Joananas Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Hei alle forumgjengere! Har fått i oppgave av min norsk lærer å foreta en undersøkelse angående emnet (ja, du gjettet det) Ungdom og Slang. I den forbindelse snur jeg meg til nettopp dere fordi dere er såpass hjelpsomme og pålitelige. Jeg vil simpelthen gjerne at akkurat du skal svare på en kort og enkel undersøkelse vedrørende temaet! Undersøkelsen tar for seg litt generelle spørsmål om slangord og går også delvis ut på å teste forståelsen av nye ord som er lagt til i den Norske Slangordboken og andre slangord som er tatt fra diverse internettsider. Det er også noen spørsmål om internettforkortelser. Undersøkelsen har blitt på kun 10 spørsmål slik at du enkelt og greit kan svare på den i farten. Husk: Ingen juksing! Undersøkelsen er nå over, tusen takk for alle svar! Endret 12. februar 2009 av joananas Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Der, lykke til med prosjektet! edit: BTW, fint navn du har! Endret 31. januar 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Dei norske slangorda du hadde der har eg aldri høyrt før. Men no er det vel typiske oslo-ord reknar eg med. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Du burde nesten tatt med slang fra andre deler av lander. Her i Bergen, og vestlandet generelt har vi mye å velge i. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 "Dårlig fantasi blant ungdom"? Korleis skal slang være dårleg fantasi? Eg vil heller påstå det er eit teikn på god fantasi å finne opp nye ord. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Kunne godt ha trengt et "vet ikke" alternativ for min del. Halvparten av ordene har jeg ikke hørt om.. Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) "Dårlig fantasi blant ungdom"? Korleis skal slang være dårleg fantasi? Eg vil heller påstå det er eit teikn på god fantasi å finne opp nye ord. Mulig undersøkelsen kan oppfattes som mangelfull for noen, men da velger du bare "Annet" og skriver under :-) På noen av "hva betyr dette?" oppgavene er det meningen at du skal gjette. Ellers, takk for feedback og alle svarene! Endret 1. februar 2009 av joananas Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Måtte gjette på de 7 første orda . Kjenner til lite typisk oslo-slang. Men interessant undersøkelse . Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg skjønte ikke en damn shit før jeg kom ned på "brb". Jeg er visst mer nerd enn gangsta, gitt :b Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hva gjør du hvis du skriver "brb"? Alternativ: Setter fyr på katta Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Får du noe svar på denne undersøkelsen eller? Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Får du noe svar på denne undersøkelsen eller? Har fått en del, ja Dette går så fint så! Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 "teste forståelsen av nye ord" Du får jo ikke gjort det når vi blir tvunget til å gjette. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Noen tips: Hvordan kan du vite om vi vet svaret eller om vi bare gjetter når du ikke har "Vet ikke" som svaralternativ? Statistikken blir jo ikke brukbar uten å ta med dette. I tillegg burde du vel kanskje ha ett tekstfelt istedet for valg slik at du får med alle nyansene av hva slengordene kan bety(basert på alder og sted). Og er det ikke ganske essensielt hvor slangen kommer i fra? Altså, hvem som svarer på undersøkelsen slik at du ser at ingen fra Tana hadde greid å svare på hva Kæbe var for noe og vice versa.. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Har besvart ja greide vel alle ordene tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå