knegg Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei Eg helde på og bygge meg ein nye stasjonære spill PC, Har alleride satt sammen kabinett, harddisker og cd-romm, har og ein CPU kjøler som skal brukast til ditte projektet. Kva eg har! kabinett Der passa ATX, microATX, Extended ATX CD-romm - trenge ingen link for den CPU kjøler Kjøler for socket 775 Og fleire harddiska er installert. Hovudkort trenge eg, det eg ser etter spesiellt er at den har 775 socket, 2x PCI express 16x for crossfire. Skjermkort - høyrt mykje bra om 4870 korta. men for all del, berre å plukke ut eit oppsett. 2000-3000 kroner Minne på 4Gb - skal ha windows XP x64 so det går fint. CPU har eg sett på, trur eg går for dinne vil tru den er sterke nukk for mitt system. Veit ikkje før vi har funne framm alle delane..... Straumforsyninga må vere sterke nukk for 2 skjermkort i crossfire, 6 harddiska og helst ha modulære kabla. Nåken som har eit ca tall på kor månge watt det blir? Forbruksområde: Nye FPS spel som kjeme ut, battlefield 2142 / Mirrors edge / Bioshock / farcry 2 / osv Om eg gløymte noko inni her so sei ifrå. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Hei Du bør uansett legge på 300,- og som minimum kjøpe en slik E8400 prosessor. Ellers er denne kjekk å se i når du skal bestemme strømbehov/PSU. Du trenger en god del hvis du skal ha crossfire bør sikkert kjøpe 800 W. Endret 30. januar 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ville kjøpt GeForce GTX 285 på grunn av Physx. Jeg har et 4870-kort og alle spill går smooth, men det sliter med Physx i f.eks Mirros Edge, en effekt som ser absolutt fantastisk ut. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ville nok satset på en E8400. Ingen vits å gå for noe dårligere... ang. nVidia og PhysX; er det noe særlig å hente på det? Grafikkmessig og prismessig virker jo ATi som et bedre valg... Lenke til kommentar
knegg Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 PhysX er ukjent for meg, men skal sjå litt på det. so ein 850W stramforsyning SLI ready burde holde vil eg tru. Sannsynlegvis skal eg bestille PSU frå ps.no får gratis frakt med ein kompis. So kan eg sette inn straumforsyninga mens eg bestemme meg for andre komponent. PSU.. annbefalte 4870 kort da? Lenke til kommentar
knegg Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Nåken formeininga om eit hovudkort til no då? ser etter spesiellt er at den har 775 socket, 2x PCI express 16x for crossfire. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ville nok satset på en E8400. Ingen vits å gå for noe dårligere... ang. nVidia og PhysX; er det noe særlig å hente på det? Grafikkmessig og prismessig virker jo ATi som et bedre valg... Det er ikke veldig mange spill som benytter PhysX ennå, jeg har bare vært borti Mirror's Edge, som for øvrig kjørte helt fint på et hd 4870 helt fram til jeg skulle slå meg gjennom noe glass, hvor fps-en sank ned til under 5. Deaktiverte, og kjører nå på max 1920*1200, 4xAA glatt. Jeg merka ingen store grafiske forskjeller da jeg deaktiverte PhysX, men om det er en nødvendighet for deg, bør du gå for nVidia. Wikipedia hadde en litt lenger liste PhysX-spill; 2 Days to Vegas Adrenalin 2: Rush Hour Age of Empires III (Only on the Mac version) Alpha Prime APB Auto Assault Backbreaker B.A.S.E. Jumping Bet on Soldier: Blackout Saigon Bet on Soldier: Blood of Sahara Bet on Soldier: Blood Sport Beowulf: The Game Bladestorm: The Hundred Years' War Brothers in Arms: Hell's Highway Captain Blood CellFactor: Combat Training CellFactor: Revolution City of Villains Crazy Machines 2 Cryostasis: Sleep of Reason Dark Physics Desert Diner Dragonshard Dusk 12 Empire Above All Empire Earth III Entropia Universe Fallen Earth Frontlines: Fuel of War Fury Gears of War Gears of War 2 Race Driver: Grid Gluk'Oza: Action GooBall Gothic 3 Gunship Apocalypse Heavy Rain Hero's Journey Hour of Victory Huxley Infernal Inhabited island: Prisoner of Power Joint Task Force Kuma\War Magic ball 3 Mafia 2 Mass Effect Medal of Honor: Airborne (No Geforce PhysX) Metro 2033 Mirror's Edge Mobile Suit Gundam: Crossfire Monster Madness: Battle for Suburbia Monster Truck Maniax Myst Online: Uru Live Nights: Journey of Dreams Nurien Open Fire Paragraph 78 Pirates of the Burning Sea Prince of Persia PT Boats: Knights of the Sea Rail Simulator Red Steel Rise of Nations: Rise of Legends Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy Roboblitz Sacred 2 Shadowgrounds: Survivor Sherlock Holmes: The Awakened Showdown: Scorpion Silverfall Sovereign Symphony Sonic and the Secret Rings Speedball 2 Stoked Rider: Alaska Alien Switchball Tension The Hunt The Stalin Subway Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 Tom Clancy's Rainbow Six Vegas (No Geforce PhysX) Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent Tortuga: Two Treasures Two Worlds Ultra Tubes Unreal Tournament 3 Unreal Tournament 3: Extreme Physics Mod Valkyria Chronicles Warfare Warmonger: Operation Downtown Destruction W.E.L.L. Online Winterheart's Guild WorldShift Personlig ville jeg ikke latt en motor som gir noen forbedringer i enkelte spill påvirke valget av gpu for mye. ATI kan jo også kjøre det til en viss grad selv om det er beregna for nVidia-kort. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Oppdatering: Hovudkort - MSI P45 Platinum, P45, Socket-775, DDR2 Er dissa kjøleribbene i vegen for ein CPU kjøler? spes den eg har? Skjermkort - Sapphire Radeon HD 4870 1GB GDDR5 Minne - Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB Straumforsyning eg skal ta? Lenke til kommentar
knegg Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Svar på ditte idag helst: drege dinne straumforyninga på 850W 2stk av dette skjermkortet? Lenke til kommentar
knegg Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Svar på ditte idag helst: drege dinne straumforyninga på 850W 2stk av dette skjermkortet? har fått svar på det. Det går i teorien, men når eg kjøpe meg eit nytt skjermkort kjøpe eg meg og ein nye PSU. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Endå meire data kyndige folks sjå på dinne handlevognen: Komplett's handlekurv for knegg Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Ble litt mye dobbel posting der, men skal du ha psu bør du ha Corsair sin nyeste 850W Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hvor stor skjerm har du? Grunnet at jeg spør deg om dette er hvis du har over 24" er 1gb et klart valg, hvis ikke er 1gb waste of money. Ville valgt dette skjermkortet , da dette er kjøligere, lager mindre støy og er klokket fra fabrikken. Når det gjelder PSU, ville jeg valgt Corsair 620 eller Thermaltake, begge er helt knalle PSU'er. Stille, yter godt og modulære. Bare viktig at hvis du velger Thermaltake sin, ikke alle er modulær, velg en modulær! Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå