toazty Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) skal ha foreldre permisjon i noen mnd. , og da lurer jeg på om arbeidsgiver har en mulighet for å beordre meg på jobb, hvis det er skikkelig krise på jobb. prøvde å finne frem i lovdata.no, men stod liksom ingenting om det.. EDIT : har gitt arbeidsgiver beskjed i god tid om dette, og er blitt enige om at jeg skal ha permisjon, skal jobbe 1 uke i permisjonstiden, noe som er avtalt med arbeidsgiver, men utover det har jeg svært lite lyst til å gå på jobb, når jeg heller kan være hjemme med ungen.. Endret 30. januar 2009 av toazty Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Har du permisjon så har du permisjon. Men det er klart at om det skulle være heilt krise så kan du velge å vise litt godvillje om du blir kompansert for dette. Men dette er opp til deg. Det finnes også yrker der du har møte plikt ved spesielle omstendigheiter, men dei yrkene har eigne avtalar på dette. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 har vel ikke noe link til hvor dette står? trenger å være 100% sikker når arbeidsgiver begynner å mase.. godvilje ja, det handler om å gi og ta, bare litt kjipt når jeg føler arbeidsgiver kun tar.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hmm, var ikkje så lett å finne dette, men etter litt søking fant eg dette: 69 Med permisjon menes midlertidig fritak for arbeidsplikt Dette er en rettighet som arbeidstakere har i visse situasjoner. www.gyldendal.no Håper dette hjelp deg litt på vei. Lenke til kommentar
Smilius Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 stemmer dette, du har ikke PLIKT til å gå på jobb når du har permisjon. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 ok.. men da har jeg det jeg trenger.. takktakk.. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 MEN , kan ikke en arbeidstaker utsette deler av permisjonen din med tvang og ha deg på jobb istedenfor? la oss si at arbeidstaker vil ha meg på jobb for det er krise, , så istedenfor å avslutte permisjonstiden 1.sept. så avsluttes den 14.sept. ... kan en arbeidsgiver gjøre slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå