Gå til innhold

Gravemaskin - lønn, kurs osv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ofte et kurs man tar i tillegg til lastbil lappen, så en bør nok ta det også da graving og lastebil ofte er samme "Yrke". Tok anleggsmaskinførerkurset over 2,5 dag for noen år siden, mener det var rett under 3000,- for det. Men så må du ha 40 timer praksis på hver enkelt maskin, før du får selve beviset

Lenke til kommentar
Inntekt:

Arbeidet i den utførende del av næringen lønnes som prestasjonslønn og varierer derfor med produksjonen. Gjennomsnittlig lønnsnivå er omkring 250-350.000.- kroner i året. Diverse lønnstillegg på toppen av dette, bl.a. for eventuell ubekvem arbeidstid, vil ofte representere en betydelig ekstralønn.

Dette er dersom du har fagbrev som Anleggsmaskinfører. De jeg kjenner som er maskinførere tjener en god del mer enn dette, men hvor mye av den lønnen som er pga overtid osv vet jeg jo ikke.

Lenke til kommentar

Du må ha 32timer teori og 40 timer praksis. Er ikke sikker på hvor mye teorikurset koster for jeg fikk det på skolen, men tror det er rundt 5000.

Lønn med fagbrev ligger vel på rundt 190 - 210 i timen tror jeg, er vel noe mindre uten..

edit: så må du vel ha 8 timers hms kurs..

Endret av Jan_Erik
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Her er litt info på hvordan du kan bli Anleggsmaskinfører.

Det er et yrke jeg kan anbefale, og det er rimelig godt betalt. Og ikke minst, utrolig variert.

Har selv fagbrev og ADK bevis(lov til å legge rør i grunnen) men av forskjellige årsaker jobber jeg ikke lenger med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...