Gå til innhold

rmr2003

b-real

Anbefalte innlegg

Så...da har jeg kommet hjem fra RMR.

Skjelden jeg har hatt det så artig. Veldig lenge siden faktisk.

Etter MASSE styr klarte jeg og broderen å komme oss bortover, ved privat bil og ikke buss, noe som hadde resultert i at vi hadde gått glipp av åpninga (ikke at den var noe å se på egentlig da men... :shrug:)

Dag 1

Og som vanlig så var Svein ute konfransier med si nordlandskofte, ei som han har hatt i gudene vet hvor mange år. aaa.jpg

Han så står på scen der ja. (bildet er fra i fjor...)

Så, første band ut var Preslex, fjorårsvinnerene. I fjord så kom vokalisten inn med DEN Genidene alpelua og begynte å synge en blanding av opera og joik...og så tar han av seg alpelua og klikker totalt Genialt bra.

I år så var det litt mere stil over det de framførte. Hvis de slipper et album i nærmeste framtid så skal jeg ha det. Ikke snakk om noe annet.

Troops Of Doom dedikerte demmes opptreden til Sepultura, noe som falt i MEGET god smak. Bilder fra Troops Of Doom konserten kan dere se her.

aac.sized.jpg

Jeg er den som har hendene høyest og broderen er duden til høyre, men det kort-klippte hode.

Og som vanlig så har det vær litt alternativ underholdning på RMR, og denne gangen var det NM i Wrestling, noe som var litt artig, men som sagt, ikke alle var like flik til å fake sin smerte.

Og du kan seff se noen bilder her.

Deretter var det bandet Insense. Meget bra band. Tror jeg også skal lete litt etter album ja :)

Furia, som noen kanskje ser av band-navnet er et jenteband og levere musikk der etter også som gir en god avslappning for de som heller liker å ha litt hardcore en jenterock. Greit band...ikke noe sånn jeg ville ha kjøpt men helt ok.'

Og så Ugress. Ja, de fleste tenker "Huff, enda et elektronica band".

Og ja, et Utrolig bra band. Jeg tror skjelden jeg har hørt et band med så syke ryttmer og ei utrolig pen kvinnelig vokalist :woot:

Kl 0300 så begynte amatørbandene og spille, som skal konkurere om 10.000NOK som premie.

For å være helt ærlig så va det ikke så mye å skryte over fra de som deltok som amatørband på fredagen. De eneste må være de som spilte en Nightwish, der de hadde ei h0t dame og spilte noe lignende Nightwish.

[*]0300 BLACK DIAMOND, Myre

[*]0320 AGRAGAR,Harstad

[*]0340 JOKER EXPEDTION, Tromsø,

[*]0400 IMPERA, Stokmarkes

[*]0420 DEMENTIA, Narvik

[*]0440 JUDITH, Harstad

[*]0500 AKKA BAKKA BUNKARAKKA, Stokmarknes

[*]0520 DOMINIC, Rognan

[*]0540 SACRIFIED, Svolvær

Ikke spessielt mye bra der. Imperia leverte helt greit som de alltid gjør og spiller standard-sangene.

Så var det bare å sjangle seg borover til skolen der man kunne overnatte og få litt søvn.

Fikk bare en 2 timer jeg desverre. Hadde heldigvis med meg rene sokker :D

Dag 2

Og som alltid er det forsinkelser når de skal starte opp på RMR dag 2.

Med hele programmet ca 1 time forsinket ble det å drøye timene i kafeteria med litt chips, cola og en røyk for å døye den verste rangelfølelsen.

Og amatørbandene forsatte fra kl 1230 tro jeg til i ca 1800.

GHB var ganske stidlig. Nei, det har ikke noe med rus-stoffet GHB å gjøre, men det er initialene til folka i bandet :)

De hadde 1 synt, en gitarist, og en laptop som de laget ganske artig ting med der blandt andet de hadde sampling fra spansk, russik osv radio. Ganske stidlig.

"THE DELIBERATE DISCONTINUATION OF POSTMORTAL NEVERHELL" var ganske artig. Egentlig så er de ikke et band, men elvere ved Sortland VGS som framførte et prosjekt der de lagde en parodi på BlackMetal band.

Vokalisten kom inn helt skallet, iført ei hvit kappe og lenker rundt halsen, føttene og hendene.

Er litt artig, pga vokalisten er egentlig ganske skjenert av seg, noe som vistes av og til.

Taliban Airways: er et gammelt, men ganske bra band. Spiller stoner-rock som alle er glad i? :D

Dreadful: Med vokalisten Tor ("Mørke Tor") og et meget bra gitarist/basist/trommis så utgjorde Dreaful kanskje det beste fra sortland Deathmetal. Egene skrevene låter, meget bra framføring...et band som de fleste må like.

Og spessielt når Tor fikk signert ræva si av Idol David :lol:

Cataleptic: Death phunk metal band som vant årets andreplass på RMR. MEGET vellfortjent.

Som alltid så leverer Øystein&Co et genialt liveshow med stagedives, total klikking på scenen. Et show fra ende til annen. Setter pris på at vi publikum ble bett opp på scenen også :woot:

Jeg mener de var bedre en årets vinnere, men men...:shrug:

Ta et besøk innom hirrhirr.net/cataleptic og se...er video..garageklipp og litt egene bilder fra RMR.

War Pigs spilte oldschool metal, og de har holdt på ei stund. Grei nokk...

Myoclon, tidligere kjent som "Mortal Maze" som ble fjordårets nr.2, noe som jeg personlig ikke var spess enig i, men så sitter jeg ikke i juryen heller da :)

Metal band...tjah...ala Dimmu?

http://www.myoclon.com/

Og så kom Vanskapt. Jeg sier bare OMFG. SYKT bra musikk. De entrer scenen med å slenge ut signerte Cd'er til publikum, og heldigvis fikk broderen tak i en av de :woot:

Utrolig bra trøkk, sound, opptreden...Genialt!

www.vanskapt.cjb.net

Rocketboyz: var digg. Ikke noe annet å si.

Tungtvann: Vel...jeg har sett tungtvann bedre. Men, tungvann er tungvann. :

JR Ewing: W0W! For et show! De fjortjente virkelig den Alarm-prisen som de fikk. Fy søren for et trøkk og driv på de gutta.

Amulet: var greit nokk men ikke noe å hoppe i taket over.

Og så går min gratulasjon til "GRACELAND DEADHEAD" som vant RMR.

Folkene kommer inn i stilfull sorte klær, med sort skjorter med liten log på skjortekragen og sorte bukser og med en vokalist som ser ut som han enda ikke har blitt kvitt 80-tallet. Og så kliner de til med et forrykende live-show og rocker noe sykt. Var steikende imponert.

http://www.gracelandrock.com/

Gleder meg meget til neste år. Da skal det deles ut publikumspris, noe som broderen er hellig overbevist på at jeg og han skal ta.

Og til dere så sier at man ikke klarer å ha det artig uten rus: piss offffff.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...