LucarioX Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Selv har jeg nå vanskelig for å ta noen av ungdomspartiene så veldig seriøst. Synes mer eller mindre alle virker litt ekstreme/useriøse. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 vel de kan ha stor innvirkning på partiene Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Man kan spekulere i hvor FrP hadde vært i dag, og om de hadde hatt mye til felles med Venstre, dersom Tor-Mikkel Wara hadde blitt formann etter Carli i løpet av 90-tallet. Men i 1993 var Bolkesjø-møtet, der de unge liberale forlot FrP, og de satt igjen med Carli som autoritær leder, og ble et populistisk parti som er liberale bare på papiret bortsett fra enkelte prinsipper om skatter, eiendomsrett og personlig frihet i lovspørsmål som apellerer til deres kjernevelgere - samtidig som de er veldig for sterkt politi og strenge lover som rammer de som ikke er i målgruppa. Sant nok. Med Wibe, Wara, Skjervengen, Christiansen og co i fortsatt aktivitet hadde FrP vært et annet parti. Antagelig et langt mindre ett, og det var nok ikke Hagens mål. Han ville lage det nye arbeiderpartiet, og da duger ikke liberalismen som metode. vel venstre sliter jo med at unge venstre er litt vel mye liberale De sliter vel i grunnen ikke med det? Unge Venstre får lov å være radikale, Venstre er romslige nok til at det ikke er noe problem. Når forslagene blir for høytflyvende for moderpartiet så går Sponheim ut og sier "dette er tullete", og så blir det med det. No problem. Venstrefolk husker at de har vært unge selv en gang, og vet at det er slik det skal være... Geir Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Syns det hadde vært flott hvis venstre hadde vært litt større, da kunne Venstre, Høyre og FRP gått i regjering og et større Venstre kunne hjulpet Høyre om å holde igjen FPR litt. Så lenge vi holder oss langt borte fra SV/SP så er det egentlig samma faen for meg. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 yavel: Er ikke bare negativt det heller. Er nok noen som frastår og stemme Venstre pga Unge Venstres liberale holdninger, men selv kjenner jeg folk som liker Venstre bedre pga dette og jeg er vel forsåvidt inkludert der. Jeg synes UV har en del gode tanker og det at en del av politikken der kan bli videreført til moderpartiet i framtiden gjør at jeg har mer optimistiske tanker om hva framtiden kan bringe for Venstre og for Norge. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 En AP-Venstre-regjering er noe jeg ville ønske velkommen. Partiet er dønn solid, og verdiliberalt. Det jeg ønsker er sosialdemokrati med litt mer personlig frihet, og det er det jeg vil se på som Venstres store misjon i en slik regjering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå