xantarion Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hei. Trenger et lite tsr-program. Sjøl så programerer jeg i Java, og som alle vet egner Java seg dårlig til å lage programmer som ligger i bakgrunnen og "passer" på (sluuker for mye ressurser). Det jeg trenger er et lite windows-program som ligger usynlig i bakgrunnen og dreper alle forsøk på installasjon av "adwaren" google toolbar. Drifter et nettverk på en skole, og er noe frustrert over at google-toolbar blir installert i tide og utide. Lenke til kommentar
___ Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 ...og som alle vet egner Java seg dårlig til å lage programmer som ligger i bakgrunnen og "passer" på (sluuker for mye ressurser). Jasså, så dette er noe som alle vet? Da må jo jeg være unntaket, da. Hvilke holdepunkter har du for å komme med en slik påstand? En Java-prosess kan uten problemer "gå i bakgrunnen" uten å "stjele" mer ressurser enn hva Windows-programmer gjør. Jeg vil faktisk påstå at Java-prosesser er snillere mot system enn et "gjennomsnittlig" Windows-program, når det gjelder bruk av ressurser som minne, prosessor, etc. Werner Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Kanskje du kan bruke dette microsoftprogrammet? http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_SteadyState Dere kjører mest sannsynlig AD på en win 2003/2008-server? TA da også en titt på dette : http://www.edugeek.net/forums/windows-serv...hrough-gpo.html Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Jasså, så dette er noe som alle vet? Da må jo jeg være unntaket, da. Hvilke holdepunkter har du for å komme med en slik påstand? ... Werner Lite konstruktiv tilbakemelding. Hvis du ønsker svar på hvorfor Java krever mer ressurser; bruk google eller lag en ny tråd på forumet her... Det begynner å bli mange på forumet her som er mer opptatt med å pirke på detaljer i innlegg, enn å svare med konstruktive forslag. .. flott om moderator kan få ut finger'n dabear, takker for godt forslag. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Det er av en hver datanerd sin natur å flame alt og alle som mener noe annet en en selv gjør. Gogo wernie! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 ...og som alle vet egner Java seg dårlig til å lage programmer som ligger i bakgrunnen og "passer" på (sluuker for mye ressurser). Jasså, så dette er noe som alle vet? Da må jo jeg være unntaket, da. Hvilke holdepunkter har du for å komme med en slik påstand? En Java-prosess kan uten problemer "gå i bakgrunnen" uten å "stjele" mer ressurser enn hva Windows-programmer gjør. Jeg vil faktisk påstå at Java-prosesser er snillere mot system enn et "gjennomsnittlig" Windows-program, når det gjelder bruk av ressurser som minne, prosessor, etc. Werner Etter alle problemene Java har hatt med feil og minnelekasjer gjennom tiden det har eksistert, er det kanskje ikke rart trådstarter tror dette. Om det gjelder til noen stor grad nå, er en annen sak, men jeg må si at JRE på min utviklingsmaskin stjeler 130 MB RAM når det bare er i gang, og det er ihvertfall betydelig mer enn gjennomsnittelige programmer. like Det fører dog ikke til noen ytelsesproblemer, og jeg vil heller ikke se noe galt i å la et Javaprogram gå i bakgrunnen. Det at java er tregt, er nå blitt en myte etter at det gikk over fra interperator til JIT kompilering. Det er tregere enn C eller C++, men ikke nok til å forsvare den økte utviklingstiden i C++ etter min mening. Men dette er ikke egentlig relevant for trådstarters problem. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 ...og som alle vet egner Java seg dårlig til å lage programmer som ligger i bakgrunnen og "passer" på (sluuker for mye ressurser). Jasså, så dette er noe som alle vet? Da må jo jeg være unntaket, da. Hvilke holdepunkter har du for å komme med en slik påstand? En Java-prosess kan uten problemer "gå i bakgrunnen" uten å "stjele" mer ressurser enn hva Windows-programmer gjør. Jeg vil faktisk påstå at Java-prosesser er snillere mot system enn et "gjennomsnittlig" Windows-program, når det gjelder bruk av ressurser som minne, prosessor, etc. Werner http://shootout.alioth.debian.org/u32/benc...;calc=calculate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå