Petrvs Romanvs Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Angående animasjon.. kom på at "Mind Game" har en god fremstilling på hva jeg oppfatter Gud som. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
O3K Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Med "gud" mener du sikkert den kristne gud? Siden det er så populært å IKKE bruke navnet hans/hennes/til det/til de. Jehova er ond, de som tviler har ikke lest særlig mye av bibelen. Personlig tviler jeg at en såpass kynisk og ikke-human skapning/ånd/kraft o.l. kan eksistere, og at vi fortsatt lever. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Med "gud" mener du sikkert den kristne gud? Siden det er så populært å IKKE bruke navnet hans/hennes/til det/til de. Jehova er ond, de som tviler har ikke lest særlig mye av bibelen. Personlig tviler jeg at en såpass kynisk og ikke-human skapning/ånd/kraft o.l. kan eksistere, og at vi fortsatt lever. Bra poeng i grunn. hadde han eksistert, hadde ikke vi eksistert. angående signaturen din: "Du vet at Gud ikke finnes når pavens bil har skuddsikkert glass" Jeg vil heller si: "Du vet at paven vet at Gud ikke finnes når bilen hans har skuddsikkert glass" Endret 4. februar 2009 av analkløe Lenke til kommentar
O3K Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 fikset. Mange takk for tipset, analkøe Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Det samme gjelder forsåvidt kirker og lynavledere Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Tror Gud er mer en slags livsskapende kraft. Et upersonlig og nøytralt fenomen som starter liv i Universet, men ikke noen man kan henvende seg til. Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Tror Gud er mer en slags livsskapende kraft. Et upersonlig og nøytralt fenomen som starter liv i Universet, men ikke noen man kan henvende seg til. Da er du deist. Så vet du det Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hvorfor blir ikke kristne som påstår høylytt at de snakker med gud både titt og ofte lagt inn på lik linje med andre som hører stemmer inne i hodet sitt? Det kan jo ikke påstås at religiøse folk er mindre voldelige enn sinnsforvirrede folk her på kloden, kan det vel? Hvis gud finnes, er han en drittsekk. Tenk på alle han dreper hver eneste dag. Hvis han er allmektig er det jo den minste kunst for han å sørge for at ingen omkommer, er det ikke. Når jeg tenker på gud, minner det meg om andre like virkelige personer slik som Fantonald og Lynvingen Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Når det gjelder mer moderne oppfatninger av Gud har jeg andre innvendinger enn når det gjelder de tradisjonelle. Da går det mer på hvorfor man skulle kalle det «Gud» fremfor spørsmål om dettes eksistens. En analogi for å presisere: Jeg tviler ikke på solas eksistens, men hvorfor i all verden skulle man kalle den for en gud, dersom man visste at det var en brennende gasskule like livløs som en stein (det typiske eksempel på ikke-liv, ikke-intelligens osv.)? Hvorfor i all verden skulle man kalle det Gud, hvis man visste det var en livgivende, univers-startende prosess uten personlighet, uten intelligens, uten mål og mening; jamfør naturlig utvelgelse. Hvis f.eks. sorte hull er det som «føder» et univers, ville man da kalle dette for Gud? I tillegg kommer hele problematikken ved det å definere et eller annet diffust, for så å lete rundt omkring etter noe å klistre begrepet til. Det hele hviler på hva hver enkelt legger i begrepet Gud. I believe in God, but I spell it Nature. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå