k_flaathe Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Heisann, lurer på hvor i trondheim det er kurs for gravemaskin og andre anleggsmaskiner? lurer også på hva gjennomsnittslønnen ligger på? Mulig å ta fagbrev innen noe av det? Lenke til kommentar
rotiz Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Fant en link som kanskje kan være interessant: http://www.kursagenten.no/3/Gravemaskin-464.aspx Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 jeg tok et 2 ukers anleggsmaskinfører-kurs ifjor, så nå har jeg lov til å kjøre gravemaskin og dumper. men det er nok ingen som vil ansette en "fersking" i det faget, som bare har fått tilatelse til å kjøre, og ikke har noe erfaring. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 alltids noen som ansetter rookies.. hva betalte du for kurset? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Dette er ofte et kurs man tar i tillegg til lastbil lappen, så en bør nok ta det også da graving og lastebil ofte er samme "Yrke". Tok anleggsmaskinførerkurset over 2,5 dag for noen år siden, mener det var rett under 3000,- for det. Men så må du ha 40 timer praksis på hver enkelt maskin, før du får selve beviset Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 noen som vet gjennomsnittslønnen? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Inntekt:Arbeidet i den utførende del av næringen lønnes som prestasjonslønn og varierer derfor med produksjonen. Gjennomsnittlig lønnsnivå er omkring 250-350.000.- kroner i året. Diverse lønnstillegg på toppen av dette, bl.a. for eventuell ubekvem arbeidstid, vil ofte representere en betydelig ekstralønn. Dette er dersom du har fagbrev som Anleggsmaskinfører. De jeg kjenner som er maskinførere tjener en god del mer enn dette, men hvor mye av den lønnen som er pga overtid osv vet jeg jo ikke. Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Du må ha 32timer teori og 40 timer praksis. Er ikke sikker på hvor mye teorikurset koster for jeg fikk det på skolen, men tror det er rundt 5000. Lønn med fagbrev ligger vel på rundt 190 - 210 i timen tror jeg, er vel noe mindre uten.. edit: så må du vel ha 8 timers hms kurs.. Endret 31. januar 2009 av Jan_Erik Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 lønna ligger på cirka 300 000 i året. Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Her er litt info på hvordan du kan bli Anleggsmaskinfører. Det er et yrke jeg kan anbefale, og det er rimelig godt betalt. Og ikke minst, utrolig variert. Har selv fagbrev og ADK bevis(lov til å legge rør i grunnen) men av forskjellige årsaker jobber jeg ikke lenger med det. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 takk for info. men jeg har ikke tenkt å gå skole, bare tenkt å ta kursene som trengs for å kjøre gravemaskin/hjullaster/etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå