1".

Edit, fant utav det, men det var tungvindt.

Trykk på "Valg", "Send DTMF","Angi manuellt" "1" og "ok" knappen...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke finnes en enklere måte? Jeg har ingen erfaring med 5800, men på iPhone er det en egen knapp som heter "tastatur", og får frem et numerisk tastatur underveis i samtalen...

Samme er det på Diamond...skulle tro det ville være en enklere måte ja :D

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke finnes en enklere måte? Jeg har ingen erfaring med 5800, men på iPhone er det en egen knapp som heter "tastatur", og får frem et numerisk tastatur underveis i samtalen...

Det med "Send DTMF" vil jeg tro er noe man bare gjør en gang, som gjør at det taste trykkene man gjør blir sendt, uavhengig om det er touch eller vanlig tastatur. At tastaturet kommer frem ved og trykke på en egen tast som er lettere tilgjengelig er jeg rimlig sikker på at de har puttet i 5800 også. :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg trykker på oppringing nede i høyre hjørnet, og så trykker f.eks. 1, så skjer det ingenting, men hvis jeg deretter trykker på telefonikonet, så prøver telefonen å ringt nummeret "1"...

EDIT: Det går også an å trykke "Valg", scrolle ned til "Gå til startskjerm", trykke på tastaturikonet og så taste f.eks. "1", men heller ikke det er veldig simpelt...

EDIT2:

Hvis jeg trykker på oppringing nede i høyre hjørnet, og så trykker f.eks. 1, så skjer det ingenting, men hvis jeg deretter trykker på telefonikonet, så prøver telefonen å ringt nummeret "1"...
Fikk til denne medtoden nå :) Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...