oyvind_b Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Som CSS-amatør trenger jeg hjelp til styling av en liste med mange forms. Jeg vil ha en liste med mange forms under hverandre hvor hver form skal stå helt tett inntil den forrige. <FORM> <INPUT /> <INPUT type="submit"/> </FORM> <FORM> <INPUT /> <INPUT type="submit"/> </FORM> Dette viser to forms, men det er ganske stort mellomrom mellom hver. Hvordan kan jeg style dette riktig? Øyvind Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Bruker css'en på akkuratt samme måte som når du bruker det til et annet element. Lenke til kommentar
Asterisk Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 I css-dokumentet ditt kan du skrive det slik: form { margin: 0px; ++ } Hvis du vil endre kun ett skjema: form.skjema { margin: 0px; ++ } I html-dokumentet kaller du på css-koden slik: <form class="skjema"> Det samme gjelder for input: input { margin: 0px; ++ } Eller: input.in { margin: 0px; ++ } I html-dokumentet kaller du på css-koden slik: <input class="in"> Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 @Asterisk: Takk, det gjorde susen Øyvind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå