MadMe Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Betale 12k for en ibm thinkpad for et par år tilbake for en middels bra pc, da jeg trodde jeg betalte for kvalitet. Det gikk ikke lenge før det var sprekker i pcen, og ytelsen var jeg heller aldri imponert over. Men dette er ikke så farlig. Problemet var at batteriet plutselig røyk etter 1,5 år (i august 2008). Batterilevetiden var god frem til dette, men plutselig var den null. Dette er et kjent problem på disse pcene, og et par kamerater hadde hatt samme tilfelle. Disse fikk nytt batteri uten noe problem, men verre ble det for meg. Var innom IBM verksted og fikk beskjed om at batteriet var defekt og at jeg skulle få nytt. De skulle ringe og sende e-post samme dag, men hørte aldri igjen noe. Ringte til de, hvorpå de sa at de igjen skulle sende mail - som de aldri gjorde. Etter at den samtalen tok aldri de personene telefonen når jeg ringte igjen. Tydeligvis svartelistet meg. Barnslig oppførsel. På et par måneder tror jeg at jeg hadde 50 telefonsamtaler, som en kasteball mellom alt mulig av personer i IBM. Den ene mer elendig enn den andre. En snakket så lavt at det var umulig å høre noe. Fikk etterhvert vite at det var Lenovo som har overtatt support på thinkpad, og fikk nummeret til en batterifyr der. Burde fått det ved første kontakt.. Joda, han skulle hjelpe meg. Han skulle sende mail med instruksjoner.. Det tok sykt lang tid før han sendte denne e-posten, og jeg maset antagelig ukelig per telefon i et par måneder. Jeg tok batteritestene som instruert i disse mailene, og svarte på alt. Fikk bekreftet at jeg skulle få nytt batteri. Dette var vel i november. Ukene gikk, og jeg ringte igjen - han skylder på at han har vært syk osv - de har vel flere ansatte? Og sier det er lang leveringstid bla bla. Nå er det straks februar, et halvår etter første kontakt! Jeg har hatt en ubrukelig bærbar, men en jævla ledning hengendes på i et halvt år. Bare problemer. Burde bare kaste den på dør og kjøpe ny. Konklusjon: aldri kjøp IBM eller lenovo, så fort du trenger support så møter du elendig / dårlig / barnslig support som ikke vet eller gidder noe som helst. Dette var bare litt av det jeg hadde på hjertet om IBM og lenovo. De har kostet meg dyrt. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Støttes! Samme erfaring med dem som du. Enkeltpersoner er null verdt! Lenke til kommentar
hizzz Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg er overrasket, jeg har nemlig aldri vært borti så bra support som hos Lenovo - og har dermed blitt fan, rett og slett. Her er min support-tråd. Lenke til kommentar
MadMe Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Fikk nettopp batteriet. Det etter at jeg ringte for et par uker siden til kundesupport igjen, og ikke til batteri-fyren *navn fjernet* som jeg har snakket med de siste månedene. Han jeg traff på kundesupport ville sende batteri med en gang, etter kun spørsmål om serienummer på pcen. Han gav god service (som eneste av de ca 20 jeg har snakket med der)! Men hvorfor traff jeg ikke på han første gangen jeg ringte, for 7 måneder siden? Hvorfor kunne ikke batteri-fyren sende batteriet med en gang? Han kom med unnskyldninger på at lang leveringstid på disse batteriene, som tydelig var nok en løgn fra hans side. Organisasjonen trenger en opprydning. Noen bør ut, andre (ihvertfall 1) bør bli. Aldri mer IBM/Lenovo. Endret 18. februar 2009 av Dotten Navngiving av privatperson fjernet Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei! Et navn er fjernet. Husk at dette er et offentlig forum, som når ut til alle som har tilgang til Internett. Det går fint å gi sine erfaringer med virksomheter, men vi ber alle våre brukere unngå å henge noen ut med fullt navn. Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 vi har nesten 2000 brukere med lenovo pcer, hvis en harddisk ryker har vi den på døra vanligvis neste dag. men det er kanskje noe annet når man ikke er bedrift som handler mye. Lenke til kommentar
hizzz Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 vi har nesten 2000 brukere med lenovo pcer, hvis en harddisk ryker har vi den på døra vanligvis neste dag. men det er kanskje noe annet når man ikke er bedrift som handler mye. Ikke ifølge mine erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå