Gå til innhold

Hva gjør jeg med telefonbackupen av N82?

Anbefalte innlegg

Min kjære N82 er ødelagt, og måtte derfor sendes inn på service. For sikkerhetsskyld tok jeg en backup av telefonen via pcsuite før jeg leverte den inn. Glupingene på verkstedet har slettet alt innholdet på mobilen, for de trodde det ville hjelpe mot vann og støtskade på hovedkortet. Mye kan dessuten tyde på at jeg ikke får telefonen tilbake fra verkstedet heller.

Så, eneste jeg har nå er en backup av telefonminnet på mobilen min, men altså ingen mobil å legge inn backupen på. Veldig mange kontakter var kun lagret på telefonen og ikke simkortet, så det er litt surt om de skal gå tapt.

Noen som vet om et program jeg kan åpne backupen som ligger på pcen min i, slik at jeg kan gjenvinne kontaktene mine? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To skritt tilbake.

1) Ingen har slettet innholdet på mobilen fordi de trodde det ville hjelpe mot fysiske skader. De har heller ikke slettet noe som helst, de har med høy sannsynlighet bare oppgradert telefonen, noe som i de fleste tilfeller medfører at dataene forsvinner.

2) Hvorfor skal du ikke få telefonen din tilbake? Jeg sliter med å følge logikken din når casen er forklart såpass dårlig.

Lenke til kommentar

Var veldig trøtt når jeg skrev førsteinnlegget, beklager at det kan fremstå som rotete. Men som du sier så kjørte de kun en oppdatering, selv om jeg ba dem være så absolutt snille å ikke gjøre det, for telefonen er rimelig nyoppdatert og jeg er fornøyd med den slik den funker.

Grunnen til at jeg muligens ikke får mobilen tilbake er at forsikringsselskapet kanskje skal ha den. Og om jeg får den tilbake kommer den uansett ikke til å være reparert, da det ikke lønner seg i det hele tatt. Med et vannskadet hovedkort, flere støtskader og en ødelagt skjerm er det derfor stor sjanse for at jeg ikke engang får på telefonen.

Men drit i alt det vaset jeg skriver egentlig ;) Spørsmålet er kun om noen vet om en måte å få hentet data ut av en sikkerhetskopi på pcen, uten å koble til en mobil.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Med forbehold om at det ikke har skjedd større endringer med Nokia PC Suite, så tror jeg ikke du får gjort stort annet enn å gjenopprette de dataene du har på en annen Nokia-telefon. Du kan evt få lånt deg en telefon for å gjenopprette dataene til, for deretter å synkronisere telefonen med Outlook eller Windows Adressebok. Da vil du ha kontaktene dine på en PC, og å få de derfra til din nye telefon burde ikke være noe problem.

Alt var så mye bedre i gamle dager, når Nokias backupfiler kunne åpnes i Access. :)

Endret av knutaj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...