Joffemann Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Heisann Jeg har nettopp kjøpt meg iPod touch og er veldig godt fornøyd, begynner faktisk å bli avhengig... Jeg har et ønske om å kunne ha med meg denne på jobb, og at den skal være på nett. Vi har ikke trådløst nettverk på jobb, men min laptop står i docing stasjon på nett hele dagen. Tanken er å dele denne nettilgangen med iPod'en via wlan. Spørsmålene er ganske enkelt: - Kan jeg koble iPod'en til laptopen min sitt trådløse nettverk ved hjelp av ad-hoc? - Finnes det noen enkel måte å bytte mellom ad-hoc og tilgangspunk (har behov for wlan på reiser)? - Er det noen her som har forsøkt dette tidligere og kan legge ut en kokeoppskrift her ;-) Lenke til kommentar
Joffemann Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Da har jeg funnet ut av utfordringen, var egentlig veldig enkelt! Lager en liten kokebok dersom noen skulle ha samme behov: Klargjøre nettverks pc for internett deling: - Velg egenskaper på "mine nettverkssteder" - Høyreklikk på nettverk som står koblet opp mot internett - Velg egenskaper og klikk på avansert - Her tikker du av for del internett tilkobling med andre... Nå er PC'n satt opp for å dele internettforbimdelsen med andre pc'er som står i samme nettverk. Det neste vi må gjøre er å sette opp det trådløse nettverket til ad-hoc, noe som også var ganske enkelt hvis man følger denne kokeboken: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/n..._02april08.mspx Etter dette er det bare å velge navnet du satt på ad-hoc forbindelsen over på din iPod sin konfigurasjon, og vips er den på nett.. Dette fungerte utmerket, noe begrenset rekkevidde på nettet, men funket bra. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå