Gå til innhold

Kan noen lage dette lille programmet?

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger et lite tsr-program. Sjøl så programerer jeg i Java, og som alle vet egner Java seg dårlig til å lage programmer som ligger i bakgrunnen og "passer" på (sluuker for mye ressurser).

Det jeg trenger er et lite windows-program som ligger usynlig i bakgrunnen og dreper alle forsøk på installasjon av "adwaren" google toolbar. Drifter et nettverk på en skole, og er noe frustrert over at google-toolbar blir installert i tide og utide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...og som alle vet egner Java seg dårlig til å lage programmer som ligger i bakgrunnen og "passer" på (sluuker for mye ressurser).

Jasså, så dette er noe som alle vet? Da må jo jeg være unntaket, da.

Hvilke holdepunkter har du for å komme med en slik påstand?

En Java-prosess kan uten problemer "gå i bakgrunnen" uten å "stjele" mer ressurser enn hva Windows-programmer gjør. Jeg vil faktisk påstå at Java-prosesser er snillere mot system enn et "gjennomsnittlig" Windows-program, når det gjelder bruk av ressurser som minne, prosessor, etc.

Werner

Lenke til kommentar

...

Werner

Lite konstruktiv tilbakemelding. Hvis du ønsker svar på hvorfor Java krever mer ressurser; bruk google eller lag en ny tråd på forumet her...

Det begynner å bli mange på forumet her som er mer opptatt med å pirke på detaljer i innlegg, enn å svare med konstruktive forslag. .. flott om moderator kan få ut finger'n :p

dabear, takker for godt forslag. :)

Lenke til kommentar
...og som alle vet egner Java seg dårlig til å lage programmer som ligger i bakgrunnen og "passer" på (sluuker for mye ressurser).

En Java-prosess kan uten problemer "gå i bakgrunnen" uten å "stjele" mer ressurser enn hva Windows-programmer gjør. Jeg vil faktisk påstå at Java-prosesser er snillere mot system enn et "gjennomsnittlig" Windows-program, når det gjelder bruk av ressurser som minne, prosessor, etc.

Werner

Etter alle problemene Java har hatt med feil og minnelekasjer gjennom tiden det har eksistert, er det kanskje ikke rart trådstarter tror dette. Om det gjelder til noen stor grad nå, er en annen sak, men jeg må si at JRE på min utviklingsmaskin stjeler 130 MB RAM når det bare er i gang, og det er ihvertfall betydelig mer enn gjennomsnittelige programmer.

like

Det fører dog ikke til noen ytelsesproblemer, og jeg vil heller ikke se noe galt i å la et Javaprogram gå i bakgrunnen. Det at java er tregt, er nå blitt en myte etter at det gikk over fra interperator til JIT kompilering.

Det er tregere enn C eller C++, men ikke nok til å forsvare den økte utviklingstiden i C++ etter min mening.

Men dette er ikke egentlig relevant for trådstarters problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Werner

http://shootout.alioth.debian.org/u32/benc...;calc=calculate

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...