Thrinduil Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hehe Hadde nok fortsatt å tro. Hadde nok i et slikt tilfelle vært han luringen der nede som hadde prøvd å bløffe. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hehe Hadde nok fortsatt å tro. Hadde nok i et slikt tilfelle vært han luringen der nede som hadde prøvd å bløffe. Min kjære svigermor tyr også alltid (ihvertfall nesten, hun har blitt bedre...) til "luringen" der nede hver eneste gang det skjer noe hun ikke klarer å forklare av onde ting.... Blir bare komisk å tro at alt det gode er gud og alt det onde er satan, for veien til helvette er brolagt med gode gjerninger...... Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Var ikke ment å putte alt på ham. Det jeg mente var at Gud ville ikke dukket opp og sagt "halla, vil bare si at jeg ikke finnes" Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg hadde ikke gjort det. For det første, Gud ville ikke spurt noen om å drepe noen. For det andre, en trenger ikke å "bevise" for Gud at en tror på ham. Så lenge man har tatt i mot det Gud har og gi og tror på Ham, så er det mer enn nok. Åssen vet du det? Åssen VET du at gud ikke ville spurt noen om å drepe noen? Rart at hver gang det skjer i mot så er det aldri gud..... Du kan aldri få bevist at det finnes noen gud.... og hvis du hadde kunnet bevise en gud hadde du fremdeles måtte bevises hvem sin gud det var snakk om... Det er jo ikke brått så sikkert at det var din gud... tenk om det var han luringen dere også tror på Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det er sikkert han luringen som ville prøvd seg Angående hvordan jeg vet at Gud ikke ville spurt om jeg kunne drept noen for å bevise troen min - så kan jeg henvise til budet som står i Bibelen som sier at en ikke skal drepe. Hvis Gud hadde kommet og spurt om jeg kunne drept noen for ham for å bevise min tro kunne han vel egentlig bare droppet det budet eller hva? Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Regnes ikke steining som drap? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det er sikkert han luringen som ville prøvd seg Angående hvordan jeg vet at Gud ikke ville spurt om jeg kunne drept noen for å bevise troen min - så kan jeg henvise til budet som står i Bibelen som sier at en ikke skal drepe. Hvis Gud hadde kommet og spurt om jeg kunne drept noen for ham for å bevise min tro kunne han vel egentlig bare droppet det budet eller hva? Men kjære deg, så fort det er snakk om noe guden din IKKE kan gjøre fordi ditt eller datt så påstår dere at han kan gjøre ALT uten å hefte seg ved regler og lover i naturen eller i resten av universet men når noen hevder at guden deres kan gjøre så noe så er han plutselig opphengt i regler skrevet i bibelen? Dette er både selvmotsigende og dumt og det håper jeg du ser også.... Det virker nesten som om dere har en preprogrammert plan for hva denne guden deres kan og ikke kan og det til tross for at han etter sigende skal være både allmektig og kan se inn i fremtiden.... blir ikke det litt dumt da? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det er sikkert han luringen som ville prøvd seg Angående hvordan jeg vet at Gud ikke ville spurt om jeg kunne drept noen for å bevise troen min - så kan jeg henvise til budet som står i Bibelen som sier at en ikke skal drepe. Hvis Gud hadde kommet og spurt om jeg kunne drept noen for ham for å bevise min tro kunne han vel egentlig bare droppet det budet eller hva? Ta å les Jobs bok fra det gamle testament en gang til du, der viser guden din sitt sanne ansikt. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Som Penn Jilette sa : When i debate a theist i ask him one question. -What would you say if God asked you to kill your own child? If you say no, then to me you're an atheist, if you say yes, then stay away from me you're dangerous. Endret 19. februar 2009 av Myagos Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Det er sikkert han luringen som ville prøvd seg Angående hvordan jeg vet at Gud ikke ville spurt om jeg kunne drept noen for å bevise troen min - så kan jeg henvise til budet som står i Bibelen som sier at en ikke skal drepe. Hvis Gud hadde kommet og spurt om jeg kunne drept noen for ham for å bevise min tro kunne han vel egentlig bare droppet det budet eller hva? Ta å les Jobs bok fra det gamle testament en gang til du, der viser guden din sitt sanne ansikt. Sanne ansikt? du finner noe som du tror er ment negativt og da er det Gud sitt sanne ansikt? De som prøver og tolke bibelen mener Jobs bok ikke er "sann" i den forstand at Job ikke levde på jorden, men at dette skjedde før Gud og Satan ble motsetninger/erkefiender.. Og er mer ett eksempel på at man skal stå fast i sin tro uansett hva som måtte skje her i livet.. Og ikke bare tro når man har det godt.. Endret 19. februar 2009 av Lionel_Luthor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvorfor er det sånn at kristne automatisk tar vekk alt som ikke er gangbart mens de omfavner det som (enda!) kan brukes og som viser guden deres som en god gud? Og hvorfor hører vi aldri en eneste himmel los preke om den blodtørstige, sjalu og tilbednings syke guden når vi benker oss i fanklubb huset til denne guden ved begravelser eller når noen gifter seg? Hvorfor er det alltid den gode, snille og nestekjærlige guden vi hører om da? En skulle nesten tro at de tok det som står i bibelen ut av kontekst på gjors......? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvorfor er det sånn at kristne automatisk tar vekk alt som ikke er gangbart mens de omfavner det som (enda!) kan brukes og som viser guden deres som en god gud? Og hvorfor hører vi aldri en eneste himmel los preke om den blodtørstige, sjalu og tilbednings syke guden når vi benker oss i fanklubb huset til denne guden ved begravelser eller når noen gifter seg? Hvorfor er det alltid den gode, snille og nestekjærlige guden vi hører om da? En skulle nesten tro at de tok det som står i bibelen ut av kontekst på gjors......? Ettersom Jesus dødde for våres skylder og for og tilgi oss for våres synder så så vil jo Gud se på oss som rene mennesker.. Så da blir alt rosenrødt og flott.. uansett om man finner noe som hevder at Gud var mindre grei i gamle testamentet.. Det er hele bibelen man følger, og man følger ikke kun de 5 mosebøkene som de fleste ateister bruker mye som argumenter for Gud var såpass aktiv på den tiden, men hele bibelen.. Og da får man ett mye mer positivt bilde på hele.. Men jo ja, vi er kanskje litt for og gode til velge ut det positive og se bort fra det negative.. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hele bibelen inkluderer også Jobs bok. Men hvis det å tro på Gud gjør deg lykkelig, for all del, tro på han til krampa tar deg. Lenke til kommentar
Sobrio Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ja! Hadde Gud bedt meg om det, hadde det garantert vært djelven selv, forkledd som et menneske. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 dersom man ikke adlyder gud er vel straffen å brenne i helvete til evig tid. alle ville svart ja på spørsmålet, dersom det var en reel mulighet at man kom til helvete. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Mener dette er et minst like sannsynlig scenario: Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 For en latterlig problemstilling. Jaa, er jeg enig i egentlig.. Så vidt jeg vet ville ikke en gud beordret noen til å drepe noen. Hvilken gud vil det vært? satan i forkledning kanskje? Tror ikke det=) Lenke til kommentar
probin Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 nei, gud.. du kunne ha spart deg for å "lage" mennesker... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 For en latterlig problemstilling. Jaa, er jeg enig i egentlig.. Så vidt jeg vet ville ikke en gud beordret noen til å drepe noen. Hvilken gud vil det vært? satan i forkledning kanskje? Tror ikke det=) Tørr jeg å minne om abraham? Og sønnen hans? Dette er kanskje den guden som er beskrevet i GT og han er jo ikke den samme som i NT... glemte det jeg, beklager! ("ironi/") Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Jaa, er jeg enig i egentlig.. Så vidt jeg vet ville ikke en gud beordret noen til å drepe noen. Hvilken gud vil det vært? satan i forkledning kanskje? Tror ikke det=) Hæ? Satan beordrer ikke noen drept. Gud derimot har jo selv drept flere millioner mennesker, det står skrevet i bibelen om gjennomført menneskeofring for gud! Tørr jeg å minne om abraham? Og sønnen hans? Eksempelet med Jefta og datteren hans er bedre, der blir ofringen gjennomført. "Hun hadde aldri vært sammen med noen mann." Endret 20. februar 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå