pcpcpc Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hei! Jeg lurte på om Canon EOS 1000D støtter trådløs blits-styring? Eller må jeg kjøpe kabel utenom? Holder på å spare til en Speedlite EX-430II, og det hadde vært gøy å kunne være litt kreativ med den. Takker for alle svar! MVH pcpcpc Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Nei,Canon støtter ikke det. Du har flere muligheter til og få trådløs blitstrigging. Du kan bruke Canon ST-E3 radiosender eller 580/550EX eller som du nevner en forlengelsekabel alle tre alternativene støtter ETTL automatiske bruksmuligheter fult ut. Du kan også kjøpe en blits som har slavefunksjon og trigge den med den innebygde blitsen,men da må du justere blitsen selv. Du kan også kjøpe en eller annen form for radio poppere eller lingnende trådløs blitstryringssystemer men på alle sånne typer systemer må blitsen/blitser justeres manuelt. Personlig så ville jeg gått for 430EX og en kabel og senere komplettert med en 580EX eller ST-E3. Endret 29. januar 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Trådløs blits vil man uansett aldri få til med å kjøpe en kabel.... trådløst er da vitterlig kabelløst også Løsninga er som Nautica er inne på en Canon ST-E2/E3 eller en toppmodell blits extra som kan brukes som master (550/580EX) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vel,den er jo kabel/trådløs i kontaktene da Tok den med bare for at trådstarter skulle forstå at den også gir ettl styring,da han nevnte kabel i første posten. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Trådløs blitsstyring er noe Nikon virkelig har fått til veldig elegant. En måte å få dette til å fungere på uavhengig av blitstyper/kamera er pocketwizard - fungerer også greit til fjernutløsning av kamera. Smule stiv pris da men http://www.interfoto.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14157 Noe usikker på nyttverdien av å styre en blits eller kamera fra 500 meter men... Edit: Usikker på om man får koblet pocketwizard til 1000D (har den tilkoblingsmulighet for slik?) ? Endret 30. januar 2009 av TGB Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Tusen takk for hjelp! Da tror jeg at jeg går for en Speedlite 430EX II blits og en kabel. Må bare få skrapt opp noen kroner! MVH pcpcpc Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 På www.dealextreme.com så får du kjøpt trådløs blitsstyrer for Canon. Koster rundt 20$.. Fungerer helt greit men blitsen må styres manuellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå