Gå til innhold

Ingen bilde fra 360'en

kanonkent

Anbefalte innlegg

Hei!

Idet jeg skriver her nå holder det på å svartne for meg. Jeg skulle spille litt X360, og satte den på. Alt gikk greit, jeg hørte lyden av oppstart-delen, men det var ingen bilde. Ingen problem tenkte jeg, det tar ofte noen ekstra sekunder før tv'en oppdager at den blir slått på. Men den gang ei. Lyd og alt er på, jeg hører at jeg navigerer gjennom menyene, men det er køl svart på skjermen. Jeg bruker den VGA kabelen du får kjøpt til box'en, og har den koblet til DVI-Inngang på tv'en (gjennom en VGA-->DVI omformer). Dette har funket strålende i flere måneder frem til nå.

I min store frustrasjon har jeg prøvd følgende:

- Satt tv'en til fabrikkinstillinger

- prøvd å koble xbox'en til pc-skjermen (har funket tidligere)

- Prøvde den vanlige kabelen som fulgte med boxen (bruker scart, har ikke noen HD-inngang på tv'en)

- Slått av og på tv og xbox uttalige ganger, sjekket alle kabler også

Ingenting fungerer. Men jeg har ikke fått noen forbanna RROD heller, det synes jeg er litt merkelig. Det blinket riktignok rødt for ca 2 uker siden, i ca 3 sekunder. MEn da jeg slo den av og på igjen, har den funket utmerket etter det. Jeg burde vel hatt en konstant RROD nå hvis det er det som er problemet? Men tingen er jo at jeg hører at box'en er i full vigør, jeg kan navigere mellom menyer osv osv, men det er ikke bilde på skjermen.

Er det noen som har opplevd noe lignende??

Tror jeg må ringe supporten i morgen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har flyttet på din xbox og kommet borti switchen på scarten. Du har enten HDTV eller vanlig TV, men switchen står på motsatt ( Mest sannsynligvis har du vanlig TV og switchen på siden står på "HDTV"). Uansett: Du må koble ut alle ledninger og sette switchen på TV (Eller HDTV dersom du har det) før du kobler til scarten.

Boot xboxen og kjør på.

-Storfjarp

Lenke til kommentar
Du har flyttet på din xbox og kommet borti switchen på scarten. Du har enten HDTV eller vanlig TV, men switchen står på motsatt ( Mest sannsynligvis har du vanlig TV og switchen på siden står på "HDTV"). Uansett: Du må koble ut alle ledninger og sette switchen på TV (Eller HDTV dersom du har det) før du kobler til scarten.

Boot xboxen og kjør på.

-Storfjarp

Ehem, jeg takker for svar, men jeg er langt ifra såpass n00b :p Jeg har forresten en standard Xbox med 20 gb hdd og ingen hdmi (premium heter vel den) JEg bruker som regel VGA kabelen, den har ikke noe TV/HDTV switch. Så prøvde jeg den standardledningen som følger med startpakken, den HAR en TV/HDTV switch, men har sjekket denne også. Har prøvd å google litt, men det ser stort sett ut som om folk har sendt inn. Tenker jeg ringer MS i morgen og ser om jeg får det på garantien, hvis ikke jeg får det så prøver jeg meg sikkert på en fiks-det-sjøl løsning,

Lenke til kommentar

- Turn off your Xbox 360, wait for everything to be off (don’t have USB controller cable plugged in).

- Turn on your Xbox 360

- Once you turn on the xbox, after you hear the bong sound, hit Y and then quickly after the right trigger.

- Hold both down. You’ll hear the Xbox reboot.

- Unplug Xbox and replug (from the box)

This worked for me, let me know if it works for you.

Lenke til kommentar

Nå har jo MS påtatt seg å fikse RROD utover garantien, hvis ikke jeg husker feil? Eller var det for xboxer kjøpt før en viss dato? For etter det jeg har lest er det samme type problem som ved RROD, altså GPUen sånn som deg HolyKrist. Men jeg tenker jeg bare ringer MS og hører ihvertfall. Så får vi se. Hvis ikke har jeg ihvertfall nå en glimrende unnskyldning til å kjøpe meg Elite :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...