Haansi Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei, Jeg fikk en gratis Pioneer VSX-C501 av morfar, da han skulle bytte ut sin. Jeg ser at denne ikke har HDMI, så fikk derfor et lite tilbakeslag der. Men jeg lurer likevel på om jeg kan dra noe nytte av denne? Jeg har en Tatung 32" HDTV, som jeg bruker til Playstation 3 hovedsakelig. Er det noen måte jeg evt kunne fått til at det gikk LYD ut fra denne reciveren til et eventuelt anlegg, og bilde fra PS3 til TV via HDMI som vanlig? Er dette mulig? Hvordan måtte jeg eventuelt koblet det? Mvh, Hans Frederik Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei, Jeg fikk en gratis Pioneer VSX-C501 av morfar, da han skulle bytte ut sin. Jeg ser at denne ikke har HDMI, så fikk derfor et lite tilbakeslag der. Men jeg lurer likevel på om jeg kan dra noe nytte av denne? Jeg har en Tatung 32" HDTV, som jeg bruker til Playstation 3 hovedsakelig. Er det noen måte jeg evt kunne fått til at det gikk LYD ut fra denne reciveren til et eventuelt anlegg, og bilde fra PS3 til TV via HDMI som vanlig? Er dette mulig? Hvordan måtte jeg eventuelt koblet det? Mvh, Hans Frederik Kjør coax fra digital lyd ut (SPDIF) fra PS3, til digital lyd inn på VSX-C501. Velg lyd ut på SPDIF i PS3 menyen. Velg inngangen du koblet lyden inn på, på VSX-C501 menyen. Koble på 5 høyttalere og evt sub så har du 5.1 surround lyd fra PS3. Bilde kan kjøres på HDMI til TV som vanlig. TV lyden kan du koble til VSX-C501 med vanlig stereo rca coax. Forvent ikke kjempetrøkk fra denne lille boksen, men surroundlyd blir det Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Dette hjalp meg veldig! Tusen hjertelig. SPDIF = Infrarød? Da er jeg med Forventer ikke noe kjempetrøkk. Fant denne i kjelleren, så tenkte den kunne brukes Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Fant noe greier på komplett.. Kan dette være greit å begynne med, for meg som skal kjøre budsjett? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336192 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336193 Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Et spørsmål til; Jeg har PCen min stående rett ved siden av, og skulle gjerne ha koblet denne til recieveren også. Kan jeg da trekke en mini-jack-kabel fra reciever til PC, og da spille lyd via recieveren når jeg ønsker det også? Ville jo vært ideelt for meg. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Dette hjalp meg veldig! Tusen hjertelig. SPDIF = Infrarød? Da er jeg med Forventer ikke noe kjempetrøkk. Fant denne i kjelleren, så tenkte den kunne brukes Nei SPDIF er vanlig elektrisk coax med rca plugger. Fant noe greier på komplett.. Kan dette være greit å begynne med, for meg som skal kjøre budsjett? <a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336192" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336192" target="_blank" rel="nofollow">http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336192</a></a> <a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336193" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336193" target="_blank" rel="nofollow">http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336193</a></a> Funker sikkert greit på minibudsjett ja Et spørsmål til; Jeg har PCen min stående rett ved siden av, og skulle gjerne ha koblet denne til recieveren også. Kan jeg da trekke en mini-jack-kabel fra reciever til PC, og da spille lyd via recieveren når jeg ønsker det også? Ville jo vært ideelt for meg. Ja, jack i ene enden og rød/hvit rca i andre enden Endret 29. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Høres bra ut.. Men angående coax, så tror jeg ikke det går. PS3 har bare mulighet for infrarød.. Slik er det den har: Eller bruker jeg bare de vanlige AV-kablene? Hvordan er det å evt bruke infrarød? Støtter ikke recieveren min det? Endret 29. januar 2009 av Haansi Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Høres bra ut.. Men angående coax, så tror jeg ikke det går. PS3 har bare mulighet for infrarød.. Slik er det den har: Eller bruker jeg bare de vanlige AV-kablene? Hvordan er det å evt bruke infrarød? Støtter ikke recieveren min det? Min feil, har ikke PS3 selv så jeg bommet litt. Det er optisk såkalt TOSLINK (lyssignaler på fiber, ikke IR) som er lydutgangen fra PS3. VSX-C501 har flere slike innganger. Du får en TOSLINK fiberkabel til under 50,- hos Clasern/Biltema. Endret 30. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Høres bra ut.. Men angående coax, så tror jeg ikke det går. PS3 har bare mulighet for infrarød.. Slik er det den har: Eller bruker jeg bare de vanlige AV-kablene? Hvordan er det å evt bruke infrarød? Støtter ikke recieveren min det? Min feil, har ikke PS3 selv så jeg bommet litt. Det er optisk såkalt TOSLINK (lyssignaler på fiber, ikke IR) som er lydutgangen fra PS3. VSX-C501 har flere slike innganger. Du får en TOSLINK fiberkabel til under 50,- hos Clasern/Biltema. Det funket faktisk helt ypperlig å bruke de vanlige AV-kablene som man normalt bruker til lyd og bilde. Nå kjører jeg lyd via recieveren med de, og bilde via HDMI. Det ble konge! Skal prøve med TOSLINK senere, da jeg kan ta med meg en slik fra jobb. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Høres bra ut.. Men angående coax, så tror jeg ikke det går. PS3 har bare mulighet for infrarød.. Slik er det den har: Eller bruker jeg bare de vanlige AV-kablene? Hvordan er det å evt bruke infrarød? Støtter ikke recieveren min det? Min feil, har ikke PS3 selv så jeg bommet litt. Det er optisk såkalt TOSLINK (lyssignaler på fiber, ikke IR) som er lydutgangen fra PS3. VSX-C501 har flere slike innganger. Du får en TOSLINK fiberkabel til under 50,- hos Clasern/Biltema. Det funket faktisk helt ypperlig å bruke de vanlige AV-kablene som man normalt bruker til lyd og bilde. Nå kjører jeg lyd via recieveren med de, og bilde via HDMI. Det ble konge! Skal prøve med TOSLINK senere, da jeg kan ta med meg en slik fra jobb. Analog stereo funker nok ypperlig ja, men du får ikke surround lyd på den måten, og det er jo litt av moroa i spill og film Prøv med en TOSLINK ! Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Høres bra ut.. Men angående coax, så tror jeg ikke det går. PS3 har bare mulighet for infrarød.. Slik er det den har: Eller bruker jeg bare de vanlige AV-kablene? Hvordan er det å evt bruke infrarød? Støtter ikke recieveren min det? Min feil, har ikke PS3 selv så jeg bommet litt. Det er optisk såkalt TOSLINK (lyssignaler på fiber, ikke IR) som er lydutgangen fra PS3. VSX-C501 har flere slike innganger. Du får en TOSLINK fiberkabel til under 50,- hos Clasern/Biltema. Det funket faktisk helt ypperlig å bruke de vanlige AV-kablene som man normalt bruker til lyd og bilde. Nå kjører jeg lyd via recieveren med de, og bilde via HDMI. Det ble konge! Skal prøve med TOSLINK senere, da jeg kan ta med meg en slik fra jobb. Analog stereo funker nok ypperlig ja, men du får ikke surround lyd på den måten, og det er jo litt av moroa i spill og film Prøv med en TOSLINK ! Skjønner, skjønner Skal hente en slik kabel etterpå! Har også funnet meg en kabel med RCA-Minijack, så denne skal jeg bruke mellom pcen og reciever. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Sjekk om du har optisk spdif-utgang på pcen. Selv bærbare med bare minijack kan ha mulighet for dette, og da får man surround med den analoge biten flyttet ut til receiveren - som ofte er bedre på overgangen til analogt. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei, Jeg drar opp denne igjen. Skulle hatt noe hjelp til å stille den inn! Har satt på to stk Patos 110-høyttalere nå, og der kommer det så godt som INGEN bass! Kobla de på mamma sin gamle stereo-forsterker, og da ble det lyd som bare det! Noen som aner hvordan denne bør stilles inn når jeg bare har de to høyttalerene? Hans Frederik Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Takker! Noen som vet hva jeg skal se etter? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Du har skrudd av suben som du ikke har (?), står noe om det på side 39 i manualen... Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Ja, jeg har skrudd av sub og center og surround. Kan jeg virkelig ikke bare justere bass inviduelt her? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Lyden er egentlig grei nå, men buldrer mye mer på den gamle forsterkeren. Må vel være en måte å få opp bassen på? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Er høyttalerne dine koblet rett i forhold til + og - ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå