Gå til innhold

[Løst]Trådløs blits på Canon EOS 1000D?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om Canon EOS 1000D støtter trådløs blits-styring? Eller må jeg kjøpe kabel utenom? Holder på å spare til en Speedlite EX-430II, og det hadde vært gøy å kunne være litt kreativ med den. :w00t:

Takker for alle svar!

MVH

pcpcpc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei,Canon støtter ikke det.

Du har flere muligheter til og få trådløs blitstrigging.

Du kan bruke Canon ST-E3 radiosender eller 580/550EX eller som du nevner en forlengelsekabel alle tre alternativene støtter ETTL automatiske bruksmuligheter fult ut.

Du kan også kjøpe en blits som har slavefunksjon og trigge den med den innebygde blitsen,men da må du justere blitsen selv.

Du kan også kjøpe en eller annen form for radio poppere eller lingnende trådløs blitstryringssystemer men på alle sånne typer systemer må blitsen/blitser justeres manuelt.

Personlig så ville jeg gått for 430EX og en kabel og senere komplettert med en 580EX eller ST-E3.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Trådløs blitsstyring er noe Nikon virkelig har fått til veldig elegant. En måte å få dette til å fungere på uavhengig av blitstyper/kamera er pocketwizard - fungerer også greit til fjernutløsning av kamera. Smule stiv pris da men ;)

http://www.interfoto.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14157

Noe usikker på nyttverdien av å styre en blits eller kamera fra 500 meter men...

Edit:

Usikker på om man får koblet pocketwizard til 1000D (har den tilkoblingsmulighet for slik?) ?

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...