abene Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Det meste av multimediainnhold på web spilles med Flash Player, ifølge tall fra Adobe. Les mer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 And this was surprising where? Ren skrytepublisering. Ellers så begynner de å føle seg truet av Silverlight og må hevde seg. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg antar han fyren her jobber i Adobes PR-avdeling: Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ingen nye overraskelser her. Og jeg er generelt skeptisk til silverlight og andre rare påfunn fra microsoft... Jeg har endelig fått flashdelen i adblock til å virke nå, så jeg er ikke plaget av flash lenger Lenke til kommentar
haalo Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Yay, proprietære nettleserpluginer . Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Men Firefox sin nye video-dings kommer vel til å slå an som noe aldri har slått an før. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Tja, hvis det ikke får støtte i IE kommer det vel ingen vei. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ståle: det hjelper ikke på interaktive sider gjør det? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Når får flash virkelig gpu akkselasjon, er så grundig lei av at flash skal ødelegge min surfe opplevelse ved å både stjele batteri og flyt(cpu ytelse). Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) <sarkasme>Wow, dette var jaggu meg en skikkelig overraskelse :O</sarkasme> Sitter naa selv om jobber med aa faa video-taggen (den Firefox bruker OGG for aa drifte) til virke paa prosjektene mine. Endret 30. januar 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
frisyre Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Flash skulle vært forbudt content Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ståle: det hjelper ikke på interaktive sider gjør det? ? Det er et par år siden jeg har hørt ordene "interaktive sider", så jeg er kanskje ikke helt med på hva du mener, men HTML/JS/<video> kan sammen gjøre det aller meste flash greier, og det på en mye penere måte. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Siden de veldig fleste er smart nok til å ungå silverlight, er dette innlysende Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ståle: det hjelper ikke på interaktive sider gjør det? ? Det er et par år siden jeg har hørt ordene "interaktive sider", så jeg er kanskje ikke helt med på hva du mener, men HTML/JS/<video> kan sammen gjøre det aller meste flash greier, og det på en mye penere måte. Tja, flashspill? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Tja, flashspill? Javascript og <canvas> ^^ Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ståle: det hjelper ikke på interaktive sider gjør det? du tenker på glorifiserte reklame sider med vanskelig å finne info og bakgrunnsmusikk? er omtrent det eneste jeg har sett flash bli brukt til utenom å putte media elementer inn i en blog eller lignende. og ja, jeg hater slike sider. gi meg tekst jeg kan søke med nettleserens innebygde funksjoner, og som en slipper å vente på at skal late inn omtrent som ett C64 spill på kassett... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Reelle alternativer er DHTML (Javascript og HTML+CSS) og Java. Betingelsene for førstnevnte er en kapabel nettleser. De finnes det flere av, og til flere operativsystemer enn det som er tilfellet med Adobe Flash. Java har også bred plattformstøtte og det finnes nå også "open source"-implementeringer av det. Flash er sikkert fint for de som liker å dille rundt med spill i browseren. Men, en webdesigner som maltrakterer siden med Adobe Flash eksluderer ikke bare enormt mange brukere (og plattformer, spesielt mobil) - maskinvarekravene skyter til himmels, browserintegrasjonen er uforutsigbar og det gir liten eller ingen gevinst når det gjelder brukervennlighet. Endret 30. januar 2009 av Manuel Lenke til kommentar
Nap Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Vet ikke om det nødvendigvis finnes så mye bedre alternativ, men er det bare meg som synes at Flash suger??? Spiser CPU cycles som fy. Er vel værre i Firefox enn IE. Nå er ikke jeg av de som er mest opptatt av energisparing/miljø, da jeg mener dette er et oppkonstruert problem, men Flash må da i snitt minst doble strømforbruket på mange PCer? Og med ditto viftestøy. Det aller værste er kanskje Hibernate-modus i Windows. Noen gang forsøkt å vekke en PC ut av denne modusen, mens man har flere "Tab'er" i browseren som inneholder Flash? Har opplevd alt fra 1 min til 2 timer før maskinen er "oppe igjen". Og ja, jeg bruker Flash-block o.l., men det hjelper så lite siden nesten hver eneste Web-utvikler på død og liv skal designe sidene med Flash, og jeg har behov for å se innholdet Nap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå